Završila je i ova, 28. Nagrada Sv. Dujma – Malačka. U organizaciji Splitskog autokluba, na stazi dugoj 4100 metara, u vikendu za nama snage je na vrućem asfaltu pokraj Radošića odmjerilo 89 vozača koliko ih se našlo na listi verificiranih.
Iznimno vruć vikend ponovno je, baš kao i vikend prije, bio pun preokreta i dodatno zakomplicirao već dobrano zakuhalo Prvenstvo Hrvatske. Koliko su teški uvjeti za vožnju, koncentraciju ali i automobile na Malačkoj zapravo bili dovoljno govori činjenica da je od 89 vozača s početka priče samo njih 70 uspješno završilo natjecanje.
Generalni poredak neizvjestan do kraja
Borbe za generalni poredak i to u obje kategorije od prvog treninga su obećavale napetost do zadnjeg metra staze.
Cijelu se subotu na treninzima vodila tijesna bitka za generalku automobila između Dejana Dimitrijevića (AKK Fly with Kolman) i Nika Pulića (AK Konavle) gdje je Niko u iznajmljenom Lamborghini Huracanu „skidao“ Dejana i moćnog Leona za sekundu po vožnji. Maro Slade (AK Dubrovnik racing) je u svom Mitsubishiu EVO X subotnji dan završio na trećem mjestu.
No, u nedjelju se već na prvoj vožnji dogodio ozbiljan preokret i to prvi u danu. Niko Pulić se izvrtio na stazi te izgubio dosta vremena, nenadoknadivih više od pola minute zaostatka za Dejanom Dimitrijevićem koji je suvereno zavladao vrhom poretka. Drugi u prvoj vožnji je bio Tamas Tomcsanyi iza kojeg je na trećem mjestu ostao Maro Slade s gotovo 3 sekunde zaostatka.
Nevjerojatan preokret u drugoj vožnji – Maro Slade
Start druge vožnje donio je nove, zaista neočekivane preokrete. Maro Slade svoje vrijeme popravlja za tri i pol sekunde čime prestiže klupskog kolegu Tomcsanyia u poretku i s nestrpljenjem se čeka da Dejan Dimitrijević starta za rasplet generalnog poretka. No, Dejanov Leon zbog tehničkog kvara na pumpi ulja ostaje u predstartu i prvak Hrvatske ispada iz utrke za generalni poredak na Malačkoj. U nevjerojatnom raspletu natjecanja Maro Slade osvaja generalni poredak automobila (Kategorija 1) kao i prvo mjesto Grupe 1 i penje se na najviše postolje Malačke.
Maro Slade je bio prijavljen za Skradin no nije ga vozio, a u Ogulinu je imao dosta tehničkih problema s Mitsubishiem pa je za Maru Malačka zaista bila treća sreća.
Treće mjesto ukupnog poretka automobila također je otišlo u klub s juga, u ruke izrazito brzog Borisa Katića iz AK Župe dubrovačke.
Druge kategorije i poredak
U Grupi 2 uvjerljivu pobjedu je odnio Tamas Tomcsanyi dok je pobjednik Grupe 3 bio legendarni Mario Jurišić (AK Župa Dubrovačka) koji se vratio na brdo i odmah dao do znanja kako ima još puno za ponuditi. Boris Katić ovog puta nije ostavio mjesta za raspravu o pobjedniku Grupe 4 a isto je napravio i Stipe Medić (AK Solin) u Grupi 5. U Grupi 6 je dosta samouvjereno slavio Deni Kmetović (AK Župa dubrovačka).
Nacionalka je pripala Igoru Iliću (AK Dubrovnik racing) a klasu E1 moto osvojio je Frane Jukić (AK Makarska)
Neizvjesno je bilo i u kategoriji 2 koja već dugo nije imala više uzbuđenja no ovog vikenda.
Na prvom neslužbenom treningu najbrži je bio je Petar Dajak (AK Split motorsport) ispred uvijek prvog Laszla Szasza (AK Dubrovnik racing) no Laszlo je preokrenuo situaciju na prvom službenom treningu. Ipak, vremena su bila u sekundi baš kao i borba za treće i četvrto mjesto pa smo nedjelju dočekali s nestrpljenjem. No Laszlo nije ostavio mjesta iznenađenjima te je u odnosu na treninge vozio gotovo 4 sekunde brže i s tri i pol sekunde prednosti u dvije vožnje još jednom potvrdio svoje mjesto na najvišem postolju kategorije 2. Petar Dajak je, popravivši svoje najbolje vrijeme Malačke, uzeo drugo mjesto generalnog poretka. Borba za treće mjesto između Filipa Magdića (AKK fly with Kolman) i još jednog domaćeg Mađara Tamasa Kovacsa (AK Pelješac racing) također se na kraju okončala s tri i pol sekunde prednosti za Mađara s domaćom licencom.
Klubski poredak
U klupskom poretku prvi je bio AK Dubrovnik racing s istim brojem bodova kao i AK Župa dubrovačka dok su trećeplasirani bili momci iz AK Pelješac racinga.
Najbrži junior a ujedno i najbrža (i jedina) vozačica je Lina Cukrov iz AKORK Skok racing 1993.
U Brdskom prvenstvu povijesnih automobila Kategoriju A osvojio je Ante Gaćina (AKK Rogoznica) a pobjednik Kategorije B bio je Hrvoje Čubelić (AK Opatija). Klupski, AKK Potkoš je slavio ispred AK Opatije i AK Skradina.
Ukupni poredak Kupa točnosti Osvojio je Jakov Jukić iz Splitskog autokluba pobjedivši Nikolu Karabatića i Edija Rožića iz AK Trogira.
Brdsko prvenstvo Hrvatske nastavlja se Nagradom Stubičkih toplica krajem mjeseca a kako se prvenstvo zakuhalo, ne sumnjamo da nas čeka nastavak uzbuđenja.
Rezultati:
Brdsko prvenstvo povijesnih automobila
Kategorija A: 1. Ante Gaćina, AKK Rogoznica, 2. Nenad Gržančić, AKK Potkoš, 3. Dorijan Kamenar, AK Opatija; Kategorija B: 1. Hrvoje Ćubelić, AK Opatija, 2. Armin Mujkanović, AKK fly with Kolman, 3. Jurica Ivanović, AK Skradin;
Prvenstvo Hrvatske
Kategorija 1: 1. Maro Slade, AK Dubrovnik racing, 2. Tamas Tomcsanyi, Ak Dubrovnik racing, 3. Boris Katić, AK Župa dubrovačka; Kategorija 2: 1. Laszlo Szasz, AK Dubrovnik racing, 2. Petar Dajak, AK Split motorsport, 3. Tamas Kovacs, AK Pelješac racing; Kategorija 1, Grupe i klase: Grupa 1: 1.Maro Slade, AK Dubrovnik racing, Grupa 2: 1. Tamas Tomcsanyi, AK Dubrovnik racing, 2. Jordan Peter, AK Pelješac racing, 3. Ćiro Utrobičić, AK Makarska; Grupa 3: 1. Mario Jurišić, AK Župa dubrovačka, 2. Marko Pleše, AK Ogulin racing, 3. Marino Poropat, AK Dubrovnik racing; Klasa 4A: 1. Boris Katić, AK Župa dubrovačka, 2. Sandro Jaketić, AK Vrbovsko racing, 3. Anđelko Vrkić, AK „Oneum“ Omiš. Klasa 4B: 1. Ante Alduk, AK Pelješac racing, 2. Ivica Dragošević, AK Split motorsport, 3. Lina Cukrov, AKORK Skok racing 1993; Klasa 5A: 1. Stipe Medić, AK Solin, 2. Goran Sikirica, AK Župa dubrovačka, 3. Janos Muller, AK Pelješac racing; Klasa 5B: 1. Marin Božićević, AK Oroslavje, 2. Igor Nikolaus, AK Ozalj, 3. Mato Milković, AK Dubrovnik racing; Klasa 6A: 1. Deni Kmetović, AK Župa dubrovačka, 2. Sandi Peteh, AK Dubrovnik racing, 3. Dino Antičević, Splitski auto klub. Klasa 6B: 1. Marko Trlin, AK Trogir, 2. Ivan Grozdanić, AKK Rogoznica,; Klasa E1 Moto: 1. Frane Jukić, AK Makarska, 2. Filip Bilota, AK Trogir; Nacionalka: 1. Igor Ilić, AK Dubrovnik racing, 2. Đivo Franić, AK Dubrovnik racing. Kategorija 2: Klasa 19: 1. Petar Dajak, AK Split motorsport, 2. Tamas Kovacs, AK Pelješac racing, 3. Saša Černeka, AKK Petar Klepac; Klasa 20: 1. Laszlo Szasz, AK Dubrovnik racing, 2. Filip Magdić, AKK Fly with Kolman. Kup RH-Točnost: 1. Jakov Jukić, Splitski auto klub, 2. Nikola Karabatić, AK Trogir, 3. Edi Rožić, AK Trogir.
Tekst: Vesela Vrkić
Foto: No stint media