Fantastičan povratak trkačkoj akciji: Svjetski Rallycross 2025.
U nedavno održanoj utrci Svjetskog prvenstva u Rallycrossu 2025. godine, organizatori su doživjeli doista spektakularan povratak trkačkoj akciji. Podrška navijača na trkačkom danu bila je nevjerojatna, s više od 10.000 posjetitelja koji su uživali u događaju uživo, a njihov odaziv ogleda se i u više od pola milijuna gledatelja koji su pratili utrku putem YouTube kanala Championship. Sa 2,5 milijuna pregleda na društvenim mrežama tijekom vikenda, postalo je jasno da je World RX bez sumnje ponovno u punom jeku.
Zadovoljstvo hotela Volvo Construction Equipment
U Lousadi, buzz je bio opipljiv, osobito među partnerima kao što je Volvo Construction Equipment. Arvid Rinaldo, zadužen za komunikaciju i sponzorstvo, naglasio je entuzijazam koji je vladalo zbog otvaranja sezone: „Bio je to fantastičan početak prvenstva. Volvo građevinska oprema izuzetno je zadovoljna načinom na koji je FIA odradila cijeli događaj, a rezultat na YouTubeu pokazuje rastuće uzbuđenje oko serije.“ S još jednim krugom koji dolazi u Höljes, timovi su optimistični da će dodatno poboljšati iskustvo utrka.
Inovativne tehnologije i performanse vozila
Prašina je konačno sletjela, a timovi, vozači i FIA-ini tehnički timovi sada analiziraju podatke s prve utrke. Uvjereni su da će se tijekom sezone, zahvaljujući značajnom napretku u optimizaciji održivog goriva i usavršavanju električnih vozila (EV), borba za tehnologije dodatno rasplamsati. Ekvivalentni tehnički testovi održali su se tjedan dana prije prvog kruga, a direktor tehničkog inženjerstva FIA-e, Thomas Chevaucher, objasnio je strategiju i izazove s kojima su se timovi suočili.
Tehnička ravnoteža i sportska dinamika
Chevaucher je istaknuo ključne aspekte ravnoteže između dvije tehnologije, ICE (interno sagorijevanje) i EV. „Usporedbama koje smo izveli uspjeli smo razumjeti razlike između dviju tehnologija, posebno u pogledu omjera snage i težine,“ rekao je. Osim tehničkog aspekta, sportski elementi su također imali značajnu ulogu, s pozicijama rešetke koje su utjecale na ishod utrka, posebno u uskom rasporedu Lousade.
Neki vozači, poput Johan Kristofferssona, suočili su se s izazovima zbog položaja na rešetki, što je uvelike utjecalo na njihov učinak. Unatoč teškom startu, Kristoffersson je ponovno pokazao svoj veliki talenta u Q4, impresionirajući svima svojom brzinom.
Stvaranje uzbuđenja i konkurentnosti
Izvlačenje pozicija na rešetki nije bilo samo tehnička olakšica, već i izvor strategija među timovima. Jussi Pinomäki, glavni timski timski menadžer, naglasio je da je dobar početni položaj ključan u Lousadi. „Ako su Johan i Niclas imali bolji početni položaj, to bi moglo značiti razliku između pobjede i izgubljenog mjesta.“ Timovi su morali iskoristiti svaki moj trenutak kako bi osigurali idealnu pozu za finale.
Uloga pre-sezonskog testiranja
Charles Guillerme iz PGRX tima rekao je da je predsezonsko testiranje presudno za razumijevanje performansi kroz EOT (Equivalence of Technology). Dok su neki timovi mogli testirati svoje automobile prije utrke, drugi su se suočili s nepredviđenim izazovima. Ova razlika u pripremi može objasniti nejasnoće u performansama tijekom prvog kruga.
Na kraju, suradnja između timova bila je ključna za uspjeh cijelog događaja. FIA i svi sudionici dokazali su da zajednička vizija i trud mogu stvoriti uzbudljivo i dinamično natjecanje, privlačeći pažnju ljubitelja motorr sporta širom svijeta.