MotoGP 2025: Detaljan Pregled Sezone
Svjetsko prvenstvo MotoGP 2025. završilo je prošlog mjeseca u Valenciji, a najzvučnije ime sezone, Marc Marquez, osvojio je svoj sedmi naslov prvaka. Ova sezona bila je prepuna uzbuđenja, izazova i, naravno, nesreća, a sada je pravo vrijeme za analizu i osvrta na sve ključne aspekte koje su oblikovale ovogodišnje natjecanje.
Značajke Sezone
MotoGP 2025. bio je rekordno dugačak s 22 Velike nagrade, a dodatni sprintovi povećali su ukupan broj utrka na 44. Povećani broj utrka hasnjao je i na sigurnost na stazi, jer se zabilježio povećani broj nesreća, posebice među vodećim vozačima.
Kako bi se ocijenilo koliko se vozači nose sa svojim motociklima, broj nesreća postao je ključni pokazatelj. Održani incidenti pružili su fascinantan uvid u to kako se natjecatelji, posebice oni iz vrha tabele, suočavaju s opasnostima brzine i agresivne vožnje.
Analiza Padova
Na vrhu ljestvice nesreća našao se Johann Zarco iz LCR-a, koji je zabilježio nevjerojatnih 30 nesreća tijekom sezone. Unatoč teškoj godini, Zarco je uspio ostvariti pobjedu na Velikoj nagradi Francuske u teškim uvjetima. Njegova borba s RC213V bila je i uspješna, ali i bolna, što je prikazano nizom padova.
Joan Mir, vozač Hondinog tima, zadržao je neslavan rekord do ljetne stanke s 15 nesreća. Njegova forma se tijekom sezone poboljšala, s dva postolja u Motegiju i Sepangu, dok je njegova stopa padova znatno smanjena.
Jack Miller, vozač Pramac Yamahe, završio je sezonu na drugom mjestu po broju nesreća, s ukupno 25 padova. Sljedeći su vozači Ducati, Alex Marquez i Franco Morbidelli, kojima su sljedeće dvije pozicije pripale s po 23 izleta.
Novaci na Sceni
Pedro Acosta, mladi vozač KTM-a, iako na listi s 21 padom, pokazao je napredak smanjivši broj nesreća sa 28 iz prošle godine. Njegov razvoj tijekom sezone bio je značajan i predstavlja svijetlu točku za KTM.
Marco Bezzecchi iz Aprilije pao je 19 puta, dok je njegov timski kolega, Jorge Martin, odolio samo s osam padova, no svaki od njih imao je svoj težak trošak.
Statistike i Trendovi
Prema analizama, Ducati je vodio u ukupnom broju nesreća s 95, zbog velike prisutnosti vozača na stazi, a slijedila su ga Yamaha s 66, Honda s 65, KTM s 61 i na kraju Aprilija s 55.
Osim činjenice da su neki vozači imali značajno povećane brojke nesreća, drugi su se ipak mogli pohvaliti napretkom. Na primjer, Fabio di Giannantonio iz VR46 završio je sezonu s pet padova, dok je Luca Marini bio još uspješniji s samo tri nesreće.
Top 5 vozača s najviše nesreća
- Johann Zarco (Honda) – 28
- Jack Miller (Yamaha) – 25
- Franco Morbidelli (Ducati) – 23
- Alex Marquez (Ducati) – 23
- Joan Mir (Honda) – 22
Zaključak
Sezona MotoGP 2025. bila je bogata dramom, adrenalinom i, naravno, nesrećama koje su oblikovale tijek natjecanja. Povećani broj utrka donio je više uzbudljivih trenutaka, ali i dodatne izazove za vozače. Dok se pripremamo za sezonu 2026., postavlja se pitanje kako će se vozači prilagoditi i učiti na svojim greškama. Kroz analizu padova i rezultata, možemo dobiti uvid u to tko su vozači koji će se sljedeće godine boriti za naslov i na koji način će novi izazovi oblikovati njihovu karijeru.

















