Izazovi Yuki Tsunode i Povijest Red Bull Racinga
U svijetu formule 1, vozači često prolaze kroz izazovnu tranziciju prilikom prelaska iz jednog tima u drugi. U slučaju Yukija Tsunode, nedavna borba za konkurentna vremena kruga s Red Bullom dodatno ističe teškoće s kojima se suočavaju vozači koji zauzimaju mjesto u ovom renomiranom timu. Nakon što je zamijenio Liama Lawsona, Tsunoda se našao na teškom zadatku, a njegovi problemi s tempom upućuju na postojan obrazac koji obeležava Red Bullove vozače u posljednjim godinama.
Povijest Red Bull Racinga
Povratak u sezonu 2019. donio je velike promjene za Red Bull, kad je Daniel Ricciardo napustio tim uoči najsvjetlijeg izazova — prelaska u Renault. Ricciardo, koji je bio bliži Maxu Verstappenu nego bilo koji drugi vozač, suočio se s nizom intriga nakon što su obojica sudjelovala u sudaru u Bakuu 2018. godine. Ovaj incident tipičan je za dinamiku unutar Red Bulla, gdje je konkurencija toliko visoka da se vozači često nalaze u istim situacijama, dok pokušavaju zaraditi svoje mjesto u povijesti F1.
Nakon Ricciardove erupcije iz Red Bulla, titulu vozača ovog tima preuzeli su brojni vozači, ali većina njih nije uspjela zadovoljiti očekivanja. Iznimka je bio Sergio Perez, koji je proveo četiri sezone s Red Bullom.
Iskustvo Axela Albona
Jedan od najzanimljivijih svjedočanstava o izazovima s kojima se suočavaju vozači u Red Bull Racingu dolazi od Alex Albona, koji je prešao iz Toro Rossa (sada AlphaTauri) u seniorski tim. Albon je, nakon niza predstava koje su uključivale dva postolja, bio eliminiran iz Red Bull programa do kraja 2020. godine. On je opisao iskustvo vožnje Red Bull automobila kao "na rubu noža", ističući da, dok Max Verstappen može izvući maksimum iz automobila, mnogi noviji vozači nalaze se u stalnoj borbi s prilagodbom.
Prema Albonovim iskustvima, Red Bull automobile krasi visoka razina stabilnosti, ali i kompleksnost koja zahtijeva brzu prilagodbu vozača. "RB je prilično opraštajući automobil," rekao je Albon, naglašavajući da stari modeli pružaju vozačima više povjerenja.
Teže usklađivanje s novim autom obilježenim nizom promjena
Suvremeni vozači formule 1 suočavaju se s dodatnim izazovima, uključujući ograničenja na testiranju u usporedbi s prošlim vremenima. Prelazak na automobile koji koriste "efekt prizemljenja" dodatno otežava prilagodbu, jer su današnji automobili niži i teže ih je kontrolirati. To stvara situaciju u kojoj novi vozači često dolaze u situaciju "sudopera ili plivanja", bez dovoljno vremena za prilagodbu.
Tsunodin put
Unatoč Tsunodinim izazovima, nije on novajlija; uskoro će započeti svoj stoti Grand Prix. Njegova povijest u F1 dovodi do pitanja njegovog napretka unutar Red Bull strukture. Naime, nedavne glasine sugeriraju kako je dobio priliku za testiranje u Barceloni, usredotočenog na budući razvoj guma. No, ovaj test nije bio toliko orijentiran na usavršavanje performansi automobila.
S obzirom na to da je Tsunoda već provedeno toliko vremena u simulatoru, izazov ostaje u pronalaženju pravih postavki u stvarnom automobilu, dok se bori s nepredvidivostima u usporedbi s virtualnim okruženjem.
Tsunoda može iskoristiti svoje iskustvo i znanje iz prethodnih sezona da pronađe rješenja za svoje trenutne nesigurnosti u RB21. No, koliko će vremena Red Bull omogućiti da proveo traje dok ne savlada sve izazove ostaje neizvjesno.
Zaključna misao
S obzirom na sve sporove unutar tima, Tsunoda će morati brzo napredovati kako bi zadržao svoje mjesto i dignitet unutar jednog od najuspješnijih timova u povijesti formule 1. Izazovi s kojima se suočavaju vozači kao što su on i Albon, odražavaju suštinsku prirodu formule 1 gdje se uspjeh često mjeri brzinom prilagodbe i sposobnošću da se s time uhvati u koštac.