Nakon što su dvije grands prix u Buriramu i Termasu, ljestvici MotoGP Konstruktor 2025. godine otkrivaju svoje istine: Ducati (74 boda) povećava gadno jaz, Honda (26 bodova) se povećava, dok su Aprilia (22 boda), KTM (22 boda) i Yamaha (13 bodova). Jesu li dva vikenda dovoljno za suđenje? Ne, pogotovo na egzotičnim pjesmama poput Burirama, prizora zimskih testova. Ali brojevi govore sami za sebe: samo Honda slijedi, iako iz daljine, trijumfalni marš Borga Panigale. Analiza zbunjujućeg početka sezone …
Nakon prve dvije grands prix iz sezone MotoGP 2025 u Tajlandu i Argentini, rangiranje proizvođača otkriva iznenađujuće trendove. Ducati bez sumnje potvrđuje svoju dominaciju, dok Honda pokazuje znakove značajnog napretka. S druge strane, KTM i Yamaha čine se da su u punoj krizi, s nastupima znatno ispod očekivanja. I Aprilia ostaje svoj najveći neprijatelj.
S 74 boda u poretku konstruktora, Ducati je sigurno na vrhu, povećavši svoj rezultat za 3 boda u usporedbi s istim razdobljem 2024. godine. Desmosedici GP25, vođen Marc Marquezom, osvojio je sve četiri utrke (dva sprinta i dva Grand Prixa) dosad. Ova dominacija potvrđuje da Ducati ostaje apsolutna mjerila u MotoGP-u, s biciklom koji kombinira performanse, pouzdanost i prilagodljivost.
Honda je veliko iznenađenje ovog početka sezone. S 26 bodova, japanska marka zauzima drugo mjesto na ljestvici, povećavajući svoj rezultat za 18 bodova u usporedbi s 2024. godinom. Ovo poboljšanje uvelike je rezultat Johanna Zarca, koji je impresivno nastupio u Argentini (3. u kvalifikacijama, četvrti u sprintu i 6. u utrci). Joan Mir priznaje da iako su ograničenja RC213V frustrirajuća, postignut je značajan napredak.
« Dobro radimo “, rekao je Mir. ” Dosljedno biti u prvih 10 i rezultati koje je postigao Johann Zarco u Argentini pokazuju da je naš paket sada konkurentan. » Tehnička poboljšanja koja su napravili Roman Albesiano i nova metoda rada na tribinama Honda donose plodove.
Među proizvođačima, Aprilia, KTM i Yamaha suočavaju se s velikim tehničkim i strateškim izazovima
Aprilia, sa 22 boda, zauzima treće mjesto na ljestvici. Međutim, ovaj bi rezultat mogao biti mnogo bolji bez diskvalifikacije Ai Ogure u Argentini, što je timu koštalo osam bodova. Nadalje, odsutnost Georgea Martina, aktualnog svjetskog prvaka, također je utjecala na rezultate. Unatoč tim neuspjesima, Aprilia ostaje natjecateljski tim i prerano je izvoditi konačne zaključke.
KTM, koja je bila druga snaga u prvenstvu 2024. godine s 50 bodova nakon dvije utrke, ove godine završava četvrta sa samo 22 boda. Ovi rezultati su zabrinjavajući, posebno jer tim ima četiri vozača najviše razine (Pedro Acosta, Brad Binder, Enea Bastianini i Maverick Viñales). Pitanja upravljanja gumama i model RC2025, koji se čini da reproducira iste poteškoće kao i prošle sezone, ističu se.
Pete Beirer, direktor KTM Racing, priznao je poteškoće tima: ” Daleko smo od zadovoljstva kako su stvari počele. Rezultati govore sami za sebe. » KTM će morati brzo pronaći rješenja kako bi se ove sezone spriječilo da se pretvori u katastrofu.
Yamaha zatvara ljestvicu sa samo 13 bodova, gubitak od 2 boda u odnosu na 2024. Ova razočaravajuća izvedba potvrđuje da je kriza japanske marke daleko od riješene. Fabio Quartararo, vozač zvijezda tima, izrazio je frustraciju nakon Argentina Grand Prixa: ” Znao sam da se ne možemo boriti protiv vođa, Ali ne u ovoj mjeri. Ove sam zime mislio da smo napravili korak naprijed, ali Bojim se da nisam u pravu »
Tromjesečno se nadaju da će Krug Amerike, gdje je već zasjao u prošlosti, omogućiti da isprave brod. Međutim, bez značajnih poboljšanja M1, Yamaha rizikuje da će zaostati tijekom cijele sezone. COTA je pjesma u kojoj mislim da mogu upravljati, ali ako mi treba pomoć, uvijek ću pronaći rješenje. Svaki put kad nešto očekujem, to je suprotno. Ne znam što mogu očekivati i Radije ne očekujem ništa,” već je upozorio Francuz. Atmosfera …
Podaci konstruktora nakon dvije grands prix otkrivaju dvostupanjski veslač. Ducati dominira bez dijeljenja, dok Honda pokazuje ohrabrujuće znakove napretka. S druge strane, Aprilia, KTM i Yamaha suočavaju se s velikim tehničkim i strateškim izazovima.
Tlak na KTM i Yamaha raste. Timovi će morati brzo pronaći rješenja kako bi ostali konkurentni i izbjegli gubitak tla u utrci naslova. U međuvremenu, Ducati i Honda mogu uživati u svojim uspjesima, dok je sezona MotoGP još uvijek dugačka i nepredvidiva.