U Formuli E Paddocku, uzbuđenje raste dok se pripremamo za eru Gen4 koja će započeti 2026-27. Godina. Rasprava među timovima sada se sve više usmjerava na tome kako iskoristiti priliku za angažman neprovjerenih novaka, a drugi se razlozi za to sve više jasno ističu.
Prvo, vozači iz Formule 2 poput Taylor Barnarda, Dana Ticktuma i, u manjoj mjeri, Zane Maloney, pokazali su značajan napredak ove sezone, brzo su se prilagodili jedinstvenim zahtjevima Formule E i ostvarili zapažene rezultate. Njihova mladost i brzina sticanja iskustva čine ih privlačnim opcijama za timove koji traže svježa lica.
Drugo, u eri Gen4 očekuje se povećanje tempa vozila i poboljšanja u pogonljivosti, što bi moglo pogodovati mladim vozačima iz Formule 2, koji se čini da bolje performiraju u simulatorima nego njihovi prethodnici iz Gen3. Osim toga, mnogi timovi su koristili vozače iz drugih serija u simulatorima kako bi ispitali potencijale koji se nude u budućim sezonama.
Kako se broj iskusnih vozača smanjuje, trenutno se čini da će neki od njih, poput Sama Birda, Lucasa Di Grassija, Edoarda Mortare, Robina Frijnsa, Stoffela Vandoorna i Sebastiena Buemija vjerojatno napustiti mrežu Formule E do 2026-27. Međutim, za neke od njih postoji mogućnost da nastave, zahvaljujući svom znanju o razvoju automobila i upotrebi složenih tehnologija u Formuli E.
‘Sasvim bih sretno imao tog vozača’
Gabriele Mini, vozač juniorskog programa Alpine F1, zapažen je kao potencijalna zvijezda. Njegov nastup u testiranju Formule E bio je impresivan, s vremenima koja su ga smjestila na vrh ljestvice. Mini je vozio za Nissan, gdje je ostvario najbolja vremena u različitim izazovima, uključujući vožnju s pogonom na sve kotače, što je dodatno istaknulo njegovu sposobnost.
Mini i drugi mladi vozači, kao što su Kush Maini i Jak Crawford, postavili su solidne temelje za svoja buduća natjecanja dok razmatraju mogućnosti napredovanja u karijeri. Timovi prate njihovu dosljednost, komunikacijske vještine i reakcije pod pritiskom.
Najbolji rezultati ispod svjetla reflektora
Ujutro su vodeći trojica bila:
1. Gabriele Mini (Nissan) 57.643s
2. Kush Maini (Mahindra) 57.659s
3. Jak Crawford (Andretti) 57.875s
Popodne, Mini je ponovo bio najbrži:
1. Gabriele Mini (Nissan) 57.428s
2. Ayhancan Guven (Porsche) 57.654s
3. Kush Maini (Mahindra) 57.787s
Timovi se sada suočavaju s pitanjem: mladost ili iskustvo? Dok se pripremaju za prelazak u novu eru, trebat će im vozači koji mogu brzo napredovati, ali također razumiju kompleksnost i tehnologiju modernih automobila.
Tko bi se mogao uskoro pridružiti?
Među kandidatima za ulazak u Formulu E nalaze se mladi vozači kao što su Alex Dunne i Dino Realvić, koji ostaju fokusirani na svoja F1 ambicija, ali ne isključuju mogućnost prelaska u Formulu E u budućnosti. Također, novi talenti poput Ayhancana Guvena i Elije Weissa pružaju dodatnu raznolikost.
Obzirom na trenutne testove, vozači poput Felipea Drugovicha, Jak Crawforda i, potencijalno, Theo Pourchairea se smatraju ključnim kandidatima za slobodna mjesta u sljedećim sezonama, s pozornostima timova koje se okreću prema njihovim performansama i sposobnostima u utrkama.
Osim toga, prijelaz na nove generacije vozila predstavlja izazov i priliku za timove da osnaže svoje postave kvalitetnim vozačima. Sukob starijih iskusnih vozača s ambicioznim novim licima stvara atmosferu napetosti i uzbuđenja u Paddocku Formule E, dok se svi pripremaju za neizvjesne godine koje su pred njima.

















