RealTruck.com
Istraživanje nacionalnih parkova u AWD vs. 4WD vozila
Iako su sve rjeđi, neki nacionalni parkovi dopuštaju posjetiteljima da istražuju očaravajuće pejzaže iz vozačevih mjesta svojih vozila. Off-highway vehicle (OHV) staze predstavljaju jedno od najjedinstvenijih sredstava za putovanje duboko u prirodu, nudeći spektakularne poglede i nevjerojatne znamenitosti svima, čak i onima s problemima s mobilnošću koji bi inače bili ograničeni na asfaltirane ceste i staze.
Istraživanje nacionalnih parkova u izvanrednom vozilu obvezna je aktivnost za svakog ljubitelja automobila. Međutim, postoje stvari koje svaki vozač treba znati prije nego što krenu u avanturu u ovaj prekrasni, ali ponekad zahtjevan teren. Prije svega, važno je izabrati vozilo koje najbolje odgovara specifičnom terenu parka. U ovoj značajci, RealTruck.com raspravlja o tome koji od dvije popularne vrste off-road pogona – pogon na sve kotače (AWD) i pogon na četiri kotača (4WD) – bolje odgovara off-road vožnji u nacionalnim parkovima.
RealTruck.com
Awd vs. 4WD – Koja je razlika?
Iako mnogi vjeruju da su AWD i 4WD sustavi jedan te isti, to nije potpuno točno. Ovo su oba sustava koja prenose snagu na sve četiri kotača, ali metodologija i trenuci u kojima se to događa razlikuju se.
Pogon na sve kotače automatski šalje snagu na sve kotače, bez potrebe za ručnim prebacivanjem između pogona s dva i četiri kotača. Energija se prenosi preko središnjeg diferencijala, dopuštajući vožnju na onim kotačima koji imaju najbolju prionljivost. Uglavnom, vozila s AWD-om su najprikladnija za labave podloge, šljunak i grube ceste, ali nisu namijenjena za vrlo zahtjevne terene.
S druge strane, vozila s 4WD sustavima omogućuju vozačima da biraju između nekoliko načina pogona – obično uključujući pogon na dva kotača, pogon na četiri kotača (visoki) i pogon na četiri kotača (niski). Ova fleksibilnost znači da vozači mogu prilagoditi svoj način vožnje specifičnim uvjetima staze.
Ukratko, ključne razlike su u tome što AWD automatski prebacuje između različitih pogonskih sustava, dok vozila s 4WD sustavima zahtijevaju ručno odabiranje.
Koji je tip pogona najbolji za vožnju u nacionalnim parkovima?
U većini slučajeva, pogon na četiri kotača se preferira za off-road vožnju unutar nacionalnih parkova ili zahtjevnih staza. Odabir ovog sistema značajno pomaže u planiranju ruta, jer vozači mogu zaključati pogon na sva četiri kotača, što osigurava stabilnost i povjerenje u vožnji, posebno na zahtjevnijim površinama. Uz to, vozila s 4WD sustavima obično imaju višu visinu vožnje i robusnije komponente ovjesa, što dodatno poboljšava njihove off-road sposobnosti.
RealTruck.com
Pazite na natpise – slijedeći pravila o parku
Važno je napomenuti da mnogi nacionalni parkovi jasno označavaju staze koje su dozvoljene samo za vozila s pogonom na četiri kotača. Nepoštivanje ovih pravila može dovesti do ozbiljnih pravnih posljedica. Osim toga, čimbenik rizika povećava mogućnost da se vozilo zaglavi ili ošteti na nepristupačnom terenu, što može biti dodatno kažnjeno novčanom kaznom.
Kao što je iskustvo jednog korisnika Reddita pokazalo, nacionalni parkovi strogo razlikuju vozila s AWD i 4WD sustavima. Prekršaji pravila koja se odnose na upotrebu vozila s pogonom na četiri kotača mogu rezultirati kaznama do 5000 dolara.
Obučite vozilo za off-road upotrebu
Nakon razlike između sustava pogona, važno je obuhvatiti i proizvode i dodatke potrebne za pripremu vozila za off-road vožnju.
Ovjes, kotači i gume
Za bilo koju opremu namijenjenu vožnji izvan ceste, ključno je obratiti pozornost na ovjes, kotače i gume. Ovi elementi značajno poboljšavaju performanse u terenu povećanjem razlike otvora. Komplet za podizanje i izravnavanje, upotpunjen prigušivačima performansi, može značajno povećati visinu vožnje vozila, čime se minimizira oštećenje staza.
Pored toga, kvalitetne gume i kotači nakon prodaje također doprinose poboljšanju vuče i ukupnim performansama. S pravim kotačima i agresivnim gumama, vozači mogu ostvariti poboljšanu vuču dok prevladavaju najteže prepreke na terenu.