Formula E: Povijesni Trenutak Japanske Utrke u Tokiju
Formula E probila je novo tlo prošle godine kada je u Japanu postavila prvu glavnu uličnu utrku, postignuće koje je bilo gotovo desetljeće u nastajanju. Motorsportska scena u Japanu obično je povezana s utrkama u krugu, s poznatim stazama poput Suzuka, Motegi i Fuji, no nijedna od njih nije smještena blizu metropolitanskog središta poput Tokija ili Osake. U tom kontekstu, Formula E donosi uzbuđenje i blizinu ljudima s Tokijskom E-Prixom.
Japan je već domaćin nekih od najvećih svjetskih prvenstava u motorsportu, uključujući Formulu 1, MotoGP, Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti i Svjetsko rally prvenstvo. S dolaskom Formule E, ova ekološki osviještena serija nastoji izgraditi vlastitu nišu u zemlji punoj motorsportskih tradicija.
Budućnost Formule E u Japanu
Godine 2025., potpuno električni čempionati postavljaju temelje za dvostruki nogomet u Tokiju, s utrkama koje će se održati 17. i 18. svibnja. Nedjeljna utrka označit će početak druge polovice sezone, čime tokijske utrke postaju ključna točka unutar cijele kampanje.
Mjesto Utrke
Ulični krug u Tokiju smješten je oko izložbenog centra Tokio Big Sight, na otoku Odaiba, koji je napravljen čovjekom. Odaiba predstavlja popularno turističko odredište, nudeći europsko okruženje koje se razlikuje od ostatka Tokija. Iako je industrijski dio Tokio Baya smješten malo dalje od glavnih atrakcija, uspjeh Formule E u urbanom okruženju naseljenijeg svjetskog grada donosi novu dimenziju motorsportu.
U travnju, Odaiba je također bio domaćin F1 festivala, gdje je Yuki Tsunoda prvi put nastupio u automobilu Red Bull F1, što dodatno ističe potencijal ovog područja za velike sportske događaje.
Izgled Kruga
Tokijska staza dugačka je 2,5 km i sadrži 18 uglova te tri dugačka ravnanja. Smatra se tehničkim izazovom za vozače, koji hvale svoj zakrivljen izgled i izazov koji donosi. Iako su mogućnosti pretjecanja bile prilično ograničene prošle godine, uvođenje snažnijeg načina napada na sve kotače moglo bi olakšati prolazak ove sezone.
Pojačanje Jame
Dvostruki zaglavlji u Tokiju označava samo treći put da će se sustav pojačanja jame koristiti u utrci Formule E. Pit Boost, tehnologija brzog punjenja, omogućava vozačima 10% porasta energije u samo 30 sekundi tijekom obaveznog pitstopa. Ovaj element dodaje strateški izazov, zahtijevajući od vozača da pažljivo upravljaju energijom svojih automobila.
Trenutna Sigurnost i Kvalifikacije
Nissanov vozač Oliver Rowland trenutno je u izvanrednoj formi, s tri pobjede u prvih sedam utrka. U nedavnom Monaco E-Prix, Sebastien Buemi ostvario je svoju prvu pobjedu od 2019. godine. Ove utrke donose uzbuđenje i očekivanja od vozača i timova, dok Porsche nastavira biti jedan od glavnih kandidata.
Tokio će također vidjeti Nissan kao jedinog japanskog predstavnika, što dodatno naglašava ne samo njihovu posvećenost ovom sportu, već i potencijal za razvoj lokalnih talenata u budućnosti.
Atmosfera na Stazi
Inauguralni Tokio E-Prix u ožujku 2024. osvojio je vozač Maserati Maximin Guenther. Tokijska staza donosi jedinstven izazov i iskustvo, a utrke su osobito zanimljive zbog blizine i dostupnosti gledateljima. S obzirom na to koliko je Tokio zauzet grad, mogućnost gledanja takvog vrhunskog sportskog događaja u lokalnom okruženju stvara jedinstveni spoj.
Raspored Utrke
Petak: 16:00-16:55 sati lokalno vrijeme / 8:00-8:55 AM BST – Besplatna praksa 1
Subota:
8:00-8:55 sati lokalno vrijeme / 12 AM-12:55 sati BST – Besplatna praksa 2
10:20 AM-11:43 sati lokalno vrijeme / 2:20 AM-3:43 AM BST – Kvalifikacije
15:00 lokalno vrijeme / 7 sati BST – Utrka 1
Nedjelja:
8:00-8:55 sati lokalno vrijeme / 12 AM-12:55 sati BST – Besplatna praksa 3
10:20 AM-11:43 sati lokalno vrijeme / 2:20 AM-3:43 AM BST – Kvalifikacije
15:00 lokalno vrijeme / 7 sati BST – Utrka 2