Uspješan debi Dacije na svjetskoj sceni
Svjetsko novopečeni prvenstvo, pridošlicu Dacia, vozio je greben vala od svog natjecateljskog debija u Maroku prošle sezone. Dacia, poznata po svojim pristupačnim i pouzdanim vozilima, odlučila je zakoračiti u svijet motorsporta s jasnim ciljem – stvoriti jak nadmetateljski tim koji će se truditi ostvariti uspjehe na najprestižnijim natjecanjima.
Dominacija Nassera al-Attiyaha
Dvije pobjede od tri događaja, nekoliko pozorničkih pobjeda na skupu Dakar, a rano vodstvo u ljestvici W2RC 2025 za Nassera al-Attiyaha prilično je pristojan početak u bilo kojoj knjizi. Al-Attiyahov talent i iskustvo na relijima učinili su ga jednim od najjačih natjecatelja u ovom sportu, a njegove pobjede samo su dodatno učvrstile Dacijin status među konkurencijom.
Složenosti Sébastiéna Loeba
S druge strane, situacija je mnogo teža za drugu zvijezdu Dacijinog tima, Sébastiéna Loeba. Dok Al-Attiyah ove sezone traži peti svjetski naslov, Loeb jednostavno pokušava doseći finiš. Nažalost, svaki put je bio prisiljen na sigurnosnim terenima FIA-e, što ukazuje na izazove s kojima se suočava. Njegov nastup je sve samo ne stabilan, a Loeb se bori ne samo s prirodom terena, već i s problemima koji mu otežavaju natjecanje.
Tehnička strana i sigurnost
Dacia je pokušala žaliti se na Loebovo prisilno povlačenje Dakara – bez uspjeha – i održava drugačiji stav FIA-e u smislu sigurnosti automobila. Philip Dunabin, tehnički direktor Dacije, izjavio je: “Automobil iz Dakara, još uvijek koristimo za testiranje, nismo ga popravili, tako da mislim da to svjedoči o činjenici da mislimo da je još uvijek siguran.” Ova izjava ukazuje na povjerenje koje Dacia ima u vlastitu tehnologiju i inženjerska rješenja.
Stav FIA-e prema sigurnosti
Dunabin također govorio o stavu FIA-e, rekavši: “FIA bi mogla pomisliti da uzimaju tvrdu liniju i beskompromisnu poziciju o tome, a taj je položaj u određenoj mjeri razumljiv. Kavez za rolanje i automobil su najsigurniji kada su u originalnoj specifikaciji, i sve što je izvan izvornog stanja, ne mogu komentirati.” Ovaj izazov predstavlja dodatni sloj kompleksnosti za Daciju, koja se bori za adaptaciju svojih vozila unutar strogih sigurnosnih pravila koja postavlja FIA.
Izazovi homologacije
Dacia je postavila zahtjev koji bi mogao promijeniti prijedlog za homologaciju, no nisu “kupili tu ideju.” Ova izrazita teškoća naglašava kako rješenja koja se mogu prilagoditi za bolju situaciju na terenu često nailaze na prepreke zbog strogih pravila sigurnosti i homologacije koja nameću regulatorna tijela. U vrlo kompetitivnom okruženju poput W2RC, takvi izazovi mogu značajno utjecati na performanse i uspjehe timova.