FIA razmatra blaže kazne za vozače Formule 1 zbog proklinjanja
Fédération Internationale de l’OuTOMOBILE ili FIA mogla bi uvesti promjene u propise koji se tiču kazni za vozače Formule 1 koji proklinju tokom konferencija za tisak i drugih javnih nastupa. Predsjednik FIA-e, Mohammed Ben Sulayem, najavio je ove mogućnosti putem svog Instagram profila, ističući kako bi se mogla poboljšati pravila koja se odnose na "nedolično ponašanje".
Kontroversna situacija s Maxom Verstappenom
Pitanje je došlo na vidjelo nakon što je dvostruki svjetski prvak F1, Max Verstappen, kažnjen zbog psovanja tijekom konferencije za novinare nakon utrke u Singapuru prošle sezone. Ovo je izazvalo široku raspravu među vozačima i navijačima, s obzirom na pritisak pod kojim se vozači nalaze tijekom natjecanja. Verstappen nije jedini koji izražava nezadovoljstvo, jer su i drugi vozači poput Charlesa Leclerca i Landa Norrisa također isticali kako psovke predstavljaju dio realnosti automobilizma.
Konstruktivne povratne informacije vozača
Ben Sulayem je naglasio da FIA kako bi čula glasove vozača razmatra reformu dodatka B međunarodnog sportskog kodeksa. "Slijedeći konstruktivne povratne informacije vozača na našim sedam FIA svjetskih prvenstava, razmišljam o poboljšanju ovog dodatka," rekao je Ben Sulayem, dodajući da kao bivši vozač razumije pritisak koji vozači podnose.
Fleksibilnost pravila
"Pravila organizacije uvijek su spremna za raspravu," dodao je. Ovo otvara vrata potencijalnim promjenama koje bi mogle imati velik utjecaj na način na koji se vozači ponašaju na javnim nastupima. Ben Sulayem vjeruje u princip kontinuiranog poboljšanja, naglašavajući da su pravila stvorena od strane ljudi i da ih ljudi mogu unaprijediti.
Uloga medija i proklinjanja kao dio motorsport kulture
Nedavno je Verstappen nagovijestio svoju nesreću zbog trenutno strogih pravila, ističući da je često bolje malo govoriti kako bi se izbjegle pogrešne interpretacije. "Iskreno, bolje je ne reći previše," rekao je on. Izgleda da psovanje postaje sve više prihvaćeno među vozačima, posebno jer ga često vidi kao način izražavanja stresa koji dolazi s vožnjom na visokom nivou.
Utjecaj na gledatelje i popularnost Formule 1
FIA također nastoji oblikovati proizvod koji će biti atraktivan za emitiranje diljem svijeta. Mnogi navijači i vozači smatraju da psovka može poboljšati percepciju sporta i učiniti ga uvjerljivijim. Ovaj oblik izražavanja daje dodatnu dinamiku i autentičnost intervjuima i natjecanjima, što može poboljšati iskustvo gledatelja.
Reality show i promjena percepcije
Program poput Drive to Survive na Netflixu dodatno je postavio temelje za prihvaćanje takvog ponašanja. Ovako su vozači poput Guenthera Steinera, bivšeg direktora tima Haas, postali popularni zbog svog nesmetanog načina govora. Njegov komentar o nagradama i emocijama koje prate utrke postavlja pitanje o tome koliko je važno zadržati autentičnost u sportu.
Ova tema o proklinjanu i kaznama otvorila je raspravu o granicama između sportskog ponašanja i ljudske prirode, te kako se pravila trebaju prilagoditi kako bi ostala relevantna i moderna.