NASCAR i pravna bitka timova 23xi Racing i Front Row Motorsports
U srijedu, 23xi Racing i Front Row Motorsports postigli su značajnu pravnu pobjedu nad NASCAR-om na saveznom sudu. Sudac Kenneth Bell donio je presudu koja podržava zahtjev ovih timova za preliminarnu zabranu, omogućujući im da se natječu s pogodnostima koje su uobičajeno rezervirane za Chartered timove. Ova odluka, donesena na saveznom sudu u Sjevernoj Karolini, omogućava timovima da nastave s planovima za 2025. godinu i da dovrše kupnju povelja iz Stewart-Haas Racinga.
Opoziv na sporan ugovor o čarteru
Prethodno, 23xi Racing i Front Row Motorsports podnijeli su tužbu protiv NASCAR-a, optužujući ga za kršenje antitrustovskih zakona zbog njihovog ugovora o čarteru. Ovi timovi su se našli u teškoj situaciji jer nisu potpisali novi ugovor koji bi im omogućio sudjelovanje u nadolazećim sezonama. Prethodni ugovor istekao je na kraju sezone 2024., što je značilo da su se našli u nezavidnom položaju u odnosu na ostale timove koji su osigurali svoje pozicije kroz nove ugovore.
Reakcija suda
U svojoj presudi, sudac Bell izdao je ograničenu preliminarnu zabranu, koja se nastavlja tijekom sezone 2025. godine. Ova presuda nalaže da NASCAR i njegovi agenti moraju omogućiti 23xi Racing i Front Row Motorsports korištenje povelja koje su kupili iz Stewart-Haas Racinga za sve utrke u toj sezoni. Prema ovom rješenju, NASCAR će također morati omogućiti timovima da nastave natjecanje kao što je dogovoreno u njihovim ugovorima.
Strategija timova za 2025. godinu
23xi Racing, sjedeći na čelu s poznatim bivšim košarkašem Michaelom Jordanom i vozačem NASCAR serije Denny Hamlinom, nastavlja se razvijati kao tim s dva automobila. U 2024. godini, njih dva vozača su Bubba Wallace i Tyler Reddick. S druge strane, Front Row Motorsports vozi s Michaelem McDowellom i Todd Gillilandom. Kako se sezona 2024. bliži kraju, timovi su postavili ciljeve za stjecanje dodatnih čartera, čime bi se mogli proširiti na tri automobila do 2025. godine.
Odziv i budući planovi
Nakon presude, Denny Hamlin izrazio je oduševljenje na društvenim mrežama, što ukazuje na pozitivno raspoloženje unutar 23xi Racinga. U isto vrijeme, Front Row Motorsports najavljuje Zanea Smitha kao novog vozača za sljedeću sezonu, dok 23xi Racing planira uključiti Riley Herbsta kao trećeg vozača.
Financijski izazovi i šanse
Od momenta kada su timovi dobili status Chartered, ostvaruju značajne financijske prednosti, uključujući veći udio od nagrade iz bocu svake utrke. Ovaj status također im jamči utrku na svakoj utrci u kalendaru serije Cup. Da je presuda bila drugačija, 23xi Racing i Front Row Motorsports bi se morali natjecati kao otvoreni timovi, što bi im otežalo osiguranje mjesta na prominentnim utrkama poput Daytony 500.
Iako NASCAR ima mogućnost žalbe na ovu odluku, trenutna presuda predstavlja značajan korak naprijed za oba tima koja su u potrazi za stabilnim i konkurentnim položajem u bliskoj budućnosti.