Yamaha provodi privatni test Valencije za novi V4 MotoGP motor
Yamaha testovi V4 motor u Europi kao potencijalna zamjena za inline-4 MotoGP Powerplant

Pretplatite se na naš Telegram Channel radi trenutnih ažuriranja!
Yamaha je poduzela još jedan ključni korak u svom razvojnom programu MotoGP, privatno testirajući svoj novi V4 motor u krugu Ricardo Tormo u Valenciji ranije ovog tjedna, navodi se u izvješću Automat. Dvodnevni test, održan u utorak i srijedu, obilježio je prvi europski izlet za V4 motor nakon početnog tresenja u Sepangu početkom ove godine.
Rani prototip testiran u Sepangu još uvijek je bio u fazi sirove razvojne faze, a Yamaha inženjeri su u to vrijeme priznali da je značajan rad ostao prije nego što se motor mogao smatrati konkurentnom alternativom njegovoj trenutnoj konfiguraciji u linijskoj četvorki.
Trenutno je Yamaha jedini proizvođač na mreži MotoGP koji još uvijek vodi inline četverocilindrični motor. Povećani pritisak svojih tvorničkih jahača, uključujući 2021. svjetskog prvaka Fabio Quartararo, potaknuo je Yamahu da istražuje alternativne opcije kako bi ostala konkurentna u prvenstvu koje sve više dominira V4 motorima.
Dok projekt V4 napreduje, tehnički direktor Yamaha MotoGP Massimo Bartolini jasno je dao do znanja da će tim sklopiti samo ako novi motor nudi mjerljivu prednost performansi u odnosu na trenutni M1. “Bicikl sljedeće godine imat će V4 motor ako je V4 motor s V4 biciklom brži od stvarnog (inline) bicikla”, objasnio je Bartolini u intervjuu za MotoGP.com.
“Počeli smo testirati V4 motor. Zatim će ispitivanje sa službenim jahačima ovisiti o tome kako razvoj ide. Ako je bicikl spreman, (učinit ćemo to) što je prije moguće. Razvijanje motora i bicikla zahtijeva vrijeme. I dalje smo u ranom, ranom razvoju. Trenutno još uvijek nemamo mogućnost ispravnog usporedbe performansi”, dodao je.
Unatoč promjeni u razvoju, trenutni M1 i dalje pokazuje bljeskove konkurentnosti. Quartararo je osigurao početak na prvom redu u kvalifikacijama prošlog vikenda u Kataru i uslijedio je s jakim petim i sedmim završetkom u sprintu i glavnim utrkama.
Test Valencije naglašava Yamahinu predanost razvijanju svog MotoGP projekta, pri čemu je potencijalna promjena izgleda motora usmjerena na ponovno uspostavljanje tima kao dosljednih prednjih trkača. Za sada, inline-četiri ostaje Yamahino oružje po izboru, ali očito se postavljaju temelji za moguću budućnost s V4.

