Honda CR-V E: FCEV: Revolucija u natjecateljskom svijetu vozila na vodik
Natjecanje s nula-emisijom
Honda je nedavno najavila da će njen model CR-V E: FCEV biti prvo vozilo na vodik koje će se natjecati na kultnoj Pikes Peak International Hill Climb, poznatoj i kao „Race to the Clouds“. Ova utrka, koja se održava 22. lipnja, uključuje izazovni planinski put s 156 okretaja i dužinom od 12,42 milje, idealna je arena za testiranje inovacija u automobilskoj industriji. Ovaj model, pripremljen za natjecanje od strane Honda Racing Corporation USA (HRC US) i Honda of America Race Team (HART), ima nula-emisijski pogonski sklop bez ikakvih modifikacija.
Pilot i vozačka povijest
Na volanu CR-V E: FCEV bit će Dai Yoshihara, iskusni vozač koji se već pet puta natjecao na Pikes Peaku. Yoshihara je poznat po svojim uspjesima u Formuli Drift i osvojio je prva mjesta u različitim klasama na Pikes Peaku, uključujući drugo mjesto u izložbenom razredu 2022. godine. Tijekom ovog natjecanja, očekuje se da će njegov talent i iskustvo donijeti novi uzlet za Hondaov inovativni projekt.
Tehnologija vodikovih gorivnih ćelija
CR-V E: FCEV opremljen je sustavom druge generacije Honda gorivnih ćelija, koji se proizvodi u Michiganu. Ovaj model ne samo da pruža nulti-emisijske performanse, već je i izgrađen s naglaskom na vrhunsku mehaničku čvrstoću i izdržljivost, što omogućava izvanredne performanse na teškim planinskim terenima. S kapacitetom od 17,7 KWh, ovaj automobil kombinira najbolje od vodikove tehnologije s naprednom hibridnom tehnologijom.
Inovacije u punjenju vodika
Tijekom natjecanja, CR-V E: FCEV će stizati na punjenje vodika zahvaljujući Zero Emission Industries (ZEI). Njihov revolucionarni prijenosni uređaj za punjenje vodika, FTCASE, osigurava lako i brzo punjenje vozila na terenu, čineći vodik pristupačnijim za sve sudionike natjecanja. Ovaj inovativni uređaj gotovo je veličine mini nosača i može transformirati bilo kakve opskrbe plinom u zaista funkcionalnu stanicu za punjenje vodika.
Honda i nula-emisijski automobili
Honda ima dugu tradiciju natjecanja s nula-emisijskim vozilima na Pikes Peak, a prvi koraci u tom smjeru napravljeni su još 1994. godine. Tijekom godina, Honda je ostvarila brojne pobjede u EV klasi, uključujući uspjehe s modelima kao što su Honda Civic Wagon i Honda Fit. Ova tradicija pokazuje predanost Honde održivoj mobilnosti i inovacijama.
Povijest sudjelovanja na Pikes Peaku
Pikes Peak International Hill Climb je jedno od najstarijih i najprestižnijih natjecanja u svijetu motociklizma, datira još od 1916. godine. Svake godine, vozači iz cijelog svijeta natječu se u raznim disciplinama motora na teškom planinskom terenu, pružajući dosjetljivu platformu za inovacije u automobilizmu.
Performanse CR-V E: FCEV
Model CR-V E: FCEV nudi kompaktni SUV s linearnim i sportskim performansama, uz 174 konjske snage i 229 lb.-ft. okretnog momenta. Ovaj automobil pruža do 29 milja električnog dometa s punom napunjenom baterijom, a istovremeno omogućuje fleksibilnost brzog punjenja vodika za duža putovanja. Projektiranje vozila osmišljeno je tako da osigura maksimalnu učinkovitost i brzu vožnju.
Predanost Hondinim tehnologijama vodika
Honda već više od 30 godina ulaže u razvoj vodikovih tehnologija i električnih vozila gorivnih ćelija. Njihova povijest uključuje brojne inovacije, poput prvog maloprodajnog programa leasinga vodikovih vozila, a Honda FCX koji je predstavljen 2002. godine postao je prvi FCEV s certifikatom za svakodnevnu upotrebu.
Honda Racing Corporation USA
Honda Racing Corporation USA (HRC US) ima bogatu povijest u podršci i razvoju trkaćih programa za vozila Honda i Acura, a u 2024. godini preimenovali su se iz Honda Performance Development (HPD). HRC US je ključni igrač u razvoju trkaćih tehnologija i podršci za profesionalne i amaterske trkače, osiguravajući da Honda ostane lider u motorsportu.
Zaključak
Honda CR-V E: FCEV označava značajan korak naprijed u svijetu održive mobilnosti. Kombinirajući napredne tehnologije s dugom tradicijom natjecanja, Honda postavlja nove standarde za vozila na vodik i nula-emisijske performanse, otvarajući vrata budućim inovacijama.