Motosport temeljen na električnim automobilima nije ostvario očekivanu popularnost i zanimanje. Iako Formula E napreduje, Extreme E, koja se bazira na terenskim električnim vozilima, nedavno se preusmjerila na Extreme H, natjecanje usmjereno na vodik. U međuvremenu, E-TCR, serija električnih touring automobila, završila je 2023. godine bez značajnog utjecaja na publiku. Unatoč tim izazovima, postoji način da se ovo stanje promijeni, a metode su neobične – spajanje tehnologije raketarstva i Skee-Ball-a. Ovdje razmatram ideju koju nazivam Formula SkeE, gdje to veliko “e” simbolizira električnost.
Raketna tehnologija i Skee-Ball, iako iz dva potpuno različita svijeta, mogu se spojiti u inovativnu utrku električnih automobila. Glavni problem električnih vozila su baterije – teške, spore za punjenje i nedovoljno energetske gustoće u usporedbi s gorivom. Formula E uvodi novitete, poput ‘Pit Boost-a’, no još uvijek nisu stigli do rješenja koje bi značajno unaprijedilo iskustvo utrkivanja. Sljedeći korak bi bio potpuno izbacivanje dosadnih stajanja za punjenje i primjenu koncepta raketnog ‘staginga’.
Staging se u raketarstvu koristi za optimizaciju težine prilikom lansiranja; nakon što raketa postigne određeni cilj, odbacuju se teški dijelovi da bi se smanjila ukupna težina. Koncept se može primijeniti i na električne automobile, gdje bi baterijski moduli bili podijeljeni u neovisne jedinice. Ova strategija omogućila bi vozačima da odbacuju dosadašnje baterije dok se natječu, slično kao što rakete odbacuju svoje stupnjeve.
Međutim, pitanje ostaje – kako odbaciti ove istrošene module? Rješenje je integracija raketnog motora na čvrsto gorivo u svaki modul. Nakon što se baterija potroši, vozač bi je mogao izbaciti pomoću raketnog motora, ali gdje bi je izbacili? Tu dolazi do izražaja napredna Skee-Ball tehnologija koja omogućuje precizno ciljanje.
Za razliku od običnog bacanja lopte u Skee-Ball, vozači Formule SkeE bi imali priliku ispaliti svoje istrošene baterije prema metama postavljenima oko staze. Svaka meta imati će određenu vrijednost, a uspješno pogotovanje unaprijedit će vozačev rezultat. Vozači bi morali balansirati svoju vozačku vještinu s preciznošću u ‘Skee-Ball’ stilu, dodajući složenost utrkama.
Osjećaj uzbuđenja u ovim natjecanjima mogao bi nadomjestiti nedostatak zvuka i drame konvencionalnih motora. Iako bi električni motori donijeli tiši zvuk, prasak ispaljenih baterijskih modula dodatno bi pojačao atmosferu. Utrke bi postale kombinacija brzinske vožnje i preciznog ispucavanja, što bi povećalo razinu adrenalina među vozačima i gledateljima.
Na kraju, baterije bi bile dizajnirane da budu izdržljive, omogućujući im ponovno punjenje nakon svake utrke, dok bi sustavi osigurali sigurnost prilikom slijetanja. Ova inovacija mogla bi značajno uzburkati vodstvo u natjecateljskoj električnoj automobilskoj sceni i unijeti nove načine zabavne interakcije unutar samih utrka.

















