Ducati i Koncesijski Sustav MotoGP: Dinamika i Strategija
Prošle godine, reforme koncesijskog sustava MotoGP izazvale su zabrinutosti, posebno unutar tvrtke Ducati. Unatoč tome što su glasali za nova pravila, Ducati je jasno izrazio svoje neslaganje. Tijekom tog razdoblja, tvrtka nije bila zabrinuta zbog konkurencije od Yamaha i Hondi, smatrajući ih neodgovarajućim prijetnjama, ali su njihovi ključni članovi, poput glavnog tehnologa Gigi Dall’Igna i vozača Pecco Bagnaie, izrazili nezadovoljstvo zbog testnih mogućnosti koje su bile dostupne njihovim suparnicima.
Utjecaj Nove Gume
Na početku nove sezone, Ducati se suočio s izazovima zbog promjena u konstrukciji stražnje gume Michelin. Ove promjene su stvorile dodatne vibracije na motorima, što bi moglo značiti da je Ducati u potencijalnoj opasnosti više nego što su izvorno očekivali. Njihov koncesijski status bio je “rangiran” u usporedbi s Aprilijom, koja je bila u “rang C”. Ovo je izazvalo zabrinutost unutar MotoGP-a, pa su implementirali pauze u sredini sezone kako bi preispitali koncesijske statuse.
Složena Pravila
Sistem koncesija uključuje složene pravilnike koji imaju za cilj osigurati pravičnost među timovima. Tijekom ove sredine sezone nije bilo poziva na preispitivanje statusa koncesije. Ducati je, međutim, ostvario značajne uspjehe, s postoljem na gotovo svim utrkama i katastrofalnim rezultatima drugih timova, poput Hondine i Yamahine. Ducati je do sada ostvario 95% dostupnih bodova, dok su njihovi konkurenti daleko iza.
Statistika i Performanse
Prema trenutnim statistikama, Ducati ima “rang A” s 96% dostupnih bodova, s Aprilijom i KTM-om na “rangu C” dok Yamaha i Honda padaju u “rang D”. Ova promjena u statusu koncesije Održi bi se 2025. godine, ukoliko rezultati ostanu slični. Kako to stoji, Ducati bi trebao doživjeti značajno pogoršanje performansi da bi prešao u “rang B”, dok bi Aprilija i KTM morali znatno poboljšati svoj učinak.
Zabrinutost i Iskoristavanje Mogućnosti
Yamaha i Honda, koje već dulje vrijeme imaju problema s performansama svojih motora, mogle bi se suočiti s velikim izazovima ako ne uspiju poboljšati svoj učinak na stazi. Yamaha je do sad ostvarila 14% bodova, dok je Honda na samo 7%. To postavlja pitanje funkcionalnosti koncesijskog sustava – je li on ispunio svoju svrhu ili je nedostatak promjena u performansama samo dokaz njene slabosti?
Perspektive za Budućnost
Pitanje je i hoće li netko unutar MotoGP-a pokušati dodatno modificirati ili ubrzati sustav koncesija kako bi zadovoljio trenutne performanse. Oba konkurenta, KTM i Aprilija, već ostvaruju napredak, čak i bez promjena u sustavu koncesija, što sugerira da bi moglo doći do drugih važnih promjena u strukturi timova i motocikala u sljedećim sezonama.
Regulatorne Slobode
Ducati se čini kao stabilan izbor, ali ostaje otvoreno pitanje kako će se Yamahe i Hondine novine implementirati. Yamaha već planira dodatna poboljšanja motora, a dok su promjene u pravilniku zakonom dopuštene, ostaju u središtu pažnje rezultat i je li to uistinu proizašlo iz regulatornih sloboda.
Volatilna Situacija
U konačnici, situacija je vrlo dinamična, i iako Ducati dominira, postoji mnogo neizvjesnosti oko toga kako će se stvari razvijati do 2025. godine. Na radost fanova, uzbuđenje sa MotoGP-om nikada ne prestaje, a situacija oko koncesija i performansi samo pridonosi ovoj napetosti.