Uvod u nove standarde FIA Europskog prvenstva u brdu
Sezona 2025. donosi značajne promjene u FIA Europskom prvenstvu u brdu (EHCC). U okviru nastojanja za modernizacijom i unapređenjem ovog natjecanja, FIA će za automobile kategorije 2 uvesti sustav katagorija temeljen na performansama, poznat kao sustav faktora performansi (PF). Ovaj inovativni pristup oslastit će natjecatelje, ali i osigurati unaprijeđene sigurnosne standarde na stazama.
Faktor performansi (PF) sustav
Sustav PF djelovat će na način da automobili bude grupirani u četiri različite kategorije, od P1 do P4, u ovisnosti o njihovim performansama. Priprema za ovu promjenu započela je već tijekom sezone 2024., kada će se vršiti testiranja i prilagodbe ciljnih parametara, kako bi se osigurala točnost izračunavanja performansi. Ovim sustavom, FIA nastoji standardizirati ciljeve performansi za automobile koji sudjeluju u usponima na brdo na globalnoj razini.
Inicijative i propisi
U suradnji s nacionalnim sportskim vlastima (ASNS), FIA razvija PF sustav kao dio šire inicijative za modernizaciju pravila koja reguliraju tehničke i sigurnosne aspekte natjecanja. U 2023. godini, Svjetsko vijeće za moto sport razmotrilo je i odobrilo nove tehničke propise za automobile iz kategorije Hill Crash, čime se nastoji osigurati dosljednije upravljanje natjecanjima, uključujući i FIA EHCC. Ova poboljšanja služe kako bi se povećala sigurnost natjecatelja, ali i publike.
Suradnja i sigurnost
Razvoj PF sustava bio je potaknut rastućim sigurnosnim problemima u vezi s modernim natjecateljskim vozilima. FIA je prepoznala potrebu za standardizacijom kako bi se osigurale jednake prilike za sve sudionike, bez obzira na tip vozila. Ova inicijativa ne samo da će pomoći u smanjenju razlike u performansama između automobila različitih proizvođača, već će također promovirati sigurniju utrku.
Tehnološke inovacije
Kao dio implementacije sustava PF, FIA je razvila internetsku platformu koja natjecateljima i ASNS-u omogućuje unos specifikacija automobila kako bi generirali njihov PF. Ovaj alat, koji se koristi za kategoriju 1, bit će dostupan i za kategoriju 2 nakon testiranja koje će se provoditi tijekom 2024. godine. Ova tehnološka inovacija omogućit će bržu i precizniju analizu performansi vozila, čime će se unaprijediti cijeli proces natjecanja.
Dijelovi i certifikacija sigurnosti
U skladu s novim propisima, tijekom tri sezone od 2025. godine bit će uveden sustav sigurnosne karte ceste, koji će omogućiti nastup vozilima certificiranim prema prethodnim sigurnosnim standardima. Iako će stručnjaci i dalje dopustiti tim automobilima da sudjeluju, bit će uvedena ograničenja na razini PF motora. Ova mjera osigurava ravnotežu između novih tehnoloških standarda i vozila koja su još uvijek u natjecateljskim redovima.