Opelov povratak u Svjetsko prvenstvo Formule E
Opel, jedan od najpoznatijih automobilskih brendova, priprema se za povratak na natjecanje u Svjetskom prvenstvu. Ovaj povratak dolazi u trenutku kada njegov matični koncern, Stellantis, razmatra svoju strategiju sudjelovanja u Formuli E od 2026. godine. Prema nekim izvorima, nedavni razgovori između čelnih ljudi Stellantis Motorsport podigli su Opel na vrh popisa potencijalnih timova koji će predstavljati ovu robnu marku u nadolazećem razdoblju Gen4 pravila.
Opela nasljeđe u motorsportu
Opel ima dugu i bogatu povijest u motorsportu, koja seže unatrag još od 1980-ih godina. Markica je postala poznata po svojoj uspješnoj karijeri u Svjetskom rally prvenstvu, gdje je osvojila titulu vozača 1982. godine s Ascona 400, u rukama legende Waltera Rohrla. Uz to, Opel je bio zapažen u juniorskoj konkurenciji jednosjeda kroz Opel Euroseries, gdje su se "trkačke zube" stekli vozači poput Mike Hakkinen, Allan McNish i Rubens Barrichello.
Trenutni angažman u motorsportu
U najnovijim natjecanjima, Opel se natjecao u ADAC Opel Electric Rally Cupu s modelom Opel Corsa Rally Electric, a program je vodio direktor Opel Motorsport, Joerg Schrott. S obzirom na uspjehe koje je marka postigla u prošlosti, povratak u Formulu E mogao bi biti optimalan korak prema ponovnom stjecanju reputacije u motorsportu.
Strategija Stellantis u Formuli E
Jean-Marc Finot, stariji potpredsjednik Stellantis Motorsport, nije želio otkriti koji će brendovi sudjelovati u Gen4 razdoblju, ali je jasno dao do znanja da Opelov program natjecanja može biti prilagođen specifičnim potrebama brenda. "Program u kojem smo angažirani s Opelom izuzetno je dobro prilagođen marki", izjavio je Finot.
Stellantis bi mogao odlučiti o fleksibilnom modelu sudjelovanja, uključujući javno partnerstvo ili čak mogućnost posjedovanja tima. Ova mogućnost otvorila bi vrata za mnoge opcije koje uključuju suradnju s drugim automobilskim markama ili autonomno natjecanje.
Gen4 era i Opelovo sudjelovanje
Era Gen4 bi trebala započeti u sezoni 2025-26, a Opelovo sudjelovanje moglo bi značiti važno unapređenje brendove prisutnosti u električnim utrkama. Finot je naglasio da "imamo vremena prije Gen4, tako da istražujemo različite scenarije." Očigledno, Stellantis razmišlja o raznim mogućnostima, uključujući mogućnost da postane punopravni tvornički tim, što bi im omogućilo značajnu kontrolu i mogućnost implementacije vlastitih rješenja.
Nove prilike i izazovi
S obzirom na to da Stellantis razmatra svoju strukturu u Formuli E, nije tajna da će se ključno fokusirati na preporod i modernizaciju svojih brendova. U kontekstu Formule E, važnost sudjelovanja automobila kao što je Opel Corsa dodatno naglašava pripadnost ovom natjecateljskom okruženju. "Izuzetno smo ponosni na način na koji Opel predstavlja pristup potrošačima i javnosti", istaknuo je Finot, implicirajući da se elektrifikacija i pristupačnost brenda nastavljaju razvijati.
Budućnost i strategija Stellantis
U srcu rasprave o kontinuiranoj gen4 strukturi Stellantisa, jasno je da se inovacije i bliska suradnja s partnerima mogu postaviti kao temelji uspjeha. Razgovori s neovisnim entitetima poput Penskea i Monaco Sports Group sugeriraju da Stellantis ima fleksibilnost da prođe kroz različite modele suradnje. Kako se situacija razvija, važno će biti pratiti kako će OPEL i ostale marke unutar Stellantisa iskoristiti prednosti ovog uzbudljivog razdoblja u motorsportu.
Zaključak
Opelov povratak u formulu E predstavlja značajan korak ne samo za marku, već i za cijeli koncern Stellantis. Dok se približavamo značajnim promjenama u natjecateljskom okruženju, očigledno je da Opel, sa svojom bogatom poviješću i novim strategijama, može zauzeti važno mjesto u električnom motorsportu. U sljedećim mjesecima i godinama, očekuje se da će odluke koje donesu unutar Stellantisa oblikovati budućnost sporta i evropskog automobilizma.