Nakon više od 30 godina postojanja i dvadesetak naslova, čini se da se jedna od najvećih igara automobilskih zajednica suočava s novim izazovima, a ljubitelji adrenalina i brzine ostali su u priči neizvjesnosti. Speedhunters, dugogodišnja web stranica koja slavila kulturu automobila, nedavno je objavljena vijest koja je natjerala mnoge da se zapitaju o budućnosti ovog popularnog brenda.
U prvoj polovici ovog mjeseca, vijest o raspadu Speedhunters-a počela je kružiti internetom. U tom kontekstu, Matthew Everingham, jedan od prominentnih fotografa povezanih s tim projektom, obavijestio je javnost na društvenim mrežama o trenutačnoj situaciji. “Speedhunters je na ledu. EA (Electronic Arts) odložila je planove za razvoj, a to znači da više nema sredstava za ovog projekta,” napisao je Everingham, pokazujući tako ozbiljnost situacije na koju su se oslanjali brojni obožavatelji.
Potreba za brzinom započela je 1994. godine s izdanjem ‘The Need for Speed’, inicijalno za Panasonic-ovu konzolu 3DO, a potom je postala dostupna i za MS-DOS, Sony PlayStation i Sega Saturn. Tijekom godina franšiza je evoluirala u emocionalnu vezu s igračima, kroz razne naslove koji su promicali različite aspekte automobilizma.
Iako su rani naslovi fokusirali na ekskluzivne automobile, vremenom su se transformirali i obuhvatili kulturu tunera. Osvrćući se na naslove poput ‘Underground’ iz 2003. i ‘Most Wanted’ iz 2005., lako je uočiti evoluciju i prilagodbu tržištu koje voli tuning i personalizaciju vozila.
Pored toga, franšiza se probila kroz različite simbole automobilizma. Naslovi poput ‘Prostreet’ (2007) i ‘Shift’ (2009) nudili su jedinstvene pristupe automobilskim utrkama, vozeći igrače kroz različite izazove, od standardnih utrka do driftanja. ‘Shift 2: Unleashed’ (2011) također se istaknuo uključivanjem automobila iz FIA-inog GT Championship i popularnih zvijezda američke Formule Drift.

Važno je napomenuti da je 2014. godine izlazak filma ‘Need for Speed’ bio pokušaj proširenja marke na film, no unatoč velikim očekivanjima, film je dočekan s pretežito negativnim kritikama. Pa, kako je moguće da franšiza koja je toliko popularna među igračima i ljubiteljima automobila sada stoji na rubu?
U posljednjem izdanju serije, ‘Need for Speed Unbound’, najnovijem dodatku objavljenom 2022. godine, jasno se vidi trend koji je ponovno vratio fokus na modifikacije automobila, dostigavši time svoj prethodni pečat popularnosti. No, s najavom da se Criterion Games, tim iza ‘Unbound’, preusmjerava na rad na ‘Battlefield’ franšizi, budućnost ‘Need for Speed’ ostaje neizvjesna.
Sve više informacija ukazuje da EA neće nastaviti s daljnjim ažuriranjima ili radom na novim naslovima unutar ‘Need for Speed’ serije, kao ni s nekoliko drugih projekata medijskog sadržaja. Ova situacija dodatno se komplicira potvrdom bivših zaposlenika koji djeluju na Microsoftovoj seriji ‘Forza Motorsport’, a koji također ukazuju na mogući prekid snage te serije.
Unatoč trenutnim teškoćama, ljubitelji automobila i video igara i dalje se nadaju da će se ‘Need for Speed’ ponovno osnažiti. Kultura automobila uvijek će biti vitalna, a s njom i žudnja za brzinom koja nikada ne prestaje.