Honda i održive utrke na Pikes Peak-u
Honda ima duboko ukorijenjenu tradiciju održivih utrka na Pikes Peak-u, koja datira još od 1994. godine. Tada su se prvi puta pojavili s EV-konvergiranim građanskim vagonom, čime su postavili temelje za svoju inovativnu povijest na tom legendarnom planinskom krugu. Tijekom godina, japanski proizvođač automobila uspješno je testirao različita obnovljiva rješenja za gorivo, s ciljem smanjenja emisija i postizanja većih učinkovitosti.
Honda NSX, simbol performansi
Jedan od najznačajnijih doprinosa Honde na Pikes Peak-u bio je njihovo sudjelovanje s modelom Honda NSX Koncept. Ovaj inovativni automobil gotovo je slomio 9-minutnu marku, što je značajno postignuće u svijetu trkaćih automobila. Njihova upornost u istraživanju granica performansi potaknula je industriju da razmišlja o novim načinima održivog natjecanja.
Inovacija s vodikom
U ovoj godini Honda se odlučila za radikalno nov pristup. Umjesto da koristi klasična goriva ili električne baterije, odlučili su se za vodik kao izvor energije za svoj CR-V E: FCEV model. Ovaj automobil će biti prvo vozilo s pogonom na vodik koje se natječe na Pikes Peak-u, čime Honda postavlja novi standard u svijetu motorsportova.
Uloga Dai Yoshihare
Na čelu Hondinog vodik trkača bit će Dai Yoshihara, bivši pobjednik klase i dvostruki prvak Formule Drift. Njegovo iskustvo i stručnost zasigurno će biti ključni za svladavanje 156 okretaja ove opasne staze. Dok su neki konkurenti poput Forda izgradili specijalizirane trkačke automobile, Honda pristupa natjecanju s prilično konzervativnim rješenjem.
Tehničke karakteristike CR-V E: FCEV
Što se tiče tehničkih specifikacija, CR-V E: FCEV bio je opremljen laganim 18-inčnim kotačima i tretiran trkaćim kočionim jastučićima kako bi se poboljšale performanse. Osim što je smanjen ovjes za jedan inč, dodatna oprema uključuje natjecateljsko sjedalo i unutrašnji kamen. Unatoč svim tim modifikacijama, vozilo zadržava svoje osnovne karakteristike crossovera, što ga čini jedinstvenim u ovom formatu natjecanja.
Održivost i inovativnost
Vodeći se idejom održivosti, Honda će također predstaviti FTCASE – prijenosno rješenje za punjenje goriva na bazi vodika. Ovo rješenje je lako dostupno i može ga koristiti čak i neprofesionalci, što dodatno podiže standarde u industriji trkaćih automobila.
Konkurencija na Pikes Peak-u
Ova godina na Pikes Peak-u donosi mnoštvo uzbudljivih natjecatelja. Uz Hondin vodikov trkač, Ford će se natjecati s električnim Super Mustang Mach-E, potičući borbu između električnih i vodikovih rješenja. Također, prisutni su i GT4 automobili poput Mustang GT4 i Porsche 718 GT4, što dodatno obogaćuje natjecateljsku scenu.
Noviji natjecatelji
Uz etablirane vozače, ove godine na Pikes Peak-u prisutne su i brojne novine poput rookie vozača i popularnih YouTubera, koji također žele ostaviti svoj trag na ovoj kultnoj stazi. Njihova prisutnost dodatno povećava interes i uzbuđenje oko ovog jedinstvenog događaja.
Povijest Honde na Pikes Peak-u svjedoči o njihovoj predanosti inovacijama i tehnologijama koje podržavaju održivost. U nastojanju da redefiniraju granice motorsporta, Honda ne samo da postavlja standarde, već i inspirira nove generacije trkača i inženjera.