Nakon prve dvije grands prix sezone MotoGP 2025. u Buriramu i Termasu, ljestvica MotoGP Konstruktor donosi zanimljive uvide: Ducati (74 boda) nastavlja s dominacijom, dok Honda (26 bodova) pokazuje znake napretka. Iako Aprilija (22 boda), KTM (22 boda) i Yamaha (13 bodova) trenutno zaostaju, situacija nije bez nade. Pitamo se, jesu li dva vikenda dovoljna za procjenu? Čini se da brojke govore same za sebe: samo Honda slijedi, iako iz daljine, trijumfalni marš Borga Panigale. Analizirajmo zbunjujući početak sezone …
Ducati ostaje nezaobilazna silu u motociklističkom cirkusu. S 74 osvojena boda, talijanski proizvođač povećava svoje postignuće za 3 boda u odnosu na isto razdoblje 2024. godine. Desmosedici GP25, vođen Marc Marquez, osvojio je sve četiri utrke (dva sprinta i dva Grand Prixa) do sada. Ova dominacija potvrđuje da Ducati ostaje mjerilo u MotoGP-u, s motociklom koji savršeno balansira između performansi, pouzdanosti i prilagodljivosti.
Honda se pojavljuje kao veliko iznenađenje ovog početka sezone. Sa 26 bodova, japanska marka drži drugo mjesto na ljestvici, a napredovala je za 18 bodova u usporedbi s 2024. Većinu ovog poboljšanja donio je Johann Zarco, koji je imao zapažen nastup u Argentini (3. mjesto u kvalifikacijama, 4. u sprintu i 6. u utrci). Joan Mir, iako frustriran tehničkim ograničenjima RC213V, priznaje da je bicikl postigao značajan napredak.
„Radimo dobro“, rekao je Mir. „Dosljedno smo među prvih 10, a rezultati koje je ostvario Johann Zarco u Argentini pokazuju da je naš paket konkurentan.“ Tehnička poboljšanja koja su proizašla iz rada Romana Albesiana i nove metode rada u Hondi čini se da sada donose plodove.
Tehnički i strateški izazovi za Apriliju, KTM i Yamahu
Aprilija, sa 22 boda, zauzima treće mjesto na ljestvici. Međutim, ovaj rezultat mogao bi biti znatno bolji da nije bilo diskvalifikacije Ai Ogure u Argentini koja je timu oduzela osam bodova. Osim toga, odsutnost Jorge Martina, aktuelnog svjetskog prvaka, dodatno otežava situaciju. Usprkos ovim preprekama, Aprilija ostaje konkurentna ekipa i prerano je donositi konačne zaključke.
KTM, koji je bio snažna konkurencija u prvenstvu 2024. godine s 50 bodova nakon dvije utrke, ove godine drži samo 22 boda na četvrtom mjestu. Ova situacija predstavlja ozbiljnu zabrinutost, posebno s obzirom na to da tim ima četiri vozača najviše razine: Pedro Acosta, Brad Binder, Enea Bastianini i Maverick Viñales. Problemi upravljanja gumama i izvedba modela RC2025, koja ponavlja iste poteškoće kao i prošle sezone, dodatno otežavaju situaciju.
Pete Beirer, direktor KTM Racing, priznao je poteškoće svog tima: „Daleko smo od zadovoljstva kako su stvari krenule. Rezultati govore sami za sebe.“ KTM će morati brzo pronaći rješenja kako bi izbjegao katastrofu ove sezone.
Yamaha na dnu ljestvice sa 13 bodova, bilježi pad od 2 boda u odnosu na 2024. Godina. Ova razočaravajuća izvedba još jednom potvrđuje da je kriza japanske marke daleko od riješene. Fabio Quartararo, vozač tima, izrazio je frustraciju nakon Grand Prixa Argentine: „Znao sam da se ne možemo boriti s vodećima, ali ne u ovoj mjeri. Ove sam zime mislio da smo napredovali, ali bojim se da nisam u pravu.”
Tromjesečno se nadaju da će Cirkus Amerike, gdje je već ranije ostvario uspjehe, poslužiti kao prilika za ispravak. Ipak, bez značajnih poboljšanja modela M1, Yamaha se suočava s rizikom zaostatka tijekom cijele sezone. COTA je staza na kojoj mislim da mogu upravljati, ali ako budem trebao pomoć, uvijek ću pronaći rješenje. Svaki put kad sam nešto očekivao, to je bilo suprotno. Radije ne bih imao očekivanja, upozorava Francuz.
Trenutni podaci o konstruktorima nakon dvije grands prix jasno otkrivaju dvostupanjski veš. Ducati dominira bez spomena, dok Honda pokazuje ohrabrujuće znakove napretka. S druge strane, Aprilija, KTM i Yamaha suočavaju se s velikim tehničkim i strateškim izazovima. KTM i Yamaha moraju se suočiti s pritiskom vremena kako bi ostali konkurentni i izbjegli gubitak tla u borbi za naslov. U međuvremenu, Ducati i Honda uživaju u svojim uspjesima, dok sezona MotoGP ostavlja prostor za imprevisibilnost i obrate.