Od trenutka kada sjednete za volan nekog automobila, njegovo ponašanje može varirati ovisno o uvjetima vožnje, a to se posebno odnosi na različite modele. Na primjer, vožnja Porschea 911 GT3 Touring može biti prava muka ako s vama voze nekoliko tinejdžera, dok klasični Cadillac može pružiti nezaboravno iskustvo s otvorenim krovom na sunčanoj kalifornijskoj autocesti. Dva totalno različita vozila, dva potpuno različita doživljaja.
Isto tako, kada sam testirao Alpine A290 GTS na trkaćoj stazi prošle godine, iskustvo je bilo razočaravajuće zbog manje snage. Međutim, kada sam ga stavio na zavojite ceste Cotswoldsa, odjednom je živnuo, poput djeteta napunjenog energijom.
Posjetio sam to područje jer su se ljudi iz Alpine-a prisjetili svoje povijesti povezana s brdskim utrkama. Jean Rédélé osnovao je tvrtku 1955. godine u Dieppeu, kao Renaultov predstavnik, a njegovo uspješno natjecateljsko iskustvo rezultiralo je osnivanjem marke Alpine. Njegova ljubav prema vožnji nastala je dok je pilotirao modificiranim Renaultom 4CV do drugog mjesta na Critérium des Alpes 1954. godine, što je bio trenutak u kojem je odlučio osnovati svoju automobilski proizvodnju.
Brdski uspon, kao oblik motorsport, sažetak je relija koji koristi kratke, ali izazovne staze. Ako ste došli na Festival brzine u Goodwoodu, mogli ste vidjeti primjere brdskih uspona, iako su staze poštujući standarde natjecanja često strmije i zahtjevnije. Ova utrka zahtijeva najbrži mogući put od starta do cilja na vrhu brežuljka.
Premda nije toliko poznato kao Formula 1 ili Svjetsko prvenstvo u reliju, brdski uspon jedan je od najstarijih oblika motorsporta u Velikoj Britaniji. Primjerice, staza Shelsley Walsh u Worcestershireu ima dugu povijest, s događajima koji datiraju još iz 1905. godine. Alpine je izabrao Prescott, blizu Cheltenhama, kao drugo značajno britansko mjesto za održavanje svoje prezentacije.
Prescott je otvoren 1938. godine od strane entuzijasta Bugattija, koji su željeli imati sigurno mjesto za svoje automobile, daleko od javnih cesta. Staza se sastoji od kratkih i dugačkih površina, pri čemu duže staze služe modernim automobilima. Uski asfalt dug 1127 jardi pruža mješavinu brzih i sporih zavoja, s izazovnim dijelovima koji mogu zateći vozače, osobito kada je vrijeme vlažno. Ovaj izazov povećava se u jesen kada lišće pada i znatno smanjuje prianjanje.
Na suhim uvjetima, moderni specijalci za uspon po narudžbi mogu završiti stazu za oko 36 sekundi. Najbrži rekord, postavljen 2024. godine, iznosi 34,6 sekundi, dok cestovni sportski automobili i hot hatch modeli obično postignu vrijeme od 50-60 sekundi.
Alpine je mudro odlučio ne mjeriti svoje vožnje u A290 GTS tijekom demonstracija. Iako se tvrtka orijentira prema električnoj budućnosti, ne zaboravlja svoje korijene povezane s natjecanjima.
Istaknuta prednost električnih automobila je njihova prilagodljivost određenim disciplinama motorsporta, kao što je brdski uspon. Osobito trenutni okretni moment električnog motora može činiti veliku razliku u izlasku iz zavoja. Na primjer, na poznatoj “utrci do oblaka” u Pikes Peaku ne pate od nedostatka zraka na većim visinama, kao što je slučaj s benzinom i dizelom jer kisik igra ključnu ulogu u procesima izgaranja.
Međutim, težina baterija i dalje predstavlja izazov, iako se rješenja poput 4×4 i vektoriranja okretnog momenta mogu koristiti za poboljšanje performansi. Na primjer, McMurtry Spéirling koristi ogroman ventilator koji ga privlači na tlo, ali A290 to ne posjeduje. Umjesto toga, fokusira se na optimizaciju vrhunske upotrebe snage.
Alpine A290 ima svoju težinu svedenu na minimum — 1479 kg, uz snagu od 217 KS i okretni moment od 221 lb ft. Taj potencijal omogućuje brzinu od 0-100 km/h u svega 6,4 sekunde. Uz to, automobili posjeduju prilagođene Michelin gume razvijene tijekom dvogodišnje suradnje, i centralni infotainment zaslon koji može prikazivati telemetriju uživo.
Iako nam podaci nisu bili toliko korisni tijekom vožnje na brdu Prescott, arterije su bile užurbane, a veća koncentracija bila je potrebna za vožnju po izazovnoj stazi. Moj cilj bio je izbjeći nekoliko prepreka kao što su lokalni stanovnici i fazani koji se neprimjetno kreću oko ceste.
Na neprekinutim vožnjama, A290 se više doimao kao domaći automobil nego na trkaćoj stazi. S vozačem profesionalcem na suvozačevom sjedalu, postavio sam ga u optimalan položaj kako bih izravno vozio u prvi zavoj poznat kao Orchard. U trenucima kad sam zahvalio sustavu protiv blokiranja kotača, našao sam se u situaciji iskorištavajući sve prednosti A290.
Neposredno pri izlasku iz zavoja osjećam se kako se automobil neprestano prilagođava volanu, dok dinamika vožnje donosi dodatni uzbuđenje. I bez obzira na manjak diferencijala s ograničenim proklizavanjem, A290 nudi karakter i dinamiku koju uživatelji cijene.
Proveo sam trenutke s A290 u brzom usponu uzbrdo, osjećajući se kao da se automobil suočavao s višim izazovima nego što sam to u početku mislio. Izazov brdskih staza leži i u problemu postizanja optimalne temperature guma, što otežava dostizanje punih performansi prilikom kratkih vožnji s dugim prazninama.
Kad je došla prava strmina, imao sam dojam da je auto tek počeo dostizati optimalne uvjete. Zatezan sam od zavoja do zavoja, koristeći svaki milimetar ceste. Temelji s druge strane omogućili su mi da osjetim svu silu. Iako je staza kratka, svaki zavoj je izazovan i zahtijeva punu pažnju.
Na Prescottu, vožnja A290 bila je kombinacija adrenalina i izazova. Unatoč raznolikim vremenskim uvjetima, uživao sam u svakom trenutku provedenom na stazi, otkrivajući sve njegove performanse. U poslu, Alpine A290 nije brz kao neki od svojih konkurenata, ali njegova okretna priroda izgleda kao njegova najveća prednost. Kroz svaki zavoj, osjetio sam jedinstveno iskustvo koje je preoblikovalo moje poimanje ovog automobila.
















