Johann Zarco: Naslove, padove i pouke iz sezone 2025. MotoGP-a
Sezona 2025. u svijetu MotoGP-a ostavila je snažan dojam, posebno za vozača Johanna Zarca iz LCR Honde, koji je završio kao rekorder s najviše padova u toj godini. Sa čak 28 službenih nesreća tijekom 22 runde, Zarco je suočen sa izazovima koji su ga u velikoj mjeri obilježili. Ovaj članak istražuje njegovu sezonu, emocionalna iskustva i moguće lekcije koje uzima iz ovog turbulentnog razdoblja.
Povećanje padova i uspjesi
Mogli bismo reći da je Zarco imao sezonski put ispunjen vrhunskim trenucima, ali i mnogim izazovima. Iako je zabilježio emotivnu pobjedu na domaćem terenu u Le Mansu, broj njegovih padova bio je gotovo dvostruko veći od 2024. godine. Ove brojke sugeriraju da je vozač prolazio kroz razne manualne i mentalne izazove koji su ga omeli u postizanju dosljednosti. Zarco je priznao: “Obično sam jahač koji je prilično konstantan. A nisam bio, često sam padao.”
Emocije i refleksije
Progovarajući o svojoj sezoni, Zarco je otvoreno izrazio razočaranje zbog propuštenih bodova, posebno u drugoj polovici godine. Njegova pobjeda u Le Mansu bila je sjajna, no osjećaj borbe predstavio je izazov s kojim se nije lako suočavati. “Bila je to dobra lekcija,” izjavio je, naglašavajući važnost učenja iz svojih grešaka. Osjetio je pritisak da ostane svjež tijekom cijele sezone, što nije bio mali zadatak.
Natjecateljska atmosfera u MotoGP-u
Iako je Zarco bio najčešći padač, nije bio daleko od konkurencije. Jack Miller iz Pramac Yamahe zabilježio je 25 padova, dok su Alex Marquez (Gresini Ducati) i Franco Morbidelli (VR46 Ducati) imali po 23. U ovom kontekstu, Zarco se suočio s natjecateljskom atmosferom koja ga je potakla na veće rizike. Sa druge strane, Luca Marini pao je samo tri puta ove sezone, ali je njegova godina bila obilježena ozljedama uslijed nesreće na testiranju superbikea.
Statistika i kontekst sezonskih padova
Zanimljivo je napomenuti da službeni popis MotoGP nesreća obuhvaća samo Grand Prix sesije. Na temelju ove statistike, čini se da su padovi često rezultat ekstenzivnog pritiska i želje za postizanjem dobrih rezultata. Osim toga, najviše nesreća dogodilo se na stazi Le Mans s čak 70 pala, dok je Lusail u Kataru bio “sigurnija” staza s samo 27 padova.
Povratak u budućnost
Prema Zarcu, sljedeća godina pruža mu priliku da kontrolira sve runde: “Želim kontrolirati sve 22 utrke – jer ovo je prva godina da radimo 22.” Njegova refleksija na sezonu puna padova naglašava iskustvo iz kojeg se može učiti, a svaka lekcija koju je naučio može biti prijelazna točka prema njegovim budućim uspjesima.
Ukupan poredak padova 2025.
Popis ispadanja MotoGP-a 2025 |
|
| Jahač | Padovi |
| Johann Zarco (Honda) | 28 |
| Jack Miller (Yamaha) | 25 |
| Alex Marquez (Ducati) | 23 |
| Franco Morbidelli (Ducati)* | 23 |
| Joan Mir (Honda)* | 22 |
| Pedro Acosta (KTM) | 21 |
| Marco Bezzecchi (Aprilia) | 19 |
| Farma Aldeguer (Ducatis) | 17 |
| Brad Binder (KTM) | 17 |
| Ai Ogura (travanj)* | 16 |
| Enea Bastianini (KTM)* | 15 |
| Marc Marquez (Ducati)* | 14 |
| Fabio Quartararo (Yamaha) | 13 |
| Raul Fernandez (travanj)* | 12 |
| Francesco Bagnaia (Ducati) | 11 |
| Augusto Fernandez (Yamaha)* | 10 |
| Miguel Oliveira (Yamaha)* | 9 |
| Alex Rins (Yamaha) | 9 |
| Somkiat Chantra (Honda)* | 8 |
| Jorge Martin (Aprilia)* | 8 |
| Lorenzo Savadori (Aprilia)* | 7 |
| Fabio di Giannantonio (Ducati) | 5 |
| Maverick Vinales (KTM)* | 5 |
| Pol Espargaro (KTM)* | 3 |
| Luca Marini (Honda)* | 3 |
| Aleix Espargaro (Honda)* | 2 |
| Takaaki Nakagami (Honda)* | 2 |
| Nicolo Bulega (Ducati)* | 1 |
| Michele Pirro (Ducati)* | 1 |
* Nije nastupio u sva 22 kola.

















