Terenske utrke oduvijek su bile poligon za dokazivanje inovacija, izdržljivosti i iskrene hrabrosti—u tom smislu, izložba “Legends of the Dirt” u Petersen Automotive Museumu pravi je biser. Ova izložba, otvorena u galeriji Nearburg, u partnerstvu s OPTIMA Batteries powered by Clarios, zaranja duboko u svijet strojeva, tehnologije i osobnosti koje su oblikovale najzahtjevnije motosportove na ovom planetu. Posjetitelji će se suočiti s izazovima brutalnih krajolika SCORE Baja 1000, neumoljivih vrtova kamenjara King of the Hammers i ekstremnim uvjetima Svjetskog prvenstva u reliju.
U ovoj izložbi posjetitelji će naići na impresivan popis legendarnih strojeva, svaki od njih predstavlja vrhunac inženjerstva svoje ere. Big Oly, Bronco kojeg je vodio Parnelli Jones, dominirao je Bajom ranih 70-ih i postavio standarde za moderne trofejne kamione. Ljubitelji relija ne mogu propustiti Lancia Rally 037 iz 1983., automobil koji je osvojio naslov WRC-a kao posljednji automobil sa stražnjim pogonom. Osim toga, dvomotorni Suzuki Cultus Nobuhiro “Monster” Tajima, izgrađen za osvajanje uspona u Coloradu, zauzima posebno mjesto u srcima ljubitelja brdskih uspona.

Među mnogim drugim eksponatima, izloženi su i legendarni “LandShark” iz obitelji Herbst iz 1995., kao i Volkswagen Beetle GRC koji je postavio standarde u rallycrossu zahvaljujući vozaču Tanneru Foustu. Zastakljen i zastrašujući Pro 4 s Toyotinim pogonom pokojnog Ricka Husemana i dalje se smatra jednim od najuspješnijih strojeva u povijesti kratkih staza, a ovi automobili utjelovljuju epohu inovacija i izuzetnog inženjeringa u terenskom sportu.
Izvršni direktor Petersen Automotive Museuma, Terry L. Karges, ističe da su inovativni dizajni i inženjering u off-road motorsportu tijekom desetljeća pomaknuli granice automobilske tehnologije. Kroz partnerstvo s OPTIMA Batteries i Clarios, posjetiteljima pružaju poseban uvid u uzbudljivi svijet motora.
Izložba “Legends of the Dirt” bit će otvorena do siječnja 2027. Za pristup izložbi i dodatne informacije, posjetite Petersen.org/exhibits.

Lancia Rally 037 iz 1983
Lancia Rally 037 predstavlja vrhunac inženjeringa sa stražnjim pogonom tijekom legendarne, no opasne ere Grupe B. Ovaj automobil, koji je Walter Röhrl vozio do pobjede na reliju Monte-Carlo 1983., osigurao je svojom pobjedom konačnu titulu Svjetskog prvenstva u reliju koju je ikada osvojilo vozilo sa stražnjim pogonom.

2017 Volkswagen Buba GRC
Volkswagen je vodio kampanju za ovu agresivno stiliziranu Bubu u rallycrossu od 2014. do 2019., gdje je Tanner Foust ostvario 16 pobjeda i svoju četvrtu titulu prvaka. Do trenutka povlačenja, Buba je postala najpobjednički automobil u povijesti američkog reli krosa.

1993 Suzuki Cultus dvomotorni Pikes Peak Special
Izgrađen i vozio Nobuhiro “Monster” Tajima, ovaj radikalni dvomotorni Cultus postavio je novo vrijeme Pikes Peaka 1993. s ekstremnom aerodinamikom i snage od 800 KS. Iako je brže vrijeme postavljeno kasnije istog dana, ovaj automobil pomogao je pokrenuti Tajiminu buduću dominaciju planinom.

1995. Smithbuilt / Terrible Herbst klasa 1 “LANDSHARK”
Spoj šasije s kolicima i dizajna pune osovine u stilu trofejnog kamiona, Landshark je dominirao u klasi 1 gotovo desetljeće, osvajajući višestruka prvenstva. Njegova inovativna “Truggy” arhitektura utjecala je na dizajn pustinjskih trkaćih vozila godinama kasnije.

1970 Ford Bronco “Big Oly”
Izgrađen za Parnelli Jonesa nakon DNF-a 1969., Big Oly je lagani trkaći kamion s cijevnom šasijom ispod karoserije nalik na Bronco. Njegova izdržljivost i brzina omogućili su Jonesu da osvoji meksičku utrku od 1000 milja 1971. i 1972., pomažući uspostaviti formulu Trophy Truck.

2009 Kirby Designs 4454 Ultra 4
Jedan od najranijih uspješnih Ultra4 automobila s neovisnim prednjim ovjesom, “4454” je spojio brzinu pustinjske utrke s agilnošću puzanja po stijenama. Vožen od strane Davea Colea i drugih, ostvario je brojne pobjede i pomogao oblikovati smjer modernog Ultra4 inženjerstva.

2019 JHF Gen. 1 Moon Buggy
Kreirao i vozio prvak u puzanju po stijenama Jesse Haines, ovaj Moon Buggy prikazuje naprednu tehnologiju portalne osovine i upravljanja na četiri kotača. Haines ga je iskoristio za osvajanje svog osmog nacionalnog naslova 2024., demonstrirajući sposobnost namjenski izgrađenih natjecateljskih gusjeničara.

2010 Coleworx “Screamin’ Blue”
Kultni Screamin’ Blue Bobbyja Tannera pomogao je pionirskom sportu Rock Bouncing, čiji je fokus na ubrzavanju ekstremnih prepreka, a ne na preciznosti. Njegova popularnost, potaknuta društvenim mrežama, pridonijela je stvaranju Nacionalne udruge za rock utrke 2012. godine.

Toyota Tundra Pro 4 iz 2006. koju je napravio Huseman
Dizajniran i izgrađen od strane Ricka i Dannyja Husemana, ovaj Pro 4 kamion doveo je Ricka do 34 pobjede i dva prvenstva, uključujući rekordnu sezonu od 10 pobjeda. Njegova izvedba i Husemanova ostavština došli su do trajnog povlačenja njegovog trkaćeg broja, #36.

2004 Honda CRF450R (Ricky Carmichael)
Ricky Carmichael vozio je ovaj motocikl do savršenog zamaha od 24 motocikla u sezoni AMA Motocross 2004., osvojivši 12. naslov. Ovaj stroj bio je ključan za učvrstiti njegov status “JAZA” motokrosa i superkrosa.

2024 Honda CRF450X
Ovaj motocikl odnio SLR Hondu do pobjede na utrci Baja 1000 2024., završivši više od sat vremena ispred sljedećeg motociklističkog tima. Ova pobjeda pridonijela je Hondinim rekordnim pobjedama od 34 Baja 1000 motocikla i ukupnom broju od 18 pobjeda modela CRF450X.

1982 Weslake Speedway
Vozio ga je Bruce Penhall, ovaj Speedway motocikl bez kočnica od 500 ccm predstavlja vrhunac njegove šampionske karijere. Penhall je osvojio Svjetsko prvenstvo 1981. i 1982. te se povukao odmah nakon što je osigurao svoj drugi naslov na domaćem terenu u Los Angelesu.

Yamaha YZ250 iz 1981
Kent i Scott Pfeiffer postigli su veliki uspjeh u pustinjskim utrkama SCORE 1981. s ovim YZ250, pobjedivši u klasi na Mexicali 250, Baja 500 i Baja 1000. Njihovi dosljedni rezultati osigurali su ukupno SCORE motociklističko prvenstvo te godine i ponovno 1982.

2024 KTM 1190 Pro Hillclimb
Vozio ga je Jake Anstett na uzastopnim AMA Hillclimb nacionalnim prvenstvima 2024. i 2025., ovaj namjenski izrađeni stroj koristi motor s ubrizgavanjem nitrometana, dugu njihajuću ruku i gume s čavlima za napad na strma brda s maksimalnim ubrzanjem. Prije toga, Bret Peterson vozio ga je na svom prvom prvenstvu Zapada 2012.

















