• Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje
Thursday, July 3, 2025
  • Login
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE
No Result
View All Result
MotorsportHR
No Result
View All Result
Home TOURING

Mercedes CLK DTM: Anatomija V8 Touring automobila 2000-ih

02/07/2025
in TOURING
0 0
0
Mercedes CLK DTM: Anatomija V8 Touring automobila 2000-ih
Share on FacebookShare on Twitter

Kočnice u DTM-u: Tehnologija na visokom nivou

Kočnice su jedan od najvažnijih aspekata performansi trkaćeg automobila, a u DTM-u (Deutsche Tourenwagen Masters) svaki detalj ima svoju težinu. U ovom prvenstvu, kočnice su standardizirane i ograničene na tri seta po sezoni, što znači da timovi moraju pažljivo planirati i optimizirati njihovu upotrebu. Opskrbljeni AP Racing, automobili su koristili 380 mm ugljične/ugljične diskove debljine 32 mm koji se interno odzračuju. Osim toga, AP je timovima isporučio svoje ‘Radi-Cal’ čeljusti od šest klipa, što dodatno poboljšava kočione performanse. Vrijedno je napomenuti da je ABS bio zabranjen, što dodatno povećava razinu vještine vozača u kontroliranju vozila tijekom kočenja.

Vožnja ih: Bernd Schneider

Bernd Schneider, jedan od najpoznatijih vozača DTM-a, opisuje svoje iskustvo s ovim automobila i tehnologijom koja ih pokreće. Na čelu inženjerskog tima bio je Gerhard Ungar, čiji je cilj bio postizanje maksimalne brzine utrke, a ne nužno osvajanje pozicija pole. Schneider naglašava kako su performanse CLK-a bile ključne za njihov uspjeh. Godina 2000. bila je posebna jer su svi timovi koristili iste gume, što je značilo da su se revnosno natjecali bez prednosti koje su prethodno imali s različitim dobavljačima poput Michelin i Bridgestone.

U tom trenutku, Dunlop je bio jedini dobavljač guma, što je značilo da su timovi imali na raspolaganju samo pritiske guma i vrlo lagana podešavanja u postavkama vozila. Schneider objašnjava kako je u starim DTM automobilima bilo mnogo više prilagodljivosti, uključujući aktivne ovjese i dinamički balast koji bi se prilagođavao tijekom vožnje kako bi se optimizirala raspodjela težine. Međutim, u automobilu iz 2000. godine, izbor je postao uski i vozači su se morali fokusirati na pronalaženje najboljeg kompromisa s dostupnim opcijama.

Schneider također ističe fizički izazov vožnje ovih automobila. Iako su bili prilično fizički zahtjevni, servo upravljač omogućio je lakše upravljanje nego u staroj C-klasi. CLK je imao superiorne sustave hlađenja ispušnih plinova, što je vozačima omogućilo da izdrže veće temperature u vozilu, za razliku od C-klase koja je ispušne plinove slala niz tunel za prijenos, čime su im stopala i noge postajale izrazito vruće.

Schneider je također primijetio da razlike u performansama između starih i novih automobila nisu bile velike. Novi automobil iz 2000. bio je samo oko 8/10 sporiji od klase C-klase ’96. Iako su gume bile manje, kvalifikacijske gume značajno su utjecale na tempo, što je svakako pridonijelo konkurentnosti. Tijekom utrka, vrijeme kruga novog automobila bilo je često bliže, pa i brže od prethodnika, što je bilo iznenađujuće za vozača, s obzirom na to da su se natjecali s Opelskim automobilima koji su koristili Spiess za izgradnju svojih motora. Schneider priznaje da su imali izazova u usporedbi s timom Opela, koji je zahvaljujući svom iskustvu stvorio bolje podešene motore.

Next Post
Daniel Suarez se neće vratiti u trkačke utrke 2026. godine

Daniel Suarez se neće vratiti u trkačke utrke 2026. godine


Porsche Cayenne: Sve što znamo

  1. Porsche Cayenne: Sve što znamo

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Trending
  • Comments
  • Latest
F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

F1 Poredaj 2025: Ažurirani bodovi vozača i konstruktora, rezultati nove sezone Formule 1

19/03/2025
Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

Kako djeluje sustav bodovanja u F1: Bodovi za utrke i sprintere Formule 1

21/03/2025
Tragedija u Poljskoj: Talijanski vozač mitinga Matteo Doretto preminuo u sudaru tijekom priprema za Europsko prvenstvo

Tragedija u Poljskoj: Talijanski vozač mitinga Matteo Doretto preminuo u sudaru tijekom priprema za Europsko prvenstvo

11/06/2025
Otok Man TT 2025: Svi rezultati

Otok Man TT 2025: Svi rezultati

02/06/2025
GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

GAT: Sam Collinsova ispitivanja i prognoze za 2025. godinu

0
Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

Viren i Isuru najbrži na usponu na brdo Eliyakanda drugu godinu zaredom

0
F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

F1 predsezonsko testiranje 2025: Tko je postigao najbržu brzinu i tko je odvozio najviše krugova na testiranju u Bahreinu 2025. godine?

0
Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

Kako je Marquez smanjio tlak u gumama

0
Mogućnosti Daniela Suareza u NASCAR-u 2026. godine

Mogućnosti Daniela Suareza u NASCAR-u 2026. godine

03/07/2025
Van Gisbergen vraća ‘kvalitetu’ smeđe za podizanje obrva – Supercars

Van Gisbergen vraća ‘kvalitetu’ smeđe za podizanje obrva – Supercars

03/07/2025
400ks Massey Ferguson 8S traktor se bori

400ks Massey Ferguson 8S traktor se bori

03/07/2025
Sebastien Ogier se vraća na WRC Rally Finskoj

Sebastien Ogier se vraća na WRC Rally Finskoj

03/07/2025

Recommended

Mogućnosti Daniela Suareza u NASCAR-u 2026. godine

Mogućnosti Daniela Suareza u NASCAR-u 2026. godine

03/07/2025
Van Gisbergen vraća ‘kvalitetu’ smeđe za podizanje obrva – Supercars

Van Gisbergen vraća ‘kvalitetu’ smeđe za podizanje obrva – Supercars

03/07/2025
400ks Massey Ferguson 8S traktor se bori

400ks Massey Ferguson 8S traktor se bori

03/07/2025
Sebastien Ogier se vraća na WRC Rally Finskoj

Sebastien Ogier se vraća na WRC Rally Finskoj

03/07/2025

About:

Dobrodošli na Motorsport.hr, vaš glavni izvor vijesti, analiza i uzbudljivih priča iz svijeta motosporta! Bez obzira jeste li strastveni obožavatelj, povremeni pratitelj ili sami sudjelujete u utrkama, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za dozu brzine i uzbuđenja
Najnovije vijesti i analize iz svih kutaka motosport svijeta.
Ekskluzivne priče i intervjue s vozačima, timovima i stručnjacima.

Najnovija ažuriranja

Mogućnosti Daniela Suareza u NASCAR-u 2026. godine

Mogućnosti Daniela Suareza u NASCAR-u 2026. godine

03/07/2025
0

Van Gisbergen vraća ‘kvalitetu’ smeđe za podizanje obrva – Supercars

Van Gisbergen vraća ‘kvalitetu’ smeđe za podizanje obrva – Supercars

03/07/2025
0

Popularna ažuriranja

Jahači se vraćaju za 2025. Washington Nitro Nationals Pro Hillclimb – Sunnyside Sunce

Jahači se vraćaju za 2025. Washington Nitro Nationals Pro Hillclimb – Sunnyside Sunce

14/05/2025
0

Ajith Kumar dolazi u belgijski ikonični krug de Spa, “Dobra, loša, ružna” zvijezda priprema se za nadolazeće GT4 Series prvenstvo.

Ajith Kumar dolazi u belgijski ikonični krug de Spa, “Dobra, loša, ružna” zvijezda priprema se za nadolazeće GT4 Series prvenstvo.

16/04/2025
0

  • Impressum
  • About
  • Contact
  • Join Us
  • Privacy Policy
  • Terms
  • Marketing i oglašavanje

© 2025 Motorsport.hr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • POČETNA
  • FORMULA 1
    • Vijesti
    • FORMULA E
    • Poredak timova
    • Poredak vozača
  • RALLY
    • ERC
    • Vijesti
    • HR Rally
    • WRC
  • TOURING
    • Vijesti
    • HR Krug
    • NASCAR
    • V 8
    • WTCC
  • HILLCLIMB
    • EHC
    • HR Brdo
    • Pikes peak
    • Vijesti
  • MOTO GP
    • Poredak
    • Vijesti
  • OFF ROAD
    • Vijesti
    • Dakar
    • HR offroad
    • RALLY RAID
    • RALLYCROSS
  • DRIFT
  • LIFESTYLE

© 2025 Motorsport.hr