Pariz: Druga Sezona Svjetskog Rally Prvenstva kuca na vrata Hrvatske
Uoči uzbudljivog nastavka sezone Svjetskog rally prvenstva (WRC), vozači se okupljaju u Hrvatskoj, gdje ih čeka izazovan teren i jedinstvene prilike za natjecanje. Petak označava ulazak u novu dimenziju utrka, jer Hrvatska postaje domaćin 34. WRC mitinga.
Povratak nakon pauze
Nakon dvomjesečne stanke, vozači se vraćaju na stazu, suočavajući se s potpuno novim uvjetima. Kalle Rovanpera iz Toyote vodi ljestvicu nakon prva dva događaja, no konkurencija je izuzetno bliska s Thierry Neuville-om iz Hyundaija na drugom mjestu, te Sebastianom Ogierom, aktualnim svjetskim prvakom, na trećem. Ogier je pobijedio na otvaranju sezone u Monte Carlu, dok je Ott Tanak iz Hyundaija imao slabiji nastup na svom posljednjem natjecanju, Arktičkom rallyju na snijegu.
Posebnosti hrvatskog mitinga
Hrvatski rally donosi poseban izazov s asfaltom koji je opisan kao “mučni spoj”. Ovo je prvi skup koji se u potpunosti vozi na asfaltu od njemačkog mitinga u kolovozu 2019. godine. Rally se sastoji od 20 etapa koje pokrivaju više od 300 kilometara kroz planinske ceste oko Zagreba. To znači da vozači moraju biti spremni na nisku razinu trakcije u određenim dijelovima, a na drugim pravcima brza vožnja zahtijeva potpunu koncentraciju i preciznost.
Izjave vozača uoči utrke
Elfyn Evans, Rovanperin suigrač, primijetio je da postoje dijelovi staze koji gotovo zahtijevaju “trkaći automobil” zbog svojih brzih sekcija, ali i takvih u kojima se osjeća potreba za šljunčanim autom zbog prljavštine. Estonski vozač Tanak upozorio je da će uvjeti biti zahtjevni, s naglaskom na gustu podlogu i uske ceste.
Kalendar budućih natjecanja
Nakon Hrvatske, WRC se nastavlja sa šljunčanim epizodama, s četiri događaja planirana do 18. srpnja, počevši od portugalskog rallyja koji će se održati od 20. do 23. svibnja. Ovaj raspored neće biti olakšan za vođa prvenstva, jer pobjede na asfaltu dolaze s vlastitim izazovima, osobito kada se pređe na šljunčane staze.
Izazovi i strategije
Ogier, sa svojim iskustvom, istaknuo je da pobjeda na asfaltu može donijeti više ravnopravnih uvjeta, ali također donosi i dodatni pritisak za vozače koji vode. “Sretno onome tko bude u vodstvu nakon Hrvatske”, rekao je Ogier, podsjećajući daće biti izazovno uspostaviti prednost na šljunu, gdje nostalgično iskustvo često ima prednost.
Mladost na čelu
Kalle Rovanpera, najmlađi vođa prvenstva s 20 godina, izjavio je da ne osjeća pritisak, iako vodi. “Imamo dugu sezonu ispred nas, a ovo su samo dva skupa,” dodaje on. Njegovo samopouzdanje može biti ključ u nastavku sezone, osobito s bliskim bodovima između vodećih vozača.