Venn dijagram inženjera koji znaju malo o AI, samovozi i rudarstvu ima malo raskrižje. Izvršni direktor Pronto.ai Anthony Levandowski želi što većem broju tih ljudi. A akvizicija mu pomaže da postigne taj cilj.
Startup sa sjedištem u San Franciscu, Pronto.ai, poznat je po inovacijama u području autonomnih sustava vožnje, prvenstveno za kamione namijenjene prijevozu i terenskim radovima. U svjetlu nedavne akvizicije konkurenta Safeai, ovaj inovativni startup stvara značajne promjene u svojoj strategiji rasta, nastojeći okupiti tim inženjera i stručnjaka koji će doprinijeti razvoju tehnologija autonomne vožnje.
Akvizicija Safeai predstavlja ključni potez za Pronto. Izvršni direktor Anthony Levandowski naglašava da je cilj pridobiti talent i tehnologiju, čime će se Pronto dodatno učvrstiti na tržištu. Safeai, sa svojim timom od 12 inženjera, donosi znatne prednosti, uključujući vlastitu intelektualnu svojinu koja će obogatiti Prontoovu ponudu. Iako uvjeti akvizicije nisu javno objavljeni, izvori navode da se cijena kretala u “milijunima”.
Levandowski je istaknuo kako su Pronto i Safeai dva vodeća igrača na području autonomnog transporta, svatko s vlastitim pristupom i strategijama. Pronto je već ostvario značajan rast i potrebne su im dodatne ljudske i tehnološke resurse. Uz to, Levandowski je napomenuo važnost strategije rasta uz pomoć akvizicija, kako bi se pridobila nova znanja i resursi.
Pronto.ai osnovali su Levandowski i Ognen Stojanovski 2018. godine. Njihova tehnologija koristi napredne senzore, kamere i umjetnu inteligenciju za autonomno upravljanje kamionima. Osim toga, korištenje Pollen Mobile, vršnjačke mobilne mreže podataka otvorenog koda, omogućava Prontu razmjenu podataka bez oslanjanja na tradicionalne tehnologije, što je ključno na građevinskim i rudarskim lokacijama s ograničenom povezanošću.
Pronto je održavao svoj tim ograničen na oko 40 zaposlenika, ali akvizicija Safeai trebala bi povećati kapacitet i omogućiti kompaniji da privuče veći broj klijenata, uključujući klijente iz inozemstva. U prethodnim godinama Pronto je razvijao partnerstva s velikim industrijskim igračima, uključujući Heidelberg Materials North America. Nakon uspješnog pilot programa, Prontoova tehnologija integrirana je u autonomne kamione Komatsu Haulage, koji već djeluju na terenu.
Osim toga, u planu je proširenje poslovanja u Brazilu, s ciljem implementacije više od 100 autonomnih kamiona za potrebe tržišta. Ova ekspanzija odražava Prontovu strategiju diversifikacije i raspoloživosti tehnologije za različite vrste klijenata, od malih kamenoloma do velikih rudnika.
Akvizicija Safeai također pridonosi razvoju Prontove tehnološke ponude. Pronto se ističe svojim pristupom koji koristi samo kameru, dok Safeai koristi kombinaciju više senzora, kamera, radara i Lidara. Također, Pronto planira iskoristiti Safeaiov sigurnosni okvir koji je ASIL D-certificiran, što predstavlja najvišu razinu sigurnosti u industriji. Ova fuzija znanja i tehnologije omogućit će Prontu da ponudi sofisticiranija rješenja klijentima i dodatno se pozicionira kao lider u autonomnoj vožnji.