Povratak WRC-a na Novi Zeland: Uzbuđenje i izazovi
Novi Zeland, predivna otočna država poznata po svojim spektakularnim krajolicima, ponovno se našao u središtu pažnje automobilskih entuzijasta. Svijet relija s nestrpljenjem očekuje povratak Svjetskog prvenstva u reliju (WRC) na te predivne ceste. Ovaj događaj bio je na čekanju čitavo desetljeće, prije nego što je WRC 2022. godine ponovno posjetio Novi Zeland. Kalle Rovanpera, vozač iz Finske, osvojio je natjecanje vozeći Toyota Yaris Rally1, označivši povratak relija na nove visine.
Izazovi organizacije relija
Povratak WRC-a na Novi Zeland nije bio bez svojih izazova. Premda je Rovanpera ostvario pobjedu, natjecanje se suočavalo s brojnim problemima, uključujući i nedostatak automobila u vrhunskom natjecanju. Samo je deset automobila sudjelovalo na reliju, a od njih je sedam završilo utrku, dok su takmičari poput Takamoto Katsute, Elfyn Evansa i Gusa Greensmitha bili prisiljeni odustati.
Adrien Fourmaux, koji je također trebao sudjelovati, na kraju se nije natjecao zbog odluke Fordovog tima M-Sport da se povuče. Ovakve situacije postavljaju pitanje održivosti i privlačnosti WRC-a na ovogodišnjem tržištu.
Perspektive za budućnost
Hayden Paddon, bivši tvornički vozač Hyundaija, analizirao je situaciju i izjavio da bi veći ulazak automobila vrhunske klase mogao potaknuti WRC da se održi na Novom Zelandu. “Tamo je definitivno još uvijek interes za to,” rekao je Paddon. On naglašava važnost većeg broja sudionika, sugerirajući da bi to moglo donijeti potrebnu vrijednost i podići spektakl.
“Govori se o milijunima dolara vladinog financiranja i potrebnog vremena i truda. Ako na mitingu dobijemo samo osam automobila, moramo odmjeriti napor u odnosu na rezultate koje dobivamo,” dodao je.
Proizvod za sponzore
U svijetu relija, prisustvo mnogih vrhunskih timova vitalno je za održavanje interesa sponzora i gledatelja. Paddon vjeruje da bi promjena regulative u WRC-u 2027. godine mogla otvoriti vrata za više proizvođača i neovisnih timova, što bi dodatno obogatilo moj repertoar.
“Mislim da ako je proizvod bio drugačiji i rekli su 20 ili 30 međunarodnih timova, to je sasvim drugačija priča. Odjednom imate nešto što možete prodati sponzorima i obožavateljima,” istakao je. Ovaj potencijalni rast mogao bi rezultirati ponovnim usponom relija na Novi Zeland, gdje entuzijasti neumorno rade kako bi se osigurali da se natjecanje vrati.
Trenutno stanje
Ove godine Paddon se natječe u australskom prvenstvu s Johnom Kennardom u RALL2-Spec Hyundai I20 N. Njegova uloga u ovom procesu nije samo natjecateljska, već i strateška, jer se nada da ćejednog dana imati svoj vlastiti tim unutar WRC-a.
S obzirom na strast i predanost onih koji organiziraju relije na Novom Zelandu, jasno je da bi se u budućnosti moglo očekivati više uzbudljivih događaja. U susret promjenama koje dolaze, svima se postavlja slično pitanje: Hoće li Novi Zeland ponovno postati ključna destinacija za WRC? Paddon i drugi dionici smatraju da je moguće, ali samo uz određene preduvjete koji uključuju jači ulaz na natjecanje.
Zaključak
S obzirom na strast i angažman svih uključenih, budućnost WRC-a na Novom Zelandu izgleda obećavajuće. No, da bi se to ostvarilo, nužno je raditi na jačanju natjecanja i dovođenju novih timova. Ovo je trenutak kada strast prema reliju i borba za povratak WRC-a na Novi Zeland postaju ključni, a svi se nadamo da će ta vizija postati stvarnost.