Svjetsko rally prvenstvo ulazi u ključni dio sezone s natjecanjima koja se odvijaju u Portugalu, gdje počinje serija od sedam uzastopnih šljunčanih skupova. Toyotina Elfyn Evans trenutno vodi s 43 boda ispred suigrača Kallea Rovanpere, dok je Thierry Neuville iz Hyundaija treći sa 50 bodova. Ovi sljedeći šljunčani izazovi bit će presudni za određivanje borbe za naslov ove godine.
Portugal predstavlja završetak početne faze sezone, s 24 etape vožnje po grubom šljunku koje čekaju natjecatelje. Ove godine, vozači će se suočiti s novim izazovima, a posebno će se istaknuti prvi dan natjecanja.
Može li Rovanpera prevesti sukces s asfalta na šljunak?
Kalle Rovanpera, poznat po svojim vožnjama, ostvario je zapažen uspjeh na Kanarskim otocima prošlog mjeseca, gdje je osvojio jednu od najdominantnijih pobjeda u svojoj karijeri. Ovaj rezultat izazvao je pozitivnu reakciju među konkurentima, koji znaju da se Rovanpera vraća u formu. No, pitanje ostaje može li se ta dominacija prenijeti i na šljunak, koji je potpuno drugačija površina.
Rovanpera će se suočiti s novim specifičnim šljunčanim gumama koje debituju u Portugalu, što može utjecati na njegovu brzinu i prilagodljivost. Osim toga, iskustvo i strategija tokom eventskog čišćenja cesta također su aspekti koje mora uzeti u obzir. Ipak, Rovanpera ima dobru povijest u Portugalu, s unaprijed prijavljenim dvosmjernim pobjedama na ovom događaju.
Usprkos optimizmu, Rovanpera priznaje da se još uvijek Zastavlja s pretraživanjem svog “sretnog mjesta” na šljunku, izražavajući nesigurnost u vezi s prianjanjem guma i ravnotežom vozila. Izjavila je: “Na šljunku je uvijek manje prianjanja i kliznete puno više.” Ovo ukazuje na poteškoće koje će morati svladati ako želi natjecati s ostalim vozačima za naslov.
Zašto će petak biti ključan dan?

Petak je uvijek bio dan kada se vozači testiraju do svojih granica, a Portugal se čini kao idealno mjesto za takvo nešto. Tijekom ovog dana natjecatelji će proći kroz 10 izazovnih etapa, gdje se svaki greška može pokazati kao kobna. Dan će trajati bez srednje usluge, što dodatno pojačava pritisak na posade.
Važno je preživjeti ovaj dan, a timovi će morati naći ravnotežu između napada i opreza. Nisu dozvoljene velike popravke i svaki sitni problem mogao bi im zadaći velike glavobolje. Ova strategija će biti ključna za uspjeh natjecanja u petak.
Hoće li Hyundai zapaliti svoju sezonu?

Hyundai se suočava s teškom situacijom jer do sada nisu imali pobjedu u bilo kojem od prošlih natjecanja. Prošlogodišnja sezona bila je puna uspjeha za Hyundai, ali ove godine se suočavaju s jednim od najizazovnijih trenutaka u povijesti. S obzirom na to da su rivalne Toyote dominirale svijetom rallyja, Hyundai mora pronaći način kako nadvladati probleme i osigurati barem jedan kvalitetan rezultat u Portugalu.
Hyundai se ovaj put nada da će ulazak novog i20 N Rally1 na šljunak donijeti potrebne promjene. Neuville i njegovi suvozači će uživati u boljem startnom položaju, što bi moglo negativno utjecati na njihove protivnike iz Toyote. “Moramo biti jači od Toyote”, ističe Neuville, priznamenjujući hitnu potrebu za poboljšanjem istaknutih rezultata.
Kako će Evans proći otvaranje ceste?

Elfyn Evans ima šansu za dodatnu prednost uopće pokušati nadvladati otvorenu cestu. S obzirom na to da je aktualni vođa prvenstva, mora će se suočiti s izazovima koje otvaranje ceste donosi na šljunku. Evans je istaknuo da je do sada prešao veliki put u razvoju svojeg vozačkog stila i upravljanja vozilom na grubom šljunku.
Kušanje vozila na mokrom terenu pružilo mu je određeni uvid, ali ako se uvjeti promijene do subote, Evans će morati pokazati svoju prilagodbu i brzinu u protivnim uvjetima. “Vjerujem da možemo ići jače nego prošle godine”, rekao je Evans, ukazujući na histrorične iskustva i treninga koji su mu olakšali prilagodbu.
Kao što se može vidjeti, dinamika ovog nadmetanja će odrediti trenutne aspiracije vozača. S obzirom na sve izazove, nadolazeće utrke će zasigurno donijeti uzbudljivu borbu za titulu ove sezone.