### Tehničke promjene u NASCAR-u za sezonu 2026.
U petak poslijepodne NASCAR je objavio niz značajnih tehničkih promjena koje će se primijeniti u planiranom ažuriranju pravila za sezonu 2026. Ove promjene uključuju detalje o stazama koje će koristiti suženi odstojnik od 750 konjskih snaga, kao i jasne smjernice za testiranje potencijalnih novih proizvođača.
#### Suženi odstojnik i prilagodbe staze
Jedna od ključnih promjena uključuje korištenje suženog odstojnika od 750 konjskih snaga na stazama kao što su Bristol Motor Speedway, Darlington Raceway, Dover Motor Speedway, Nashville Superspeedway i World Wide Technology Raceway at Gateway. Ove staze su do sada koristile paket pravila koji uključuje suženi odstojnik od 670 konjskih snaga, što predstavlja značajan pomak u performansama vozila.
Ovo je prvi put u NextGen eri da se primjenjuje drugačiji paketski pristup na kratkim stazama, što ukazuje na NASCAR-ovu namjeru da poboljša natjecateljske aspekte na ovim specifičnim lokacijama.
#### Novi stup s A-preklopom
Dodatno, NASCAR će uvesti obavezan stup s A-preklopom na svakoj stazi koja je na rasporedu za sezonu 2026. Ova inovacija, prvi put korištena u kolovozu na Daytoni, osmišljena je kako bi se bolidi održali u pokretu tijekom utrka. Zanimljivo je da će preklop sada morati biti obojen u jarko narančastu boju, što će dodatno pridonijeti vidljivosti i sigurnosti.
#### Smjernice za nove proizvođače
NASCAR je također predstavio nove smjernice za testiranje potencijalnih novih proizvođača (OEM). Preporučuje se najviše tri testa za nove proizvođače originalne opreme, svaki s ograničenim brojem od najviše tri pridružene organizacije sa po dva vozila. Svaki test mora trajati najviše dva uzastopna dana i mora biti završen do 1. ožujka. Dodatne restrikcije uključuju zabranu testiranja na stazama koje su nedavno asfaltirane ili će ugostiti događaje unutar 60 dana od testne sesije.
#### Povratak Dodgea i mogućnost Honde
Prema novim pravilima, marka se može smatrati novim OEM-om ako se nije natjecala u seriji tijekom prethodnih pet sezona. Ovo je osobito značajno za Dodge, koji se posljednji put natjecao 2012. godine, ali se sada čini da planira povratak s markom RAM u Truck Series. Također, Honda razmatra pridruživanje Cup seriji, što bi dodatno obogatilo natjecateljsku scenu.
#### Ažuriranje pravila o rezervnim motorima
Još jedna važna promjena odnosi se na rezervne motore u Cup seriji. Svi rezervni motori moraju biti prijavljeni NASCAR-u prije početka događaja, a maksimalan broj pomoćnih motora bit će polovica ukupnog broja timova u događaju koji koriste isti proizvođač motora. Svakom organizaciji bit će dopušteno imati jedan unaprijed instalirani rezervni motor u svom rezervnom vozilu. Ako taj motor nije prisutan na stazi, novi rezervni motor se mora prijaviti i pregledati od strane službenika NASCAR-a.
#### Zaključak s detaljima
Iako su ove promjene objavljene, nije još konačno jer NASCAR ima rok do 15. studenog za konačno definiranje pravila. Ove novosti sigurno će imati veliki utjecaj na buduće natjecanje i dinamiku među timovima, a ljubitelji NASCAR-a s nestrpljenjem iščekuju što će sve ovi noviteti donijeti za sezonu 2026.

















