Nedavna utrka MotoGP-a u Losailu pokazala je izvanredne performanse Mavericka Viñalesa, vozača koji se bori da postane prvi motociklist u povijesti koji je pobijedio u MotoGP utrci s četiri različite marke. Njegova vožnja bila je prava poslastica za gledatelje, a Viñales je očigledno našao savršen način kako da se uskladi sa svojim RC16 motociklom, što je rezultiralo nevjerojatnim tempom na stazi.
Za razliku od svojih kolega takmičara poput Pedra Acoste i Brada Bindera, koji su se suočili s poteškoćama na stazi, Viñales je uspio izbjeći loše vibracije koje su ih mučile. Njegov pristup bio je jednostavan: slušao je svoj motocikl i prilagodio svoju vožnju kako bi umanjio probleme. “Promijenio sam način na koji sam ušao u uglove, prisiljavajući prednju stranu i zadržavajući brzinu u kutu,” rekao je nakon utrke, istaknuvši koliko je važno prilagoditi se situaciji na stazi.
Zarco (no5) još jednom je radio čuda na Hondi
LCr
KTM je, s druge strane, imao teže trenutke. Njihov tim došao je u Losail s različitim postavama za sve četiri vozača, a Acosta je povratio svoje staro RC16 za ovu utrku. “Bolje je napraviti povratnu provjeru, a zatim ponovo početi graditi,” rekao je Acosta, koristeći analogiju o gradnji kuće. Njegova izjava sugerira potrebu za stabilnim temeljem koji će podržavati uspjeh u budućim utrkama.
Viñalesova sjajna vožnja postavlja pitanje – je li to bila samo pustinjska mirage? Naime, prošle godine, iako je pobijedio na Cote, nije mogao održati taj momentum tijekom ostatka sezone. MotoGP pravilo o tlaku guma postalo je bolna točka za mnoge vozače, uključujući i njega, koji je na kraju utrke dobio kaznu od 16 sekundi zbog problema s tlakom guma, što ga je svelo na 14. mjesto.

Morbidelli je vodio Grand Prix prvi put od 2021. godine i uzeo svoj drugi postolje u godini
VR46
Ova utrka bila je i prilika za druge vozače da zasjaju. Franco Morbidelli je, primjerice, vodio trku i ostvario svoj drugi postolje u godini, dok je bivši svjetski prvak Pecco Bagnaia izrazio nezadovoljstvo svojim kvalifikacijama. Njegov pad tijekom kvalifikacijskih vožnji ostavio ga je u lošoj poziciji na gridu, a slične situacije su ga pratile i u prošlim sezonama.
Kratke analize situacija na stazi mogle bi reći da je dodatno opterećenje na zadnjoj gumi često proljećemo do prednje gume, rezultirajući gubitkom prianjanja. To je potvrdio i Bagnaia, govoreći kako je nužno pronaći pravi balans između prednjih i stražnjih guma tijekom vožnje.

Martin se vratio u bolnicu s ozljedama pluća i rebara
Martin/Instagram
Nažalost, među vozačima je bilo i teških trenutaka poput onog za Jorgea Martina, koji je doživio ozbiljan pad i trenutno se oporavlja u bolnici s povredama pluća i rebara. Njegova situacija dodatno naglašava opasnosti i izazove ovog sporta, gdje se svaka utrka može završiti na tragičan način.
S obzirom na sve te aspekte, Losail je bio još jedna uzbudljiva utrka koja je donijela mnogo za razmišljanje kako timovima, tako i samim vozačima. Na kraju, MotoGP je sport koji nikad ne prestaje iznenađivati, a s novim utrkama koje dolaze, igračima se pruža prilika da dokažu svoje sposobnosti i učine sljedeći korak prema uspjehu.