Sa svježom konkurencijom Dacia, M-Sport i Mini, Toyota Gazoo Racing udvostručuje se na dominaciji mitinga. No, kako legendarni Hilux DKR dosegne kraj svog razvojnog ciklusa, može li Toyotino novo vodstvo i strategija osigurati prednost u Dakar Rally i World Rally-Raid Championship?
Mir prije oluje: Toyota se suočava s novim izazovima 2025. godine
Izreka “Mirna mora nikad ne čine dobrog mornara” čini se prilagođenom za Toyota Gazoo Racing (TGR) jer se priprema za 2025. Dakar Rally u Saudijskoj Arabiji. Toyota je do sada bila neprikosnovena referentna vrijednost u rally-raids s osvajanjem Svjetskog prvenstva u mitingu (W2RC) naslova proizvođača tri godine zaredom i postigla Dakar pobjedu u 2023. s Nasserom al-Attiyah. Međutim, situacija se mijenja. Novi suparnici donose najmodernija vozila, a Hilux DKR, nekad dominantan, počinje pokazivati znakove starenja, što potiče potrebu za promjenama.
Novi suparnici koji krče put u ovoj konkurentnoj areni uključuju:
- Daciju i M-Sport, koji su debitirali s potpuno novim vozilima.
- X-Raid Mini JCW, koji je predstavio poboljšani 3,0-litreni automobil s benzinskim pogonom.
Remont vodstva: novo poglavlje za Toyota Gazoo Racing
Toyotina unutarnja struktura doživjela je značajnu transformaciju. S dugogodišnjim ravnateljem tima Glyn Hall na odlasku, operativna kontrola prešla je na Srameer Variawa SVM tim. Ovaj prelazak je ključan za strategiju s novim vodstvom koje ima za cilj unaprijediti učinak u W2RC. Toyota Motor Europe sada nadgleda širu W2RC kampanju, a novoimenovani Bart Eelen preuzima ulogu šefa aktivnosti moto sporta. Andrea Carlucci, novi ravnatelj tima, ima zadaću spojiti razlike između Toyotinog moto sporta i R&D odjela.
“To je složenije nego što treba biti, ali svi znamo svoj posao,” priznaje Eelen. Ovo obnovljeno vodstvo bit će ključno dok se Toyota priprema za izazovniji W2RC krajolik s ciljem efikasnog balansiranja moto sportskog znanja i lekcija naučenih iz razvoja cestovnih automobila u Europi i Japanu.
Može li Hilux DKR držati liniju?
Toyota Hilux DKR je poznata po svojim pobjedama u rally-raid događajima, no s pojavom konkurencije koja implementira sofisticiranu tehnologiju, njezina dob postaje zabrinjavajuća. Ipak, vozilo i dalje pokazuje izvanredne performanse, osobito kada se vozi od strane talentiranog vozača poput Nassera al-Attiyah. Eelen naglašava snažnu povezanost između inovacije i otpornosti, ističući da “DNK Toyota Gazoo Racing” ostaje ključna snaga:
“Gazoo Racing postoji za korištenje motorsporta kao testiranja za nove tehnologije i kao razvojno tlo za ljude. Sada se fokusiramo na približavanje ove discipline Toyotinim vrijednostima temeljnih marki.”
Važnost bitke u cijeloj sezoni
Toyota je do sada dominirala na W2RC, a veliki dio njenog uspjeha dolazi iz istaknutih nastupa na važnim događanjima poput Dakara i Maroko mitinga. Eelen, međutim, smatra da se ovaj pristup dugoročno ne može održavati, te naglašava potrebu za natjecanjem tijekom cijele godine kako bi se ekipa održala oštrom i zanimljivom za navijače:
“Usmjerenost na samo jednu utrku je super rizična. Dakar će uvijek biti vrhunac, poput Le Mansa u WEC-u, ali bitka u cijeloj sezoni protiv suparničkih proizvođača ključna je i za prvenstvo i za Toyotinu razvoj.”
Eelen predviđa kalendar gdje svaka utrka postaje spektakl, čime Toyota ostaje favorit među navijačima dok kontinuirano poboljšava svoju strategiju tijekom sezone.
Konkurencija se zateže: Toyota vs. pridošlice
Pojava Dacije, M-Sporta i revitaliziranog Mini JCW tima donijela je svježu energiju u rally-raid scenu. Ova situacija predstavlja izazov, ali i priliku za Toyotu. “Porast novih proizvođača upravo je ono što treba rally-raid,” priznaje Eelen, “To nas gura na inovacije i osigurava da prvenstvo dobije veće priznanje.”
Ova strategija odražava Toyotinu aktivnost i na Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti (WEC), gdje se uspješno natjecala protiv rastuće konkurencije podržane od strane proizvođača.
2025. i šire: Nova era za miting-propadanje
Kada se približava Dakar 2025, Toyota Gazoo Racing se priprema za potencijalno najizazovniju sezonu do sada. Sa novim vodstvom, automobilom koji je i dalje uspješan ali i stariji, te konkurentnim poljem, ulog je veći nego ikad.
Ako je Toyota nešto dokazala, to je njezina otpornost, inovativnost i sposobnost prilagodbe na izazove. “Nismo ovdje samo za Dakar,” zaključuje Eelen. “Ovdje smo da pobijedimo u cijeloj sezoni i redefiniramo kako izgleda uspjeh na rally-raid.”