Toyota Gazoo Racing nedavno je predstavila svoj najnoviji koncept, GR LH2 Racing, koji koristi vodik kao izvor energije s ciljem unapređenja tehnologije vodika u moto sportovima. Ovaj koncept prvi puta je javno prikazan na poznatoj stazi Circuit de la Sarthe tijekom 93. Le Mans 24 sata, manifestacije koja se održava od 11. do 12. lipnja 2025., a koja svake godine okuplja entuzijaste brzine i inovacija.
Koncept trka
Toyota, kao pionir u razvoju novih tehnologija pokretanja vozila, nastavlja ostvarivati svoj cilj izrade automobila s nultom emisijom. U tom cilju, istraživanje i razvoj vodikovih tehnologija postalo je ključna komponenta njihove strategije. Ovaj koncept služi kao platforma za testiranje i demonstriranje učinkovitosti i održivosti vodikovih motora, kako na stazi, tako i u svakodnevnom životu.

Toyota koncept utrka vodika
Toyota je preuzela izazov razvoja vodikovih motora kroz aktivno sudjelovanje u moto sportu. Naime, već od 2021. godine, njihova Corolla je sudjelovala u japanskoj seriji Super Taikyu, koristeći plinoviti vodik prije nego što je prešla na tekući vodik u 2022. godini. Ova evolucija tehnologije je ključna, budući da omogućuje testiranje vodikovih sustava u ekstremnim uvjetima, kako bi se dokazala njihova pouzdanost i izdržljivost.
U 2023. godini, Corolla s vodikovim motorom uspješno je završila demostracijski krug na Circuit de la Sarthe, dok je koncept trkaćih automobila GR H2 predstavljen kao potencijalna buduća kategorija natjecateljskih automobila na Le Mansu. Ovaj napredak označava novu prekretnicu u razvoju vodikovih motora, uzimajući u obzir hibridni hiperkar GR010 koji trenutno sudjeluje u FIA svjetskom prvenstvu u izdržljivosti.
Mjerama 5100 mm dužine i 2050 mm širine, koncept GR LH2 Racing impresionira svojom aerodinamikom i dizajnom. Razvijen s jasnim ciljem da unaprijedi performanse te ujedno podrži razvoj vodikovih tehnologija i infrastrukture, ovaj automobil predstavlja važne korake prema održivoj budućnosti moto sporta.
Toyotin koncept GR LH2 Racing također je svojevrsna proslava jubileja. Ove godine obilježava se 40. obljetnica prvog sudjelovanja Toyote u Le Mansu, a njihovi trkaći automobili nose posebne liveraje koji odaju počast povijesnim modelima. Hibrid GR010, kojim upravljaju Mike Conway, Kamui Kobayashi i Nyck de Vries, nosi crveno-bijelu liveru inspiriranu TS020 iz 1998. godine, dok drugi hibridi ističu dugi put koji je Toyota prošla kroz evoluciju tehnologije.
Prezentacija koncepta GR LH2 u Le Mansu dodatno naglašava Toyotin predani rad na integraciji vodika kao održivog izvora energije u moto sportovima, čime se nastoji otvoriti put prema novim i inovativnim rješenjima za budućnost automobilizma.