### Uvod u povijest Alfa Romeo 156 Coloni
Krajem 80-ih godina prošlog stoljeća, Bernie Ecclestone je došao na zanimljivu ideju – prokarsko prvenstvo temeljem turneja koje bi naslijedilo popularno BMW M1 Procar prvenstvo. U okviru ovog koncepta, Alfa Romeo je razvila spektakularni model 164 Procar, opremljen moćnim V10 motorom iz Formule 1. Nažalost, taj projekt nije nikada doživio svoju punu realizaciju, no 1988. godine limuzina je prvi put demonstrirana na trkalištu u Monzi, zahvaljujući vozaču Riccardu Patèsu.
### Alfa Romeo 156: Kraljica 2-litrenog razreda
Nakon uspjeha modela 155 V6 TI, koji je osvojio DTM prvenstvo 1993. godine, Alfa Romeo je 1996. godine predstavila novi model – 156. U tom trenutku, DTM prvenstvo se nalazilo na rubu kolapsa zbog rastućih troškova. Ipak, 156 je nastavila tradiciju rali motor sporta u 2-litarskom Supertouring razredu. Model 156 GTA postigao je zapažene uspjehe, osvojivši četiri titule na talijanskom i europskom prvenstvu u turnejskim automobilima, uz vozače kao što su Fabrizio Giovanardi i Gabriele Tarquini.
### Scuderia Coloni: Od Formule 1 do nove misije
Kako se DTM prvenstvo ponovno podizalo iz pepela krajem 90-ih, pojavila se ideja o prvenstvu silueta. Španjolska tvrtka RPM radila je na stvaranju Maxiturismo prvenstva, a za dizajn šasije je angažirala Enza Colonija. Scuderia Coloni je osnovana 1982. i nakon nekoliko pokušaja u Formuli 1, tim se okrenuo nižim kategorijama poput Formule 3000 i GP2, s različitim uspjesima. Sa podrškom od strane Christiana Peruzzija, direktora Fiata za Njemačku, Coloni je započeo rad na novom projektu – Alfa Romeo 156 E, nasljedniku 164 Procar.
### Dizajn i performanse 156 Coloni S1
Alfa Romeo 156 Coloni S1 zadržava karakteristike gradske limuzine, ali s upečatljivim sportskim izdanjem. Njegov izgled odaje dojam moći i brzine, kombinirajući karbonske komponente i maksimalne tragove. S motorom smještenim u središtu vozila, 3.0-litrenim V6 motorom koji razvija 380 KS, ovaj automobil je bio prava jurilica. Izvanredna tehnologija uključivala je šesterostupanjsku sekvencijalnu Hewland mjenjač, Brembo kočnice i 18-inčne trkačke naplatke.
U natjecateljskoj konfiguraciji, snaga motora mogla je dostići impresivnih 500 KS pri 10.000 okr/min, a težina vozila bila je samo 900 kilograma. Performanse su bile zapanjujuće, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h u manje od 3 sekunde i maksimalnom brzinom većom od 320 km/h.
### Izazovi i neostvarena karijera
Unatoč tacticama i izvrsnim performansama, postojeći problem bio je visoka cijena. Cijena 156 Coloni S1 iznosila je ekvivalent od 300,000 američkih dolara, što je mnoge timove odvratilo od sudjelovanja u Maxiturismo prvenstvu. Mnogi su se bojali da bi povrat od investicije mogao biti nesiguran. Nažalost, 156 Coloni nije imala priliku za uspješnu natjecateljsku karijeru, ali je sudjelovala na raznim danima staze, gdje je mogla pokazati svoje sposobnosti.

