Vrijeme je za to
U zadnjoj utrci Formule E održanoj u Homestead-Miamiju, napetost među vozačima dostigla je vrhunac kada je u krugu 14 stvarna utrka eksplodirala. Gledatelji su bili svjedoci intenzivnog natjecanja dok su se vozači, pokušavajući zadržati svoj tempo, gurali jedni pored drugih. Klizanje i borbe za pozicije postale su uobičajene slike na stazi, no situacija se dramatično promijenila kada je na skretanju 11 Chicane došlo do sudara između tri automobila, što je rezultiralo crvenom zastavom. Ovo je promijenilo dinamiku utrke, ostavljajući vozače s pitanjem kako najbolje iskoristiti svoju strategiju i vrijeme na stazi.
Osvojitelj pole pozicije, Antonio Felix da Costa, odlično je počeo utrku, iskoristivši maksimalno svoju raspodjelu snage. Međutim, situacija se zakomplicirala s dolaskom crvene zastave koja je nepovoljno utjecala na njegovu poziciju; smanjen na 50 kW manje od većine konkurentnih automobila, Da Costa je pao na sedmo mjesto u trenutku kada su se svi vozači pripremili za završne krugove. Njegov suigrač iz Porsche tima, Pascal Wehrlein, uspio je zadržati dobru poziciju i povesti do samog kraja, osiguravši pobjedu dok su se ostali borili sa svojim strategijama.
Ova utrka nije bila bez kontroverzi. Wehrlein je iskoristio samo četiri minute svog vremena napada, što je rezultiralo time da je zadržao vodstvo do posljednje karirane zastave. S druge strane, vozač NATO tima, koji je bio potencijalni kandidat za pobjedu, naišao je na probleme kada nije uspio iskoristiti svoje cijelo vrijeme napada, što mu je donijelo automatsku kaznu od 10 sekundi i stručnjaka velikog skoka na šesto mjesto.
Kazne su se nastavile, pogađajući i Roberta Frijnsa, Olivera Rowlanda, Sama Birda te Taylora Barnarda, pri čemu su svi morali odslužiti 10 sekundi dodatnog vremena. Na kraju su se kazne dodatno odrazile na konačne rezultate, a drugo mjesto na postolju pripalo je Lucasu di Grassiju iz Lola-Yamaha, koji je pokazao nevjerojatne vještine i mogao se pohvaliti svojim najboljim rezultatom u posljednjih nekoliko godina. Di Grassi se doimao kao mladija verzija sebe dok je uživao u jednom od svojih najuzbudljivijih nastupa ikad, dok je Da Costa, uz pomoć kazni suparnika, završio na trećem mjestu.
Antonio Felix da Costa (L), Lucas di Grassi (M) i Pascal Wehrlein (R) slave na postolju.
Kredit: Simon Galloway/LAT slike za formulu E
Dugotrajne rasprave oko opstanka Formule E i zvučne estetike ovog sporta nisu neobične. Iako neki novinari i gledatelji izražavaju skeptične stavove, mnogi se slažu da su današnji problemi, poput smanjenog nivoa buke te strategije, jedinstveni za ovaj oblik motorsporta, a ne sprečavaju uzbudljive utrke. Svaka utrka nudi neku vrstu drame, a sudar, preklapanja strategija i izvanredne izvedbe vozača donose dozu adrenalina koja zadržava gledatelje na rubu sjedala. S narednom utrkom koja će se održati na špici u Monaku, očekivanja su visoka, a vozači se pripremaju za još jednu borbu na prenapučenom asfaltu.