
Matteo Bacci, vozač iz Firence, član obiteljskog tima Bacci Trasmissioni Meccaniche, već nekoliko generacija sudjeluje u moto utrkama. Od 2023. godine natječe se u talijanskom brdskom prvenstvu u klasi E1 3000 cc, vozeći nesvakidašnje vozilo – Alfa Romeo Giulietta TCR. Ova kombinacija vozačeve strasti i natjecateljskog duha donosi zanimljivu priču o povijesti ovog automobila.
Giulietta TCR: časna, ali frustrirajuća karijera
Alfa Romeo Giulietta TCR rezultat je truda i inovacija tuning kuće Romeo Ferraris koja je između 2017. i 2018. godine razvila ovu verziju za TCR touring kategoriju, iako bez službene potpore brenda. Čak i unatoč svojoj povijesti, automobil se suočava s izazovima, jer su konkurenti kao što su Audi, Seat i Honda uživali u mnogo većoj tehničkoj i financijskoj podršci, omogućujući im prodaju više primjeraka prema natjecateljskom principu.


Nažalost, prisustvo Giuliette TCR na međunarodnim trkaćim stazama bilo je oskudno, s obzirom na to da su konkurenti poput Audija, Seata i Hyundaija dugotrajno preuzeli dominaciju. U Italiji, 2025. godine, natjecanje je ostalo bez ikakvih talijanskih automobila, što dodatno naglašava izazove koji su pred vozačima poput Matteoa.
Napad na pogon
Romeo Ferraris razvio je dvije verzije Giuliette TCR: s prvim motorom od 4-cilindara 1750, a zatim s novom verzijom “Veloce” s 2-litrenim motorem. Matteo Bacci vozi prvu generaciju, koja koristi blok iz 1.75L modela Alfa Romeo 4C, čime mu se otvaraju nove mogućnosti performansi.


U kategoriji brdskih utrka, primjenjuje se multiplikator ekvivalencije od 1,7 za motore s turbopunjačem, što omogućava Giulietti da sudjeluje u klasi do 3000 ccm. Matteo je izabrao model s prednjim pogonom, što je rijetko u ovoj klasi gdje dominiraju automobili sa stražnjim pogonom, poput BMW-a. Međutim, prednji pogon nudi prednosti prilikom izlaska iz uskih zavoja, što je ključno za talijanske brdske staze.
Žuta strelica


Žuta Giulietta, pripremljena od strane Bacci Trasmissioni Meccaniche, ne prolazi nezapaženo zahvaljujući svojoj svijetloj boji i aerodinamičkom kompletu. Motor isporučuje 380 KS na 6.800 o/min uz 500 Nm okretnog momenta pri 4.500 o/min. Uz dodatak Garrett turbo punjača, sekvencijalnog mjenjača Sadev ST90-6, podesivog difuzora i Öhlins TTX 3-smjernog ovjesa, težina ove verzije iznosi samo 1.120 kg, što omogućava zavidne performanse.




Estetski, Giulietta TCR izgleda privlačno s dodatnim otvorima, karbonskom oštricom i modificiranim difuzorom. Ove godine unapređenja uključuju novu radilicu, kovane klipnjače, karbonski poklopac motora i prozore od polikarbonata, koji značajno smanjuju težinu. Pored toga, implementirano je napredno mapiranje kiše, što je poboljšalo performanse automobila u vlažnim uvjetima, koji su ranije predstavljali izazov.


Dvije titule u tri godine
Matteo Bacci nije dugo čekao na rezultate. Već u svojoj prvoj sezoni 2023. postao je prvak Italije u kategoriji E1 i klasi do 3000 ccm. Godinu 2024. završio je na drugom mjestu prvenstva Sjeverne i Južne Italije. U 2025. godini vratio se na pobjednički put, okrunivši se apsolutnim prvakom E1 3000 u prvenstvu Nord, sa zavidnim učinkom od 4 pobjede i 9 postolja u 10 nastupa. Njegovo jedino izostanak s postolja došlo je zbog mehaničkog kvara na početku sezone. Za 2026. godinu najavljuje se prelazak na Giulietta TCR Evo 2.0 L koja nudi 420 KS, što bi moglo značiti promjenu klase, ali to je tema koja će se razvijati.

















