U pretposljednjoj fazi Dakar Rallyja 2025. godine, održanoj u surovom okruženju praznog tromjesečja Saudijske Arabije, došlo je do spektakularnog okršaja vozača Toyote. Henk Lategan i Brett Cummings, koji su vozili Toyota Hilux (#211), započeli su dionicu kao ukupni vodeći. Iako su njihove vozačke vještine bile na visokom nivou, brza vožnja kroz 275 km dugačku 11. pozornicu donijela je i svoje izazove, jer su se u prometu naišli na vozila koja su ih usporavala.
Zahvaljujući tim mrežnim izazovima, vrata su se otvorila za Yazeeda al Rajhija i Tima Gottschalka u njihovom privatnom Toyota Hiluxu, koji su uspjeli napraviti značajan pomak. Ova dvojica vozača arenom su prošla s trećim najbržim vremenom dana, što je Lategan/Cummings posložilo za 8 minuta i 38 sekundi. Na kraju etapa, al Rajhi i Gottschalk su se našli s 6 minuta i 11 sekundi prednosti naspram Lategana i Cummingsa, s samo još jednom, kraćom fazom od 66 kilometara do kraja natjecanja.
Iza vodeće dvojice, Lucas Moraes i Armand Monleon (#203) dali su sve od sebe, suprotstavljajući se teškim uvjetima barem u prvoj polovici dana dok su otvorili pozornicu koja je bila zasićena dinama. Ovo iskustvo, unatoč izazovima, pokazalo je njihovu brzinu i navigacijske vještine. Moraes i Monleon, iako su izgubili 35 minuta i 48 sekundi od pobjednika dana, uspjeli su zadržati 15. mjesto u ukupnom poretku.
Kada je riječ o Saoodu Variawi i Francoisu Cazaletu (#218), borba s All-Dune pozornicom bila je jednako teška. Ova dvojica su započeli s dobrim tempom, ali su se ubrzo suočili s problemima, uključujući dva zaglavljivanja te Variawinu bolest pokreta, što je dodatno usporilo njihov napredak. Unatoč svim izazovima, njihov fokus na učenju iz teške situacije je izvanredno jaka podrška mladom vozaču koji je završio dan gubeći 36 minuta i 45 sekundi.
S druge strane, TGR-ovi Seth Quintero i Dennis Zenz (#204) naišli su na ozbiljne probleme s prigušivačem svog automobila te su morali prestati kako bi obavili neophodne popravke. Hydraulics linija je zakazala, što je značajno umanjilo njihovu šansu za dobar rezultat na pozornici, gubeći ukupno 47 minuta i 14 sekundi, ali su ostali unutar prvih 10 u ukupnom poretku, sa zaostatkom od 2 sata, 19 minuta i 47 sekundi za vođom.
Posljednja faza Dakar 2025. bit će održana sutra, završavajući događaj u 12 etapa na BiVouacu u Shubaytahu. Ova etapa započinje 70 km dugom vezom, nakon čega slijedi tempirani dio od 62 km koji će natjecatelje vratiti u bivouak, gdje će se održati proslava na postolju. Sudionici će biti raspoređeni u više valova od četiri automobila, stvarajući tako napetost za spektakularni završetak među dinama praznog tromjesečja Saudijske Arabije.
CITATI:
Henk Lategan: “To se odnosilo na najbolje što smo mogli učiniti. Tu i tamo bismo mogli gurnuti malo više i riskirati malo više. Ali automobil je u jednom komadu i nismo propustili nikakve putne točke. Za nas je to bio vrlo dobar dan, a to je bila sjajna utrka. Mislim da je naš put na putu malo više računao protiv nas.”
Lucas Moraes: “Ludo, suludo otvoriti … 280 km, potpuno djevičanske dine, stvarno teške. Dvaput smo se zaglavili i morali smo se zaustaviti možda po četiri minute, ali to je za nas sjajno iskustvo. To je bio cilj ove faze i još uvijek smo uspjeli završiti na prvom mjestu na cestama.”
Saood Variawa: “Danas je bio prilično užurban. Mislim da smo u startu pretekli nekoliko automobila, a zatim smo se zaglavili. To nam je trebalo dosta vremena i onda smo se opet zaglavili ovdje na kraju. I kroz pozornicu sam se osjećao bolesno. Dakle, uopće nije moj najbolji rezultat. Ali puno smo naučili, pogotovo kako se iskopati. Sutra imamo još jednu fazu i vidjet ćemo kako to ide.”
Seth Quintero: “Prilično jadan dan da budem iskren. Na kraju sam izgubio stražnji prigušivač i privukao da to popravim. Pokušao sam upotrijebiti priključke i probiti hidrauličke linije. I sjedili smo tamo dosta vremena, tako da je to bio kraj naših deset najboljih. Prošli smo tjedan proveli pokušavajući se vratiti u prvih deset i borili smo se za sedmu. A onda da imamo nešto poput hidrauličke linije, izvadi nas tako neugodno.”
Dakar Rally 2025 – Rezultati faze 11
1 | #226 | M. Ekström / E. Bergkvist | (Ford M-Sport) | 4Hur 19min 27sec |
2 | #200 | N. al-Attiyah / E. | (Dacia Sandriders) | +00: 41 |
3 | #201 | Y. al Rajhi / T. Gottscalk | (Overdrive Racing) | +01: 45 |
4 | #228 | M. Guthrie / K. Walch | (Ford M-Sport) | +09: 33 |
5 | #211 | H. Lategan / B. Cummings | (Toyota Gazoo Racing) | +09: 20 |
6 | #240 | J. Ferreira / F. Palmeirp | (X-Raid Mini JCW tim) | +11: 36 |
7 | #210 | R. Baciuska / O. Mena | (Overdrive Racing) | +11: 54 |
8 | #209 | M. Serradori / L. Minaudier | (Tvornički tim stoljeća) | +13: 09 |
9 | #405 | S. Price / S. Berriman | (Can-Am tvornički tim) | +15: 39 |
10 | #304 | P.Navarro / L. sestra Herrera | (Tim BBR) | +17: 51 |
17 | #203 | L. Moraes / A. Monleon | (Toyota Gazoo Racing) | +35: 48 |
19 | #218 | S. variawa / F. cazalet | (Toyota Gazoo Racing) | +36: 45 |
22 | #204 | S. Quintero / D. Zenz | (Toyota Gazoo Racing) | +47: 14 |
Dakar Rally 2025 – Podatak nakon 11 faze
1 | #201 | Y. al Rajhi / T. Gottscalk | (Overdrive Racing) | 51H 53min 36sec |
2 | #211 | H. Lategan / B. Cummings | (Toyota Gazoo Racing) | +06: 11 |
3 | #226 | M. Ekström / E. Bergkvist | (Ford M-Sport) | +22: 34 |
4 | #200 | N. al-Attiyah / E. | (Dacia Sandriders) | +26: 50 |
5 | #228 | M. Guthrie / K. Walch | (Ford M-Sport) | +59: 26 |
6 | #209 | M. Serradori / L. Minaudier | (Tvornički tim stoljeća) | +01: 10: 08 |
7 | #216 | J. Yacopini / D. | (Overdrive Racing) | +01: 58: 13 |
8 | #240 | J. Ferreira / F. Palmeirp | (X-Raid Mini JCW tim | +02: 15: 59 |
9 | #204 | S. Quintero / D. Zenz | (Toyota Gazoo Racing) | +02: 19: 47 |
10 | #214 | B. Baragwanath / L. Cremer | (Tvornički tim stoljeća) | +02: 53: 26 |
13 | #203 | L. Moraes / A. Monleon | (Toyota Gazoo Racing) | +05: 27: 55 |
21 | #218 | S. variawa / F. cazalet | (Toyota Gazoo Racing) | +09: 29: 38 |
Vremena su bila ispravna u vrijeme objave; Rezultati pune faze mogu se naći na www.dakar.com
Za sve vijesti i više poput, podijelite, pratite ili pretplatite se na TGRW2RC kanale.
Facebook @TGRW2RC https://www.facebook.com/tgrw2rc/
Instagram @tgr_w2rc https://www.instagram.com/tgr_w2rc/
X @tgr_w2rc https://x.com/tgr_w2rc/
Youtube @tgrw2rc https://www.youtube.com/@tgrw2rc/