Što je s diskvalifikacijom Lewisa Hamiltona?
U posljednjem natjecanju Formule 1, Lewis Hamilton je bio u središtu pozornosti ne samo zbog svojih vozačkih vještina, već i zbog kontroverzne odluke koja se tiče njegove diskvalifikacije. Ovo pitanje pokreće brojne aspekte koji su utjecali na njegovo performanse tijekom utrke, a ključni faktori uključuju nošenje guma i dizajn automobila.
Nošenje guma, kao što je primijećeno u Hamiltonovom slučaju, igrala je značajnu ulogu u njegovom prekršaju vezanom za podlogu. S obzirom na efikasnost, timovi su često primorani voziti automobile što je moguće bliže tlu. Ova strategija omogućava maksimalnu aerodinamičku učinkovitost, ali istovremeno povećava rizik od deformacije podloge tijekom utrke.
Kada je kamera snimila stražnji dio Hamiltonovog automobila, uočeno je da se pod jako iskrivljavalo, osobito u ranim fazama utrke. To je značilo da su gume bile pod pritiskom, a visina vožnje se smanjila, što je utjecalo na performanse i sigurnost. Tijekom utrke, Hamilton je bio jedan od nekoliko vozača koji su odlučili implementirati strategiju s dvije stope, završavajući posljednji dio utrke s samo 19 krugova. Ova taktika ga je možda spasila od previsoke težine na kraju, ali istovremeno je omogućila manje opravdanja za potencijalno pretjerano trošenje daske.
Razlog zašto je Ferrari možda nosio svoju dasku više od ostalih automobila, mogao bi se objasniti njihovim dizajnom. Vizualno, Ferrari se činio s nešto višom stražnjom visinom vožnje u usporedbi s konkurencijom, osobito kada su automobili bili nepomični. Ova postavka može utjecati na performanse automobila, posebno u kontekstu kontrole i stabilnosti.
Jedan od ključnih elemenata koncepta SF-25 bio je pomicanje pilotske kabine dalje od prednje osovine nego kod prethodnog modela. Ova promjena je omogućila bolju kontrolu protoka zraka oko prednjeg kotača i unutar tunela podnice. Da bi se to postiglo, duljina kućišta mjenjača je smanjena za 5 cm, što je omogućilo da prijenosnik bude postavljen ispred stražnje osovine. Time je najdublji dio mjenjača sada bliži stražnjoj osovini, što mu daje mogućnost proširenja opsega visine vožnje u odnosu na prethodnu verziju automobila.
S obzirom na sve navedeno, diskvalifikacija Lewisa Hamiltona nije samo izolirani incident, već predmet dublje analize strategija koje timovi koriste tijekom utrka. Ovaj slučaj ilustrira kako male promjene u tehnologiji i dizajnu automobila mogu imati značajan utjecaj na rezultate, kao i na odluke sudaca.