Požar na nosaču automobila Jutro Midas
U sjevernom Tihom oceanu, oko 220 milja južno od Adaka na Aljasci, brod Jutro Midas, liberijski podložni teretni brod, zarobljen je u plamenu. Ovaj incident, koji je započeo 3. lipnja, značajan je jer se brod ponosno nosio s više od 3000 vozila, uključujući desetke električnih i hibridnih modela.
Kontekst incidenta
Jutro Midas je bio na putu iz Yantaia u Kini prema Lázaro Cárdenasu u Meksiku kada su američke obalne straže prve zaprimile dojavu o dimu na palubi, otkrivši da gori na mjestu gdje su se nalazila električna vozila. Posada broda brzo je reagirala aktiviranjem sustava za suzbijanje požara, no, nažalost, vatra se brzo širila, što je prisililo svih 22 članova posade na evakuaciju.
Evakuacija i spašavanje
Članovi posade napustili su brod koristeći čamce za spašavanje, a u svoj su bijeg imali sreću jer ih je spasio trgovački brod Cosco Hellas. Ova situacija je bila iznimno rizična, ali srećom, nitko od članova posade nije pretrpio ozljede tijekom evakuacije.
Trenutno stanje broda
Prema najnovijim informacijama, Jutro Midas i dalje gori, no situacija na brodu je stabilna. Zračne inspekcije američke obalne straže pokazale su da ne postoji vidljivo zagađenje u okolnim vodama, što je umanjilo dodatne ekološke brige. Na brodu se nalazi 3.159 vozila, među kojima je i 65 potpuno električnih i 681 djelomično hibridnih modela. Brod također nosi 1.530 metričkih tona vrlo niskog sumpornog loživog ulja, uz dodatnih 350 metričkih tona plinskog goriva.
Operacije spašavanja
Tugboat Gretchen Dunlap stigao je na mjesto događaja 9. lipnja kako bi pomogao u procjeni situacije na brodu. Također su poslana još dva plovila koja će se pridružiti operaciji u sljedeća dva tjedna. Američka obalna straža nastavlja pružati podršku naporima u spašavanju osiguravajući da su planovi oporavka i sigurnosti učinkoviti.
Vremenski uvjeti
Vremenski uvjeti predstavljaju veliki izazov za operacije na terenu. U nedjelju su vjetrovi bili od 10 do 15 čvorova, uz more od 3 do 5 stopa, dok se situacija do ponedjeljka pogoršala, a vjetrovi su možda dostizali 45–50 čvorova s valovima do šest stopa. Obalna straža pažljivo prati ove promjene kako bi osigurala sigurnu provedbu spašavanja.
Praćenje i analiza
Praćenje položaja i stanja plovila provodi se redovito, uz analizu situacije koja uključuje suradnju s NOAA Uredom za reagiranje i obnovu. Jutro Midas napustio je Kinu 26. svibnja, te se očekivalo da će doći do Meksika do 15. lipnja. Brod je sagrađen 2006. godine te je registriran pod liberijskom zastavom.
Ova situacija naglašava važne aspekte sigurnosti pomorskog prometa, posebno u svjetlu sve većeg broja električnih vozila koja se transportiraju morem. S obzirom na sve učestalije prometne nesreće i požare, potrebno je dodatno istražiti moguće procedure i sustave koji bi mogle smanjiti rizike i osigurati sigurnost na moru.