Snažni skup Dakar izdržljivosti 2025. ponovno je u akciji. Neki od najiskusnijih vozača imaju problema s teškim terenima. Evo najnovijeg ažuriranja i pomnog pogleda na Fordov novi Dakar tim. Kopajmo!
Ford Performance i M-Sport bacaju sve na skupu Dakar 2025. – najteža svjetska utrka izdržljivosti. Tim donosi četiri po mjeri izgrađena Ford Raptor T1+ Racing vozila i iskustvo vožnje i podrške posadi na skup koji je započeo prije nekoliko dana u Saudijskoj Arabiji.
Ford je pozvao TflTruck da osobno prati utrku, tako da ćemo vrlo brzo imati mnogo videozapisa i pisanih izvještaja. U međuvremenu, evo ažuriranja nekoliko dana napornih off-road utrka.
Dakar izdržljivost Off-Road započeo je 1978. godine i presjekao je svoj put od Pariza, Francuske do Dakara, Senegal. To je u osnovi dvotjedna utrka izdržljivosti koja pokriva nekoliko tisuća milja kažnjavanja terena. Tijekom desetljeća miting se preselio u Južnu Ameriku, a sada u Saudijsku Arabiju. Više nije u Africi, ali ime Dakar ostaje.
Ford Raptor T1+ Dakar Special


Iako su trkačka vozila Raptor T1+ Dakar izgrađena posebno za ovu utrku, ove zvijeri crtaju mnoge paralele s proizvodnim vozilima Raptor koja možete kupiti kod prodavača.
Tamo trkačka vozila pokreće 5,0 L Coyote V8 motor. Verziju ovog motora možete pronaći ispod haube novog Ford F-150 ili Mustanga. Izlaz u podešavanju i snage ovog motora je jedinstven. Ocijenjeno je okolo 355 konjske snage i 398 lb-ft okretnog momenta. Motor je podržan 6-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem. Ovaj prijenos nećete pronaći ni u jednom proizvodnom vozilu Ford u SAD-u.
Raptor T1+ teži najmanje 2.010 kg ili 4.431 lbs. Relativno je kompaktan (po američkim standardima), ali ima suludo velik 137 galona spremnik za gorivo. Ovo je mnogo goriva potrebno da biste mogli ići na velike udaljenosti koje ova utrka zahtijeva.
Ima međuosovinsko rastojanje 118 inča, ukupna duljina 180 inča i otprilike 90,5 inča širok. Ovo je oko 3 inča šire od proizvodnog kamiona F-150 Raptor.
Raptor T1+ ima razlike u prednjem, stražnjem i središnjem zaključavanju (slično onome što možete pronaći na proizvodnji Ford Ranger Raptor). Ima posebne lisice i prigušivače i 37-inčne BFGOODRICH KDR3 TUME.
Evo linije Ford Driver & Copilot za Dakar 2025.


- Carlos Sainz Sr / Lucas Cruz
- Nani Roma / Alex Haro
- Mattias Ekström / Emil Bergkvist
- Mitch Guthrie Jr / sat Walch
Ovi vozači i kopiloti imaju desetljeća kombiniranog iskustva u raznim off-road utrkama, uključujući prethodne pobjede Dakara i WRC (Svjetsko rally Championship) pobjede.




Carlos Sainz imao je prevrtanje u dinama tijekom dvodnevne faze maratona. Uspio je završiti pozornice nakon prevrtanja, ali organizatori su smatrali da je kavez za rolanje ugrožen i neće dopustiti da se to popravi. Carlos Sainz prisiljen je povući se s ove utrke. Nani Roma imala je problem motora koji ga izbacuje iz svađe. Nani planira nastaviti utrku kako bi podržao tim. Mattias i Mitch još uvijek se bore u blizini vrha paketa.
Konkurencija uključuje vrlo jake timove iz Dacia, Toyote i mnogih neovisnih/privatnika. Upravo danas – Sebastien Loeb iz Team Dacia imao je prevrtanje nakon što je brzinom udario bočno ispiranje. Uspio je ponovo pokrenuti trkački kamion, ali njegov je ukupni status sada u pitanju.
Mnoge druge off-road utrke su vrlo teške: Baja 1000, Vegas to Reno i mnoge druge. Dakar je više od maratona i možda je najteži jer kombinira vozačku vještinu, navigaciju ko-pilota, strateško planiranje, mentalnu i fizičku izdržljivost u razdoblju od dva tjedna i tisuće kilometara.






Evo mog preuzimanja Ford F-150 Raptor R – Proizvodnja izvan ceste visoke performanse. Ovo je iz Silver Lake Dunes u Michiganu.