Nemoguće je izvući bilo kakve zaključke nakon trkačkog vikenda, svi se možemo složiti oko toga. Međutim, danas sam želio skrenuti vašu pažnju na KTM, proizvođača koji je zimi živio iz svih pogrešnih razloga, tako da možemo razgovarati o njihovom trenutnom obliku. Bio sam prilično razočaran njihovim nastupom u Buriramu, iako su tri od četvero jahača tvrtke upravo debitirala za novi tim.
Daleko od Aprilia
Prije nego što sam pogledao rezultate fantastične četvorke, želio sam istaknuti prilično alarmantni jaz koji je razdvojio KTM od Aprilia na Tajlandu. Ducati nikada nije bio konkurencija ni za jednu marku koja se već nekoliko godina bori za mjesto broj 2. Aprilia vjerojatno ima manje resursa — u svakom slučaju, mnogo manje uspješan satelitski tim — ali je, po mom mišljenju, izašla na vrh u svim nedavnim sukobima s obzirom na kontekst, osim 2023. godine. Ključno je napomenuti da je, od sredine sezone 2024. godine, Aprilia više nije bila u igri, dok su Pedro Acosta i ogrebotine Tech3 ponekad otkucali Ducatijeve dužnosnike. Tako sam čekao da vidim kako će se to pretvoriti u prvi Grand Prix i bilo je nemoguće biti zadovoljan rezultatom.
Pedro Acosta utjelovljuje budućnost marke, KTM mora učiniti sve kako bi je zadržao. Foto: Michelin Motorsport
Ai Ogura i Marco Bezzecchi bili su vrlo impresivni, dok Buriram je povijesno manje povoljan za RS-GP nego za RC16: Brad Binder igrao je za pobjedu do posljednjih trenutaka 2023. godine, a Miguel Oliveira je tamo pobijedio 2022. godine, na kiši. Najbolji rezultati Aprilije u Grand Prixu bili su dva sedma mjesta koja su pripisana Mavericku Vinalesu (2022. i 2024.); Bezzecchi i Ogura bolji su za svoju prvu utrku pod nadstrešnicama Noale. KTM se, dakle, brinuti, i ovo, a da za sada ni ne spominjemo odsutnost Jorgea Martina.
Pedro Acosta, još uvijek najbolji
Po mom mišljenju, Acosta je bio najbolji KTM jahač 2024. Njegova promocija u službeni tim daje mu veću težinu, a njegova osobnost postaje samo asertivnija. Kao što smo studirali prije nekoliko dana, sviđa mi se ova evolucija i mislim da ide u pravom smjeru. Bio je sedmi u Q2, prvom KTM-u, i stvarno nije daleko od prvog reda. Prvi RC16 na cilju u Sprintu, također, na šestom mjestu: vrlo sjajna jahanja, s nekim dobro pročišćenim pretekom. Brad Binder traje tri sekunde u pogledu na trinaest krugova, ubodi, ali to ima smisla s obzirom na prošlu sezonu.
Tada mu je u nedjelju pad s prednje strane u prvom uglu izgubio nadu. Unaprijed se ispričavam, jer biste me mogli optužiti da sam pristran, ali nemam problema s tim da pada. Acosta je borac, koji ionako nije u mogućnosti igrati za svjetski naslov ove sezone. Koji je njegov cilj? Biti dosljedan, ali nevidljiv poput veziva u 2022. i 2024.? Vjerojatno ne, želi napraviti povijest. I zbog toga mora pasti. Moj će se govor promijeniti ako prečesto padne, jer ne smije težiti u bilanci tima. Ali za prvu utrku u tim uvjetima, to je benigno.
Rezultati su u 🗳️
🦈 @37_pedroacosta kreće dalje @Bradbinder_33 pobjeđuje najbolje nadmoći #Thaigp 🇹🇭 pic.twitter.com/kcmel6jaay
– MotoGP @ 🏁 (@MoTogp) 4. ožujka 2025
Brad Binder, loš znak?
Svi su ga zaboravili, ali Brad Binder započeo je sezonu 2024. s dva druga mjesta u Kataru. Tada ga nikad više nismo vidjeli na postolju, u Sprintu ili Grand Prixu. Njegov Tajlandski liječnik bio je iskren, ali opet, previše diskretan, posebno u subotu. Počeo je tek 14., daleko, predaleko, ali prije dvije godine to nije bila velika stvar! Problem je u tome što Binder više nije sposoban stvoriti iznenađenje u prvim krugovima, pomicanja cijelog pakiranja i natjerati nas da zaboravimo njegovu glavnu slabu točku: brzinu u krugu.
Južnoafrikanac je bio osmi u sprintu i liječniku opće prakse, zbog čega je naređeno da ne gura kako bi sačuvao svoje gume. RC16 su patili od degradacije: najoptimističniji među nama reći će da je igrao pametno. U stvari, on vraća više bodova nego Acosta. Žao mi je što sam se morao osvrnuti s nostalgijom na njegov Tajland Grand Prix iz 2023. godine i čudim se kamo je otišao ovaj vozač. Je li to KTM koji ga izmiče? Međutim, Beirer je potvrdio da je ova berba 2025. godine bila dizajnirana za njega. Napokon ćemo to vidjeti u Argentini, gdje nam je prije dvije godine dao pravi podvig u Sprintu. Brad, molim te, vrati se!
Vinales ne iznenađuje nikoga

“Top Gun” će uspjeti, čak i za jednu utrku. Čovjek je sjajnog. Foto: Michelin Motorsport
Čovjek koji nas je naučio da ne vjerujemo zimskim testovima nije uspio svoj prvi test. Za njega, kao i za Bastianinija, bilo koji užurbani zaključak bio bi beskoristan. Samo sam htio reći da se nisam brinuo za Vinalesa, jer je jučer bio šesnaesti, ali sutra bi, u dobrim uvjetima, mogao biti visoko u prvih 10. Prema Marcu Bezzecchiju, ovaj je jahač sposoban, za vrijeme vikenda, razvijanja na drugom planetu. Ne smijemo ga pokopati, jer do sada, što god ljudi kažu, uvijek se vratio i pobijedio kamo god otišao.
Bravo Enea!
Za razliku od rezultata Vinalesa, ona iz “Bestia” puno me iznenadila! Mislili smo da je u nevolji ove zime, a ipak je bio apsolutno čvrst. Počeo je 20., u redu, a u sprintu je završio samo 18. mjesto. Trećeg dana, međutim, više nije bio isti čovjek! Deveto na kraju i u Brad Binderovom krugu, ako želite. Između subote i nedjelje potpuno je promijenio svoj pristup, odluka da se više ne bori s RC16. Postoji razlog za nadu, jer ako koristi svoj dar za očuvanje guma dok se KTM pokazuje pohlepnim za guma, mogao bi se popeti na hijerarhiju.
Zanima me znati što ste mislili o prvom vikendu KTM-a u Buriramu. Recite mi u komentarima!

Enea Bastianini, za razliku od Vinalesa, može biti dosljedna u izvedbi. Foto: Tech3
Fotografija naslovnice: KTM