Napomena urednika: U čast naše 91 godine povijesti, SPEED SPORT će se svaki tjedan osvrnuti na najvažnije priče od prije 15, 30 i 60 godina koje su ispričane na stranicama National Speed Sport News.
Prije 15 godina — 2010
Vijesti: Serija IZOD IndyCar nastavila je širiti svoj odnos s Mazdom kada je japanski proizvođač automobila postao glavni sponzor razvojne ljestvice Road to Indy. Ova važna najava objavljena je tijekom godišnjeg Performance Racing Industry sajma u kongresnom centru Orange County, a prisutni su bili i ključni akteri serije, uključujući izvršnog direktora Randyja Bernarda.
Randy Bernard je izrazio svoje uzbuđenje zbog ovog partnerstva: “Sudjelovao sam u nekoliko vrlo uzbudljivih konferencija za tisak u posljednjih mjesec i pol dana, ali želio bih reći da je, po mom mišljenju, ovo jedna od najuzbudljivijih. Mislim da je danas uzbudljivo ne samo za seriju IndyCar, nego i za utrke s otvorenim kotačima.” Ovaj korak otvorio je vrata za mnoge mlade vozače, omogućujući im da napreduju kroz različite kategorije utrkivanja.
Sponzorstvo će obuhvatiti cijelu programsku strukturu Road to developmental, koja uključuje US F2000 National Championship Series, Star Mazda Championship Series i Indy Lights Series. Mazda je kroz ovaj sporazum postavila visoke ciljeve, a potpredsjednik razvojnih operacija Mazde, Robert Davis, komentirao je kako je suradnja s IndyCarom savršena prilika za poticanje mladih talentiranih vozača: “Mazda je partner u prvenstvu Star Mazda Championship od 1990., tako da ovo odlično odgovara našoj tvrtki.”
Mazda će biti glavni financijski igrač, osiguravajući više od 2,5 milijuna dolara za razvojnu ljestvicu kao dio višegodišnjeg ugovora koji traje do sezone 2013.
Dobitnici: Doug Horton imao je 10.000 razloga da voli NeSmith Chevrolet Dirt Late Series utrke nakon što je odveo svoj Adams Used Auto Parts Warrior do pobjede na subotnjoj šestoj godišnjoj utrci Svjetskog prvenstva NeSmith Chevrolet u East Bay Raceway Parku. Počevši šesti, Horton se nalazio na petom mjestu tijekom prve dvije trećine utrke od 100 krugova, ali postepeno je napredovao do čela i preuzeo vodstvo u 72. krugu.
Bila je to značajna pobjeda za vozača koji se natjecao s GM Performance 604 crate motorom. Tim McCreadie, brzi kvalifikant od 44 sudionika, vodio je utrku, ali je na kraju završio drugi. Pobjednikov uspon bio je fascinantan, jer se uspješno bavio preprekama na stazi te koristio ponovne startove u svoju korist, stvarajući tako dinamičnu završnicu utrke.
Prije 30 godina — 1995
Vijesti: Chrysler Corp. kreće s cestovnim utrkama 1996. pokretanjem sjevernoameričkog programa koji će podržati i američke i kanadske trkaće timove. PacWest Racing, koji se natječe u Indy seriji, surađivat će s Chryslerom na razvoju 2-litrenog Dodge Stratus Super Touring automobila.
Bruce McCaw, glavni partner PacWest Racinga i CEO, istaknuo je koliko je važno partnerstvo s Dodgeom za razvoj trkaćih automobila: “Chryslerova predanost naprednim tehnologijama i njihova spremnost da ih primijene na Stratus Touring Car vrlo je impresivna.” Očekuje se da će prvi automobil stići u veljači, a testiranja će započeti s veteranom Dominicom Dobsonom za volanom.
Southwind Motorsport iz Toronta također je krenuo u natjecanje s dva tvornički proizvedena Dodge Vipera GTS-R u sjevernoameričkoj GT klasi. Louis P. Patane, izvršni direktor marketinga marke, izjavio je kako suradnja s Canaska/Southwind donosi uzbuđenje i stvara odlične uvjete za razvoj ovih trkaćih vozila.
Dobitnici: Greg Biffle pružio je odlične performanse u NASCAR touring seriji osigurao svoju drugu uzastopnu pobjedu na Winter Heat Seriesu od 150 krugova. Veliki uspjeh Bifflea, koji je prethodne sezone dominirao s 28 pobjeda, potaknuo je njegovu želju za trajnom suradnjom s timom.
Njegov suparnik Tony Izzo završio je drugi, unatoč tome što je trkao većinom utrke iza Bifflea i Chrisa Tricklea. Utrka je bila puna dramatičnih trenutaka, uključujući trenutak kada se Trickloeva vozilo zapalilo, no srećom, nije bio ozlijeđen.
Prije 60 godina — 1965
Vijesti: William J. Hitz ove je godine preuzeo dužnost prvog tajnika-rizničara u 50-godišnjoj povijesti Međunarodnog natjecanja automobila Ass’n. Njegov pristup bio je aktivan i odlučan, pa je odmah počeo s planovima za širenje imidža organizacije.
Hitz je najavio širenje IMCA-e na područje modificiranih utrka, s naglaskom na stvaranje 20 staza na Srednjem zapadu. Također je najavio manje promjene pravila za sprint automobile i dioničke automobile. Hitz je vjerovao da će lokalni operateri imati koristi od kontakata IMCA-e s automobilskom industrijom, što će pozitivno utjecati na širenje natjecatelja.
Dobitnici: Joe Conroy imao je izazovan dan u Community Areni u Steubenvilleu, Ohio, suočavajući se s raznim mehaničkim problemima. Ipak, nakon što je prevladao sve poteškoće, završen je s pobjedama u nekoliko utrka, uključujući glavnu. Konkurencija je bila žestoka, a Conroy je demonstrirao svoju vještinu i taktičnost. Roger Ramsey završio je na drugom mjestu, dok je novak Frank Palosa osvojio treće.

















