General Motors ulazi u Formulu 1
General Motors (GM) postao je jedan od novijih igrača u svijetu Formule 1, s posebnom naglaskom na svoje Cadillac vozilo. Naime, FIA je službeno odobrila GM kao dobavljača motora za F1, ali važno je napomenuti da njihovi motori neće biti na stazi sve do 2029. godine. To predstavlja značajan korak u globalnoj ekspanziji F1, koja sve više privlači proizvođače iz različitih sektora automobilske industrije.
Cadillac i novi početak
Cadilac će debitirati u Formuli 1 2026. godine, ali do tada će koristiti Ferrarijeve motore tijekom prve tri sezone. Ovaj pristup omogućuje Cadillacu da stekne dragocjeno iskustvo u ovom elitnom natjecanju dok razvija vlastite tehnologije motora. Također, očekuje se da bi to moglo otvoriti prostor za suradnje i razvoj inovacija koje će koristiti GM u budućnosti.
Poruka iz FIA-e
„Dobrodošli GM Performance Power Units LLC kao odobreni dobavljač jedinice za power za prvenstvo počevši od 2029. godine, označava još jedan korak u globalnoj ekspanziji Formule 1 i ističe rastući interes proizvođača svjetskih klasa poput General Motorsa“, izjavio je predsjednik FIA-e, Mohammed Ben Sulayem.
Ova izjava predsjednika FIA-e naglašava važnost GM-ovog ulaska u F1, ne samo zbog njihove povijesti u autoindustriji, već i zbog predanosti inovacijama i održivosti, što su ključni faktori za budućnost motorsportova.
Motorsport i inovacije
„Njihova predanost inovacijama, održivosti i konkurenciji u potpunosti je usklađena s vizijom FIA -e za budućnost našeg sporta“, dodao je Ben Sulayem. Ova posvećenost također pojačava našu opredijeljenost da motorsport postane pristupačniji i uključiviji, pozdravljajući nove proizvođače i unapređujući tehnologiju koja će privući širu i raznolikiju publiku obožavatelja.
Ova filozofija odgovara trendovima u automobilizmu gdje se sve više zahtijeva održivost i efikasnost, a F1 se prilagođava tim potrebama kako bi privukla nove generacije gledatelja.
Novi propisi i povratak velikih imena
Sezona 2026. donosi promjene u pravilima, sa potpuno novim automobilima i motorima koji će zamijeniti trenutne modele. Ovo je moment kada se spektar proizvođača dodatno širi, a tako se i Ford vraća u F1 kroz suradnju s Red Bull-om, dok će Audi prvi put sudjelovati kroz tim Saubera. Aston Martin će isto tako započeti suradnju s Hondom.
Ovoj dinamičnoj atmosferi, ulazak GM-a u F1 može dodatno podići konkurenciju među timovima, potičući inovacije i performanse koje će oblikovati budućnost ovog sporta.
Vozači i budućnost Cadillaca
Do sada Cadillac nije službeno potvrdio imena svojih vozača za 2026. godinu, ali se već spominje Colton Herta, vozač Indycar-a. Herta je povezan s TWG Motorsports, koji je većinski vlasnik Andretti-ovog tima za autosport, što dodatno ukazuje na potencijalne sinergije između različitih autosport disciplina.