• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Sunday, June 8, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home FORMULA 1 Poredak timova

Gary Anderson: F1 Anti ronil rang izgleda alarmantno za Ferrari

10/04/2025
in Poredak timova
0 0
0
Gary Anderson: F1 Anti ronil rang izgleda alarmantno za Ferrari
Share on FacebookShare on Twitter

Geometrija ovjesa Formule 1: Borba protiv ronjenja i dizanja

U svijetu Formule 1, geometrije ovjesa predstavljaju ključni faktor koji može značajno utjecati na performanse automobila. Posebno se u posljednje vrijeme raspravlja o fenomenima kao što su ronjenje na prednjem ovjesu i dizanje stražnjeg ovjesa, a ovi izazovi postali su posebno relevantni za timove koji se bore za titulu, poput Ferrarija. S obzirom na neuspjehe i rezultate tima tijekom sezone, njihova prilagodba mehaničkoj platformi postala je jasna tema rasprave među stručnjacima i navijačima.

Kontrola ronjenja i dizanja

Jedan od glavnih problema s kojima se timovi suočavaju u utrkama je prijenos težine tijekom kočenja. Tokom kočenja, kutna promjena između vozila i površine staze može rezultirati značajnim pomacima u ravnoteži automobila. Naime, kad vozač koči, težina se često prebacuje s stražnje osovine na prednju osovinu, što može uzrokovati "ronjenje" prednjeg dijela automobila prema tlu i "dizanje" stražnjeg dijela. Ovi efekti mogu značajno utjecati na upravljivost i stabilnost vozila.

Različite konfiguracije ovjesa pokušavaju smanjiti ove efekte. Anti-ronljenje na prednjem ovjesu i anti-dizanje na stražnjem ovjesu omogućuju inženjerima da održavaju optimalnu ravnotežu vozila, čime se poboljšava osjećaj vozača tijekom vožnje. Međutim, postizanje ove ravnoteže zahtijeva pažljivo dizajniranje komponenti ovjesa i odabir idealne tvrdoće opruga i karakteristika prigušivača.

Teškoće u prilagodbi

Promjene u geometriji ovjesa tijekom sezone predstavljaju izazov za timove. Od trenutnih svojstava do mogućih modifikacija, teško je očekivati velike razlike između rane i kasnije sezone. Ferrari, na primjer, suočava se s problemima jer se čini da njihova mehanička platforma ne podržava dovoljno dobro promjene u voznom karakteru automobila. Inženjeri moraju balansirati između osiguravanja stabilnosti vozila i optimizacije njegove aerodinamike.

Zanimljivo je da neki timovi mogu odlučiti izmijeniti gornju stražnju nogu, ali ovakva odluka dolazi s dodatnim težinama. Stoga, mnogi timovi biraju zadržati slične postavke kao što su prikazane na predsezonskom testiranju.

Dijagnostika performansi

Za analizu performansi ovjesa u Formuli 1, potrebno je razumjeti načelo koje u velikoj mjeri upravlja karakteristikama svakog vozila. Kako bi se uspješno dijagnosticirali problemi, često je potrebno usporediti slike i tehničke specifikacije između različitih timova. S obzirom na kompleksnost problema, inženjeri moraju uzeti u obzir kako razne postavke ovjesa utječu na vozačku dinamiku te kako vozači reagiraju na te promjene.

Optimizacija i kompromisi

S obzirom na važnost i utjecaj ovih karakteristika na ukupne performanse, optimizacija jednog kraja vozila bez razmatranja drugog može dovesti do nestabilnosti i problema s vožnjom. Svaka promjena mora se pažljivo planirati i ispitati, a svaka kompromisna odluka može rezultirati gubitkom dragocjenih sekundi na stazi. Na primjer, ako tim odluči povećati visinu vožnje, ovaj korak može negativno utjecati na performanse, posebno ako se ne adaptira drugačije postavljena geometrija ovjesa.

Vizualna analiza i usporedbe

Kako bi se pružila dodatna perspektiva, neki timovi su rangirani prema vizualno očiglednoj količini anti-ronjenja na njihovim automobilima za sezonu 2025. Na slikama, McLaren se čini kao tim koji je postigao optimalne karakteristike, dok su drugi timovi poput Red Bulla i Trkačkih bikova također demonstrirali jasne prednosti u ovoj zoni.

Usporedna analiza neobično je važna, jer može pomoći u otkrivanju potencijala za poboljšanje i prilagodbu, a za timove kao što je Ferrari, svaki detalj može biti presudan za povratak na vrh.

U konačnici, tema geometrije ovjesa u Formuli 1 ostaje složena i jednako uzbudljiva, jer se timovi stalno suočavaju s izazovima i pokušavaju optimizirati svoje automobile kako bi postigli savršenu ravnotežu između aerodinamike, upravljivosti i performansi na stazi.

Next Post
MotoGP, Tajland J3, Jack Miller (KTM/5): “Pokazali smo hrabrost. To je ono što se računa!”

MotoGP, Tajland J3, Jack Miller (KTM/5): "Pokazali smo hrabrost. To je ono što se računa!"

Dean Tighe osigurava svoju prvu pobjedu u viktorijanskom brdu na Mount Leura

Dean Tighe osigurava svoju prvu pobjedu u viktorijanskom brdu na Mount Leura

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025
Miami GP 2025: Datum vikenda, raspored, vremena i kako gledati F1 utrku na Floridi na Sky Sports | F1 vijesti

Miami GP 2025: Datum vikenda, raspored, vremena i kako gledati F1 utrku na Floridi na Sky Sports | F1 vijesti

28/04/2025
Kada i gdje gledati Formula 1 uživo na Smart TV-u, mobilnoj aplikaciji i detaljima utrka u Indiji, Velikoj Britaniji i SAD-u

Kada i gdje gledati Formula 1 uživo na Smart TV-u, mobilnoj aplikaciji i detaljima utrka u Indiji, Velikoj Britaniji i SAD-u

03/04/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Švedska motosport nada se sezoni 2025.

Švedska motosport nada se sezoni 2025.

07/06/2025
Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

07/06/2025
Kyle Larson napušta nasilnu nesreću sprinta, …

Kyle Larson napušta nasilnu nesreću sprinta, …

07/06/2025
Ogier preuzima vodstvo na WRC Rally Sardinia nakon Neuvilleove nesreće

Ogier preuzima vodstvo na WRC Rally Sardinia nakon Neuvilleove nesreće

07/06/2025

Recommended

Švedska motosport nada se sezoni 2025.

Švedska motosport nada se sezoni 2025.

07/06/2025
Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

07/06/2025
Kyle Larson napušta nasilnu nesreću sprinta, …

Kyle Larson napušta nasilnu nesreću sprinta, …

07/06/2025
Ogier preuzima vodstvo na WRC Rally Sardinia nakon Neuvilleove nesreće

Ogier preuzima vodstvo na WRC Rally Sardinia nakon Neuvilleove nesreće

07/06/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Švedska motosport nada se sezoni 2025.

Švedska motosport nada se sezoni 2025.

07/06/2025
0

Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

Kazna za kršenje jama pada prema Repcu Supercars Championshipu

07/06/2025
0

Popularna ažuriranja

Baja TT do Oeste u Portugalu

Baja TT do Oeste u Portugalu

22/03/2025
0

PALMER: Verstappenova kazna 1 odlučila je utrku u Jeddi – jesu li suci donijeli ispravnu odluku?

PALMER: Verstappenova kazna 1 odlučila je utrku u Jeddi – jesu li suci donijeli ispravnu odluku?

24/04/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr