Apple ulazi u svijet Formule 1
Uvod u novu eru
U svijetu sportskih prava, vijesti da Apple želi postati dio Formule 1 uzburkale su strasti. Nakon što je film “F1” postao veliki hit na kino blagajnama, ovaj tehnološki gigant odlučio je napraviti značajan korak prema sportskim medijima. Prema izvorima, Apple je podnio ponudu od minimalno 150 milijuna dolara godišnje za ekskluzivna prava na prijenos F1 utrka u Sjedinjenim Američkim Državama, počevši od 2026. godine.
Potencijalna promjena u vlasništvu prava
Trenutno, prava na prikazivanje Formule 1 drži ESPN, medijski div u vlasništvu Disneyja. No, prema informacijama, Disney možda neće moći ponuditi potrebnu cifru da ostane u utrci za ova prava. ESPN je započeo s emitiranjem F1 utrka 2018. godine i, iako su se prvotno prava stekla bez troškova, cijena je postepeno rasla, dosegnuvši između 75 i 90 milijuna dolara godišnje do 2022. godine. Međutim, trenutačna ponuda od Apple-a mogla bi izazvati značajne promjene u dinamici televizijskog prijenosa F1 utrka.
Globalni interes za Formulu 1
Appleov interes za Formulu 1 nije slučajan. U posljednjih nekoliko godina, F1 je doživjela ogroman porast popularnosti, ponajprije zahvaljujući uspjehu Netflixove serije “Drive to Survive”. Taj je dokumentarni serijal donio novi val gledatelja, a Film “F1” s Brad Pittom dodatno je potvrdio globalni interes za ovu vrhunsku sportsku disciplinu. Apple bi time, ako uspije osigurati prava, stekao važan korak u ulaganju u svijet globalnog sporta.
Gledanost i izazovi
U SAD-u, gledanost Formule 1 pokazuje zanimljive trendove. Iako je prosječna gledanost 2022. godine bila 1,2 milijuna gledatelja po utrci, taj se broj smanjio na 1,1 milijun u 2023. godini. Ipak, nakon nedavne fluktuacije, broj gledatelja ponovno raste, što može ukazivati na pozitivne promjene u interesu gledatelja. Međutim, pitanje ostaje – može li uspjeh filma “F1” značajno pridonijeti nastavku rasta gledanosti, s obzirom da se većina utrka emitira u ranim jutarnjim satima ili tijekom noći po američkim vremenskim zonama?
Zaključak bez zaključka
Appleov potencijalni ulazak u svijet Formule 1 označava značajan pomak kako za liniju sportskih prava, tako i za samu Formulu 1. U svijetu sportskih medija, to će zasigurno otvoriti nova pitanja o tome kako se prava prenose i kako će se gledatelji povezati s ovim uzbudljivim sportom. Uskoro bismo mogli svjedočiti novim inovacijama i pristupima u prijenosima, a Formula 1 mogla bi dobiti sasvim novu dimenziju putem Appleovih medijskih kanala.