Michelin napušta MotoGP: Pirelli preuzima ulogu dobavljača guma
Povijest suradnje Micheline i MotoGP-a
Michelin je bio ključni igrač u MotoGP prvenstvu od 2016. godine, pružajući gume koje su omogućile vrhunske performanse motocikala na najvišoj razini motociklističkog natjecanja. Tijekom godina, Michelin je proširio svoje znanje i iskustvo u razvoju guma koje su se pokazale ključnima za sigurnost i uspjeh vozača u ovom ekstremnom sportu. U četiri godine suradnje, tvrtka je gradila reputaciju pouzdane opreme koja naglašava performanse, prianjanje i sigurnost.
Razlozi odlaska iz MotoGP-a
Prema izjavama Piera Taramassa, menadžera natjecanja s dva kotača u Michelinu, odluka o povlačenju iz MotoGP-a bila je rezultat strategije Dorna, koja je odlučila imati jednog dobavljača guma za sve svoje serije, uključujući Moto2, Moto3, MotoE, kao i juniorske kategorije poput Rookies Cupa i TALENT CUP-a. Taramasso je naglasio da su tijekom razgovora o obnovi ugovora s Dorna jasno istaknuli mogućnost širenja suradnje, ali nisu vidjeli smisla u preuzimanju više kategorija. Michelinov fokus ostaje na određenim razinama motociklističkog sporta, a kombiniranje svih serija pod jednom oznakom nije bio smjer koji su htjeli slijediti.
Uloga Pirellija u MotoGP-u
Pirelli će preuzeti ulogu dobavljača guma za MotoGP od 2027. do 2031. godine. Talijanski proizvođač guma već ima bogato iskustvo u Moto2 i Moto3, pa će se njihova stručnost i sposobnost razvijanja visokokvalitetnih guma vjerovatno prenijeti i na MotoGP. Pirelli već opskrbljuje gume za svjetsko prvenstvo u Superbikeu, te s tim iskustvom dolaze u MotoGP s visokom razinom stručnosti.
Tehnološki razvoj i istraživanje
Taramasso je više puta naglasio kako je sudjelovanje u MotoGP-u bila prilika za Michelin da razviju nove tehnologije. MotoGP pruža platformu na kojoj se mogu testirati inovacije u ekstremnim uvjetima koje ne mogu pružiti druge serije. Osim što se radi o brzini i tehničkim dostignućima, Taramasso je također istaknuo važnost prikupljanja podataka koji se mogu koristiti za unapređenje komercijalnih guma.
Također, Michelin planira nastaviti rad na razvoju ekološkijih guma kroz svoj angažman u MotoE, gdje su već integrirali više od 50% održivih materijala u svoju proizvodnju guma. Taramasso je istaknuo kako je održivost postala ključni faktor u razvoju guma, a MotoE predstavlja savršenu platformu za istraživanje alternative u industriji.
Učinak na kvalitetu i uslugu
Taramasso je također izrazio zabrinutost da bi opskrba guma za različite serije mogla smanjiti kvalitetu i razinu usluge koju Michelin priznaje vozačima i timovima. Razvijanje guma za različite kategorije iziskuje opremu, resurse i stručnost, a fokusiranje na samo MotoGP i MotoE omogućuje Michelinu da pruži bolju uslugu. "Uzimanje ostalih za nas nije imalo smisla", izjavio je Taramasso, naglašavajući da s koncentriranim resursima mogu osigurati vrhunsku kvalitetu guma.
Odlazak Micheline iz MotoGP-a označava kraj jedne ere, ali i početak nove s Pirellijem na čelu. U vremenu kada se automobilizam i motociklističke serije okreću ka održivosti i inovacijama, nova partnerstva i prilagodbe u industriji bit će ključne za oblikovanje budućnosti motosporta.