Land Rover se priprema za izazov koji donosi Dakar skup iz 2026. godine, planirajući sudjelovanje s novim modelom svog branitelja. Ova odluka je potvrđena putem službene objave tvrtke, koja se želi afirmirati u svijetu ekstremnih automobilski sporta. Ove utrke, poznate kao “Rally RAID”, poznate su po svojim izazovnim i nepredvidivim uvjetima koje natjecatelji moraju prevladati tijekom dugih dana ponovnog utrkivanja kroz teške terene.
Dakar rally se proteže kroz nekoliko tisuća kilometara, kombinirajući vožnju na i izvan ceste unutar Saudijske Arabije i traje od deset do petnaest dana. Staze su raspoređene na različitim lokacijama, uključujući Bisha, Al Henakyiah, Alula, Hail, Al Duwadimi, Riyadh, Haradh i Shubaytah. Svaka dnevna faza može uključivati dugotrajna putovanja koja često prelaze stotine kilometara, što od vozača zahtijeva nevjerojatnu izdržljivost i vještinu.
Land Rover planira demonstrirati potencial svog branitelja u novoj konkurentnoj kategoriji „zaliha“, koja će uključivati samo lagane modifikacije vozila radi ispunjavanja sigurnosnih propisa, prema novim pravilima Full FIA svjetskog rall-raid prvenstva (W2RC). Ova nova pravila ciljat će učiniti natjecanje još zanimljivijim i jačim za sve sudionike, osobito za vozila koja se temelje na serijskoj proizvodnji.
U natjecateljskom formatu, tim Land Rovera planira sudjelovanje s dva branitelja, s namjerom da eventualno doda treći model za legendarni Dakar, koji se često smatra “Halo događajem” sličnim Le Mansu 24 sata. Tvrtka ističe da je branič “napravljen za Dakar,” s robusnom i laganom aluminijskom monokok konstrukcijom koja će dodatno doprinijeti performansama ovog vozila.
Jedan od najzanimljivijih aspekata ovog novog modela je motor. Defender OCTA dolazi opremljen s 4,4-litrenim V8 benzinskim motorom sa dvostrukim turbopunjenjem, koji pruža nevjerojatnih 626 konjskih snaga. Opremljen “6D Dynamics” aktivnom tehnologijom ovjesa i Brembo sportskim kočnicama, Defender OCTA predstavlja spoj visokih performansi i sposobnosti za vožnju u teškim uvjetima.
Unatoč velikim očekivanjima, Land Rover ne želi potvrditi hoće li se natjecateljski model temeljiti na Defender OCTA dok se rad na razvoju ovog modela nastavlja. Razvojni program natjecanja već je u punom jeku, s planiranim testnim događajem u jesen 2025. godine. To će omogućiti timu da procijeni performanse i optimizira svoj model prije nego što se suoče s izazovima Dakara 2026.
Kao dodatna priprema, Defender će biti prisutan na mitingu 2025. godine kao službeni partner za vozila događaja, gdje će dvadeset braniča osigurati transport za službenike utrke i VIP medije. Uz to, dodatnih šest “visoko specijaliziranih” branitelja bit će korišteno od strane organizatora Dakar Rally za planiranje ruta za nadolazeća događanja 2026., 2027. i 2028.

“Dakar sam nazvao Everest iz Motorsporta”, izjavio je James Barclay, direktor JLR Motorsport. Ovaj komentar sugerira ne samo težinu izazova koji se natjecatelji suočavaju, već i uzbuđenje koje prati pripreme i sudjelovanje na ovom prestižnom natjecanju. Barclay je naglasio da je razvoj braniča unutar novih pravila FIA W2RC prioritet, a tim već naporno radi kako bi osigurao maksimalnu konkurentnost.
Mark Cameron, direktor braniča, dodao je: “Mnogo je posla tijekom sljedećih 12 mjeseci, ali s testiranjem i razvojem programa Defender Works -a u tijeku, tim već prihvaća Ultimate Motorsport avanturu koja je ispred nas od 2026.” Ove riječi odražavaju posvećenost i pripremu koju Land Rover ulaže kako bi se istaknuo na jednom od najtežih terena u automobilskom sportu.