Ovo je Range Rover iz 1991. godine koji je kupio i pripremio za konkurenciju talijanski trkač Franco de Paoli. Njegova prvotna namjera bila je utrkivati ga na skupu Pariza-Moskve 1991. godine, no nažalost, događaj je otkazan.
Ne gubeći vrijeme, Franco je sa svojim Range Roverom sudjelovao na Rallye des Pharaons 1991. godine u Egiptu, gdje je odmah pobijedio u T2 klasi. Kasnije se natjecao na skupu Paris-Dakar 1993. godine, a vozilo je 1995. godine korišteno kao službeno medijsko vozilo za tu legendarnu utrku.
Brze činjenice – faraonski rally veteran Range Rover
- Iako se može činiti nevjerojatnim s obzirom na karakteristike modernih Range Rovera, model V8 iz 1970-ih i 1980-ih bio je već poznat kao pobjednik Rally Paris-Dakar, a često je bio i izbor za prilagodbu u specifikacije Rally RAID.
- Prvi Range Rover ušao je u proizvodnju 1969. godine kao vrlo sposobno izvanredno vozilo, istovremeno luksuzno i lako za vožnju na cesti, što ga je učinilo popularnim među avanturistima.
- Model poznat kao Range Rover Classic mogao se pohvaliti čeličnom šasijom, opružnim ovjesom, kočnicama na svim kotačima, valamint 3.5 litarskim Rover V8 motorom, koji je snagu prenosio putem 4-stupanjskog ručnog mjenjača.
- Ovaj posebni model iz 1991. godine, koji je pripremljen za natjecanja, ima bogatu povijest sudjelovanja na važnim rally natjecanjima.
Rallye des Pharaons
Rallye des Pharaons, ili faraonski skup, jedno je od najikoničnijih off-road natjecanja na svijetu. Prvi put je održan 1982. kao zahtjevna utrka izdržljivosti od 3.100 km kroz egipatske pustinje, testirajući sposobnosti natjecatelja i njihovih vozila.
https://www.youtube.com/watch?v=c_bq0gaemos
Iznad video: Ovaj isječak prikazuje snimke iz 1991. godine Rallye des Pharaons. Iako nije na engleskom, pruža obilje uzbudljivih trkačkih trenutaka i dobar uvid u atmosferu događaja.
Ideja o ovom rallyju potekla je od poznatog organizatora Jean-Claudea Morelleta, inspirirana izazovima koje su predstavljali brutalni tereni Egipta. Održavanjem ovog natjecanja od 1982. godine, postao je jedan od istaknutih događaja u svijetu rally natjecanja.
Natjecatelji iz raznih dijelova svijeta suočavali su se s gorućom toplinom, ograničenom opskrbom vodom i zahtjevnim terenima. Kvalitetna navigacija bila je ključna za uspjeh, a mnogi timovi su se oslanjali na vrsne navigatore kako bi ih vodili kroz pustinju, stvarajući posebnu vrstu zajedništva među natjecateljima.
Ove slike prikazuju kako se Range Rover natječe u 1991. Rallye des Pharaons, gdje je pobijedio u klasi T2.
Ovdje prikazan Range Rover
Franco de Paoli kupio je ovaj Range Rover 1991. godine, a specijalizirana garaža iz Milana pripremila ga je za natjecanje. Iako je prvotno bio planiran za Paris-Moskovski skup, sudjelovao je u Rallye des Pharaons, gdje je osvojio T2 klasu s impresivnim 12. mjestom ukupno.
Nakon dvogodišnjeg odmora, vozilo se ponovo natjecalo na Paris-Dakaru 1993. godine, no zbog mehaničke greške nije završilo utrku. U 1995. godini sudjelovalo je kao tiskovno vozilo, pridonoseći medijskoj pokrivenosti ovog izazovnog natjecanja.

Nakon što je sudjelovao na Paris-Dakaru 1993. godine, Range Rover je postao svakodnevno vozilo za svog vlasnika.
Transformacija i nasljeđe
Franco de Paoli je nakon svojih natjecateljskih dana modificirao Range Rover za svakodnevnu vožnju. Uključivanjem specifikacija iz 1993. godine za Paris-Dakar, vozilo je ponovno dobilo svoj sportski karakter.
Range Rover je imao posebnu ulogu u rally sportu, s V8 verzijom koja je bila prepoznata kao simbol snage i izdržljivosti. Njegova šasija i ovjes omogućili su mu da se izbori s najtežim uvjetima, što ga je učinilo popularnim izborom među natjecateljima u 1970-im i 1980-im godinama.
Vozila koja su sudjelovala u rally natjecanjima često su bila poznata po svojoj izdržljivosti, a ne nužno po brzini. Pobjeda na prvom rally-u Paris-Dakar 1979. godine dodatno je potvrdila reputaciju Range Rovera kao sposobnog terenskog vozila.
Ako želite pročitati više o ovom posebnom Range Roveru, možete posjetiti njegov oglas. Očekuje se da će biti ponuđen na aukciji 2. travnja, s procjenom cijene od 60.000 do 80.000 eura.