Uvid u gumu i strategiju
Ovog vikenda pripremamo se za novu tehničku direktivu FIA-e koja se odnosi na fleksibilnost krila. Ova promjena izaziva osvrte stručnjaka koji predviđaju da bi mogla značajno utjecati na performanse automobila. Pirelli, poznati dobavljač guma za Formulu 1, u svom pregledu vikenda ističe kako je Barcelona tradicionalno staza gdje timovi donose značajna ažuriranja, a pogođena tehnologija se često testira na ovoj zahtjevnoj stazi.
Barcelona zauzima posebno mjesto na F1 kalendaru iz više razloga. Staza nije samo izazovna za vozače, već postavlja visoke zahtjeve i na gume. Za ovu utrku, nakon dva uzastopna kruga s najmekšim gumama iz raspona 2025. godine, Pirelli je odabrao tri smjese: C1, C2 i C3. C1 je čvrsta smjesa, C2 je srednja, dok je C3 mekana. Ova selekcija omogućava timovima određenu fleksibilnost i strategijske opcije prilikom planiranja svojih nastupa.
Važno je napomenuti da su tri smjese guma revidirane od prošle godine, s posebnim naglaskom na C2. Ova promjena mogla bi utjecati na performanse tijekom utrke jer će razlika između srednje i mekane smjese biti minimizirana, što može favorizirati korištenje oba tipa guma tijekom utrke.
Uvjereni smo da će se tijekom utrke osjetiti sile koje se prenose na gume, koje su srednje do visoke, posebno zbog mnogih brzih okretaja, poput okretaja 3 i posljednja dva zavoja. Prednji lijevi kotač osjetit će najveći stres, pošto se tijekom većine krugova automobile okreće desnom stranom. Ova dinamika zahtijeva od timova da precizno planiraju strategije stajanja i odabira guma.
Govoreći o strategiji za utrku ovog vikenda, zanimljivo je napomenuti da je strategija s dvije stope postala standardna praksa u Montmelu. Prošla utrka bila je odličan primjer, gdje su svi vozači, osim jednog, započeli trku na medijima, dok su se prilikom prvog stajanja grupirali na mreži. Bilo je zanimljivo vidjeti kako su svi osim Alexa Albona koristili sva tri raspoloživa spoja, ostavljajući tvrdu smjesu za posljednji dio utrke.
Ove strategije često igraju ključnu ulogu u ishodu utrke. Na primjer, tri najbolja vozača, uključujući pobjednika Maxa Verstappena, Landa Norrisa i Lewisa Hamiltona, u drugom su setu koristili Soft gumene smjese kad su prošli označenu zastavu. Takve odluke o strategiji mogu dramatično promijeniti poredak utrke i često donose neizvjesnost do samog kraja.