Sezona Formule 1 2025. donijela je Ferrariju četvrto mjesto u poretku konstruktora, što je statistički označilo neuspjeh svih ciljeva postavljenih početkom godine. Ovaj rezultat odražava težak put poznate talijanske momčadi, koja se od svojeg osnutka natjecala za vrhunske pozicije, ali je 2025. bila suočena s ozbiljnim izazovima.
Projekt SF-25 odmicao se od planova jer je prerano napušten u razvoju kako bi se automobilu za 2026. omogućio prostor u zračnom tunelu. Upravo je cilj dosezanja drugog mjesta u poretku konstruktora bio težak zadatak, osobito u konkurenciji s Red Bullom i Mercedesom, koji su nastavili s konstantnim napretkom tijekom cijele sezone. Iako su se Ferrarijevi inženjeri trudili optimizirati postojeći paket do kraja prvenstva, rezultati nikako nisu dolazili.
Ferrari se natjecao s automobilom koji je bio zamrznut šest mjeseci u razvoju u zračnom tunelu. Posljednji značajniji paket nadogradnje bio je stražnji ovjes predstavljen na VN Belgije, no, nažalost, on nije donio prekretnicu koju su svi priželjkivali. Problemi sa stražnjim dijelom automobila ostali su trajni, a koncept dizajna koji je naglašavao prednji dio nije se sasvim poklopio sa zahtjevima vozača, kao što je Charles Leclerc.
Lewis Hamilton je osobito patio od stražnje nestabilnosti SF-25. Promjene stražnjeg ovjesa tijekom sezone djelomično su poboljšale ponašanje automobila, ali to nije rezultiralo značajnim skokom u performansama. Tehnička ekipa iz Maranella, razmotravši situaciju unatrag, smatra da bi bilo bolje održati određene aerodinamične inovacije koje su odložene umjesto da se fokusiraju na promjenu ovjesa.
Očekivani paket nadogradnje koji je trebao stići u rujnu nikada nije bio isporučen. Njegovo odgađanje dodatno je pogoršalo situaciju, osobito kada je Pirelli povećao tlak u gumama, što je dodatno kompliciralo upravljivost automobila. Fred Vasseur, šef tima, javno nije želio previše naglašavati te nedostatke kao uzrok loših rezultata, ali brojke su govorile same za sebe.
Odabir smjera razvoja
Odabir Serre i Vasseura da se fokusiraju na stražnji ovjes u vrijeme kada su se konkurenti poput Mercedesa i Red Bulla aktivno bavili razvojem SF-25 i širenjem svojeg znanja, izgleda kao još jedan promašaj. Od lipnja 2025. Ferrari se sve više okreće budućnosti, umjesto da se fokusira na izvedbu svog trenutačnog automobila. Zbog toga, ključni elementi i promjene koje bi mogle donijeti poboljšanja ostali su nedovoljno istraženi.
U poredbi s Ferrarijem, drugi timovi poput Mercedesa i Red Bulla nastavili su aktivno razvijati automobile za sezonu 2025. koristeći CFD tehnologiju bez straha od ograničenja koja dolaze s novim regulativama. Ta praksa omogućila je održavanje konkurentnosti i napretka, dok je Ferrari svoju energiju usmjerio prema nadolazećim promjenama u 2026.
Pripreme za sezonu 2026
Ferrari će zbog četvrtog mjesta u poretku konstruktora imati prednost od 15% više sati testiranja u aerodinamičkom tunelu i CFD sesija u prvoj polovici 2026. godine. Ova prednost proistječe iz FIA-inih ograničenja aerodinamičkog testiranja, koja ekipama omogućavaju različite količine testiranja temeljenih na njihovoj poziciji. Bez obzira na to, prednost će također imati timovi kao Aston Martin, koji su najavili novi model bez dodatnih komplikacija.
Ferrari planira sudjelovati u privatnim testovima u Barceloni s ciljem prikupljanja kritičnih podataka o novoj pogonskoj jedinici. Predstavljanje automobila 2026. očekuje se sredinom siječnja, a razvoj bi trebao uključivati manje aerodinamičke promjene koje bi se testirale tijekom sljedećih sesija u Bahreinu.
Nova generacija automobila će se znatno razlikovati od SF-25, a vozači simulatora već rade na promjenama koje će uključivati novi stil vožnje. Ove promjene neće se odnositi samo na upravljanje električnim dijelovima, već će zahtijevati prilagodbe u vožnji između starih i novih automobila. Određivanje pravog pristupa biti će ključno za uspješan ulazak u sezonu 2026.
Unatoč izazovima, Ferrari ostaje oprezno optimističan u vezi s budućim performansama. Tehnički odjel u Maranellu mora iskoristiti sve dostupne resurse i znanje kako bi se osiguralo da se ne ponove greške iz prošlosti. Sa samo malo više od mjesec dana do prvih testova, tim će se morati dovesti u red kako bi maksimalno iskoristio prednosti koje su im na raspolaganju.

















