Rally Islas Canarias: Novi Izazov za Svjetsko Rally Prvenstvo
Sljedeći tjedan održat će se Rally Islas Canarias, jedan od tri nova skupa koji se pridružuju FIA kalendaru Svjetskog rally prvenstva 2025. godine. Ovaj rally donosi potpuno novi izazov za timove, budući da se natjecatelji neće moći osloniti na prethodna iskustva i znanje, što često igra ključnu ulogu u uspjehu na poznatim stazama.
Priprema za Neizvjesnost
Svaki novi suparnik može ekvivalentno izjednačiti šanse jer timovi i vozači moraju shvatiti i prilagoditi se nepoznatim uvjetima. Za razliku od skupa u Paragvaju ili Saudijskoj Arabiji, Rally Islas Canarias nije potpuno nepoznat. Prethodno je bio dio FIA Europskog rally prvenstva, no malo je vozača iz trenutnog WRC-a koji su imali priliku sudjelovati u 18 asfaltnih faza koje ovaj miting nudi.
Unutarnji Radovi Hyundai Motorsport-a
Pripreme za Rally Islas Canarias započele su gotovo godinu dana unaprijed. Hyundai je angažirao inženjere da višom provode inspekciju terena, analizirajući tipove cesta i uvjete. Prema riječima glavnog inženjera WRC-a Hyundaija, Gerarda Jana de Jongha, ovo omogućava timu da unaprijed skicira izazove s kojima će se suočiti.
Timovi dobivaju GPS podatkovne datoteke od organizatora, koje uključuju videozapise cesta snimljenih vozilima pri nekonkurentnim brzinama. U suradnji s informacijama prikupljenim tijekom inspekcije prostora, tim može razviti karakteristiku faza.
Određivanje Složenosti
"Obično, kada dobijemo GPS datoteke organizatora, pokrećemo osnovne simulacije", objašnjava De Jongh. Ove simulacije pomažu timu da razumije snagu prolaznog opterećenja kroz gume i kočnice. To im omogućuje da unaprijed znaju je li neki od ključnih sustava blizu preopterećenja, a time rafiniraju postavke automobila prije nego što započnu testove.
Međutim, složenost simulacija u rallyju je daleko veća nego u Formuli 1, gdje je staza dakle često samo četiri kilometra. Rally vozači se suočavaju s oko 150 kilometara kroz različite uvjete terena.
Testiranje i Priprema
Nakon završetka simulacija, inženjeri analiziraju podatke koje koriste za nadogradnju automobila. "Imali smo rad na hlađenju kočnica i drugim komponentama, jer u rallyju koristimo prilagođene šasije koje se moraju sastaviti u roku od 10 dana", dodaje De Jongh.
Ono što je ključno za pripreme su testni dani. Svaki tim ima ograničenje od 21 testnog dana po sezoni, a pažljivo osmišljavanje testne rute koja oponaša uvjete na skupu postaje ključni dio pripreme.
Vozači i Njihove Strategije
Vozač Thierry Neuville i suvozač Martijn Wydaeghe također su se pripremali za ovaj izazov. Neuville je nedavno sudjelovao na Rally Sierra Morena, kako bi se upoznao s novim gumama. Tijekom priprema, vozači gledaju na videozapise staza koje su pružili organizatori, što im pomaže u stvaranju vlastitih bilješki.
"Za novi skup, u osnovi nemate ništa osim videozapisa i informacija od drugih vozača. Stoga, svatat ćemo svaki detalj i pokušati se prilagoditi situaciji na terenu", ističe Neuville.
Suvozač na Pomoći
Martijn Wydaeghe, kao suvozač, fokusiran je na pripremu bilješki koje će biti temelj za vožnju. Njegov zadatak uključuje analizu videozapisa s prošlih skupova i usporedbu tih podataka s trenutnim uvjetima. "Naš rad uključuje korištenje Google Maps-a kako bismo se bolje upoznali s cestama, ali na kraju, ključne informacije dolaze iz video analize", naglašava Wydaeghe.
Priprema kao Ključ
Kao što Wydaeghe ističe, priprema je ključna, posebno kada timovi nemaju prethodnu referencu za novi skup. "Radim na pripremama bolje od nekoliko sati dnevno tijekom tjedna prije skupa, jer svaki detalj može odlučiti o uspjehu na rallyju", dodaje.
Priprema za Rally Islas Canarias nije samo izazov, već prilika za sve sudionike da pokažu svoje vještine i prilagodljivost.